Gravatar

#1291 NightHawk 12 år siden

Collateral (1280) skrev:
En ret markant tolkning af filmen, og en interessant lille vampyrnørde video - SPOILERS!
http://thatguywiththeglasses.com/videolinks/team-n...

Damn, havde fuldstændig glemt, at få set den video, som du havde linket til sidst. Nu har jeg dog lige set den igennem, og det var sgu ret underholdende lavet. :D

Men hun har samtidig også nogle rigtig gode pointer, især ang. Clooney's karakter Seth og hvordan vi som publikum opfatter ham på ifht. hans bror og hans gerninger, og dermed hvordan man uden at tænke over det gradbøjer og bedømmer volden i filmen på. Det er faktisk ret tankevækkende, at Seth forvandles til en slags elskværdig antihelt og Ritchie modsat forbliver an afstumpet frastødende skurk, når man lige efterrationalisere, at de jo begge er hårdkogte kriminelle.

Kan bestemt også anbefale andre der læser med i tråden, og som er fan af filmen, at se den video Collateral har lagt op. Tak for linket. :)

Collateral (1281) skrev:
81. Friday the 13th af Sean S. Cunningham:

Uanset om man bryder sig om den vej franchisen omkring Jason endte med at tage, kan det ikke tage fra originalen at det er en stærk og intens lille film, som med sine formørkede vinduer, regn fyldte nattesekvenser og simple men velfungerende set-up, fortsat er en god horroroplevelse.

Helt enig i din bedømmelse af Part I, både i din beskrivelse af historien, samt hvorledes det på enkel men fremragende vis lykkedes for Sean S. Cunningham at opbygge suspense, så man sidder med svedige håndflader og bankende hjerte op til flere gange undervejs, især i filmens afslutning. Gyset bliver desuden også mere vedkommende og ubehageligt, fordi historien primært holder begge ben på jorden i sit kombinerede mordmysterium og slasher plot.
Det overnaturlige element, som først for alvor introduceres i i Part II og III, bliver der også plads til i Part I, men her fungerer det blot i stedet, hvilket du også er inde på, som en grum og lettere eventyrlig fabel om Jason, der ligger og ulmer i baggrunden, hvilket egentlig er smart tænkt af Cunningham, som på den måde lister det overnaturlige ind i vores bevidsthed og bruger det som en slags suspense forstærker.

Jeg kan dog selv bedst lide Part II, da jeg synes Steve Miner lige er en tand skarpere til at skabe supspense, (bl.a. i form af hans måde at redigere og især filme på med de lange takes som Part II's intro). Synes også at Steve Miner har et bedre greb om sin film mht. rytmen/tempoet og fremdriften i historien. Og så kan jeg også bedre lide Part II's final girl bedre end 1'erens, da jeg synes hun er en væsenlig bedre og mere overbevisende skuespiller i denne franchise's univers.

Men selvom jeg foretrækker Part II, så står 1 & 3 bestemt også mit slasher hjerte nær, så derfor kan jeg kun bakke op om dit valg til listen. :)

Collateral (1281) skrev:
80. The Rocky Horror Picture Show af Jim Sharman

Jeg mener, at jeg tidligere i tråden har kommenteret på din anmeldelse af "Rocky Horror Picture Show", og så vidt jeg husker var vi vist ret enige, så derfor får du naturligvis kun thumbs up til dit valg. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#1292 Collateral 12 år siden

Jeg har skrevet en Top 10 over musikalske horror-temaer ovre os SEC. Læs gerne med!
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1293 Lord Beef Jerky 12 år siden

Jeg tør ikke trykke på linket... tænk hvis Puppet Master temaet mangler! Gys!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#1294 Collateral 12 år siden

Lord Beef Jerky (1293) skrev:
Jeg tør ikke trykke på linket... tænk hvis Puppet Master temaet mangler! Gys!

Gør det det desværre, men så må du ind og skælde ud i kommentarsektionen derinde :) Eller bare give din mening til kende. Det er jo det sjove ved toplister.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1295 Lord Beef Jerky 12 år siden

Min mening er således: Puppet Master temaet FTW!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#1296 Collateral 12 år siden

Gravatar

#1297 Neranders 12 år siden

Collateral (1296) skrev:
http://www.sorensencinema.blogspot.dk/2012/10/anmeldelse-rubber.html?m=1

Det lyder jo som en must-see!
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#1298 Ericmase 12 år siden

Collateral (1296) skrev:
http://www.sorensencinema.blogspot.dk/2012/10/anmeldelse-rubber.html?m=1

Den lyder totalt 'whaaaa???', men jeg må da lige give den en chance et tidspunkt.
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#1299 Collateral 12 år siden

Den er ret fantastisk!
Gravatar

#1300 Lord Beef Jerky 12 år siden

Første halvdel af Rubber er fantastisk... andel halvdel er lidt so-so.

Skriv ny kommentar: