Gravatar

#1151 Collateral 13 år siden

Wangsgaard (1150) skrev:
Den mangler jeg også at købe :-( har dog lige købt yndlings film nummer to på BD , city of god :-)

Den kender jeg så ikke :/
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1152 MMB 13 år siden

Kender du ikke City of God?!?!?!?!?!?! I gang asap!!!!
Gravatar

#1153 Collateral 13 år siden

Foeller (1152) skrev:
Kender du ikke City of God?!?!?!?!?!?! I gang asap!!!!
Jawohl!
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1154 Collateral 13 år siden

Gravatar

#1155 NightHawk 13 år siden

BN (1143) skrev:
Men der er for mit vedkommende nogle vigtige nuancer:

- Nummeret 'Mother' fra albummet 'The Wall' er allerbedst i FILMEN af samme navn (hvor intro og vers er mere gåsehudsfremkaldende), og filmen har også nummeret 'When the Tigers Broke Free', som i høj grad er savnet på albummet.

Albummet 'Dark Side of the Moon' er fantastisk, men endnu mere fantastisk er det i den udgave der er på live-albummet/live-dvd'en 'Pulse', hvor HELE albummet spilles igennem fra ende til anden.

Og så er der enkelte numre som 'One of these Days' og 'Shine On You Crazy Diamonds' fra starten af 1970'erne: disse er blevet perfektioneret på de to live-albums 'A Delicate Sound of Thunder' og 'Pulse'.

Tak for yderligere Pink Floyd info! Jeg skriver også lige de to live-albums på min wishlist. :)

Collateral (1144) skrev:
4. The Nightmare Before Christmas af Henry Selick:
"The Nightmare Before Christmas" handler om Jack Skellington der er Halloweens Græskarkonge. Men han keder sig – det er de samme gamle tricks år efter år. Jack længes efter noget anderledes – noget mere – og finder det den dag han nærmest falder over det magiske Christmas Town! Den gode julestemning med hjem til Halloween Town. Men hans drøm om at blive den nye julemand mislykkedes, og det er nu op til kludedukken Sally, der forguder Jack, at få altid til at passe sammen igen.

Det er selvsagt for enhver der har set "The Nightmare Before Christmas" at skaberne er afsindigt dygtige håndværkere. Filmens billeder er afsindigt smukke og en stor andel af dem ikoniske. Særligt falder udtoningen mig i den forbindelse ind. Ikke alene er den afsluttende sang rørende, men billederne der følger med er, ligesom musikken, både bevægende i deres skønhed, men også subtile i deres samlen karaktererne op. Alt sammen efterlader det karakterernes fremtid præcis hvor den hører til: Trygt og godt i seerens fantasi.

Igen helt enig i din beskrivelse af filmen som også hører til blandt mine animations-favoritter. Det er en både mystisk medrivende og fortryllende fascinerende blanding af forskellige stemninger Selick Og Burton får skabt, der præger "The Nightmare before Christmas" herlige fabel, hvilket gør at historien aldrig står stille og man som tilskuer derfor konstant er enten muntert underholdt eller varm om hjertet, når Jack Skellington kaster sig ud i sin ofte vandvittige kamp op ad bakke for at ændre sit samfunds monotome regelsæt/struktur, eller når den langbenede rebel kæmper for kærligheden og for at vinde Sallys hjerte, hvis handlingstråde Henry Sellick og Tim Burton fornemt får til at gå op i en højere enhed med filmens samlede morale. Og så er sangene jo bare fremragende fra start til slut. Super fedt valgt til din liste og two thumbs up herfra! :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#1156 BN 13 år siden

Collateral (886) skrev:
Først og fremmest er jeg virkelig glad for evt. at have medvirket til at genskabe din lyst til at få genset nogle af Chaplins film.

Jeg kan meddele, at det indtil videre (med 'The Great Dictator') har været en lykkelig "genforening", ja, et glædeligt gensyn. Se 'What We Saw'-tråden.

Den næste film jeg skal have købt og genset, er 'Modern Times'.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#1157 Collateral 13 år siden

BN (1156) skrev:
Jeg kan meddele, at det indtil videre (med 'The Great Dictator') har været en lykkelig "genforening", ja, et glædeligt gensyn. Se 'What We Saw'-tråden.

Den næste film jeg skal have købt og genset, er 'Modern Times'.

Så godt din anmeldelse. Herligt at du nød filmen!
Gravatar

#1158 Collateral 13 år siden

Har siddet og brugt lidt tid på at lave en liste over de forskellige projekter jeg er (og har været) involveret i. Således kan man nu se en liste over nogle af diverse kreative projekter jeg har været medvirkende i skabelsen af. Jeg satser på at få nogle ældre ting på også over tid, men der er allerede nu lidt at kigge på og lytte til:

http://poesimedtaender.blogspot.com/p/videoer.html
Gravatar

#1159 Collateral 13 år siden

Gravatar

#1160 Collateral 13 år siden

Nattevagten ovre hos Sørensen Exploitation Cinema Proudly Presents

Skriv ny kommentar: