#1400 Det kender jeg kun alt for godt. Jeg har også en kæmpe masse film liggende, som helt sikkert er gode, men som jeg tit ikke orker at gå igang med, fordi emnerne er for alvorlige eller fordi filmene er lange, og så får jeg i stedet sat en mere let fordøjelig film i afspilleren... Det kunne være, at jeg egentlig bare lige skulle få taget mig sammen og gå i gang.
Irriterende, mit andet indlæg på 5 min. der bare forsvinder, men jeg prøver igen:
Nå, okay, så er jeg ikke den eneste der oplever tekniske problemer. Først skulle der 3-4 forsøg til, før jeg overhovedet kunne poste et indlæg, og derefter stod der, at jeg havde 59 minutter (i stedet for de normale 10) til at efterredigere indlægget. :-)
Jeg kender bestemt også situationen med de alvorlige eller tunge film, som sandsynligvis er fremragende, men lader vente på sig. Dog synes jeg ikke det gør så meget. Før eller siden skal de nok lande i afspilleren. 'The Ten Commandments' og jeg har f.eks. stirret ondt på hinanden i nogen tid, mens andre film og særligt mere letbenede tv-serier har taget teten i stedet. Men jeg ved udmærket at jeg bør have den set, og at den sikkert er glimrende.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Har det på præcis samme måde. De mere 'seriøse' film, vil jeg så også helst se i fred og når jeg er frisk til det. Så det sker oftest, på en fridag hvor jeg er alene og det er ikke sååååå tit igen:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Så tunge film er det slet ikke hos mig. Et par eksempler:
Blu Valentine. Chloe. Passion play. Rabbit hole. Reign over me. Coraline. Dirch. Dog day afternoon. Fish tank. The Whistleblower. Hereafter. In the Electric mist. Hollywoodland.
Det er film som jeg tror enten er for kedelige, alvorlige eller for tunge og lange til mit temperament, når jeg skal se film om aftenen (som er eneste tidspunkt jeg kan se film) hvor jeg er træt.
Det er kun nogle få eksempler af dem jeg har stående og der er ganske sikkert meget kvalitet imellem dem.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Rabbit Hole er ikke værd at bruge tid på hvis du spørger mig. Den er tungt grå og selvom der er spændende idéer i den, er den ikke stærk nok til rigtig at komme seeren ved. Ikke i min oplevelse i hvert fald.
Blue Valentine er du nødt til at få set! Men den er medgivet også ret grå, men samtidig er der også charmerende segmenter og megen udtryksfuldhed. Enormt god film!
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Det kommer forhåbentlig også en dag, men er bange for at de mange komedier og actionfilm bliver ved med at skubbe sig ind foran.
Jeg talte lige for et par uger siden, at jeg aldrig har set 50 af mine blu-rays og det ser endnu værre ud med dvd'erne + at jeg faktisk ser flere film jeg låner af mine økonomisk mere velpolstrede venner end mine egne, da det tit er nyere film de ligger inde med.
Jeg mangler bare så meget tid :(
So, at last we meet for the first time for the last time.
Jeg synes dog at "Rabbit Hole" er værd at give en chance. Ganske velspillet drama efter min mening. Men "Dog Day Afternoon" den MÅ du se at komme igang med. Den er hverken kedelig, for alvorlig eller tung, men en fantastisk film!
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
#1401 Herrguth 11 år siden
Det kunne være, at jeg egentlig bare lige skulle få taget mig sammen og gå i gang.
#1402 BN 11 år siden
Nå, okay, så er jeg ikke den eneste der oplever tekniske problemer. Først skulle der 3-4 forsøg til, før jeg overhovedet kunne poste et indlæg, og derefter stod der, at jeg havde 59 minutter (i stedet for de normale 10) til at efterredigere indlægget. :-)
#1403 Collateral 11 år siden
#1404 Skeloboy 11 år siden
www.allanfjord.dk/mangler.html
#1405 Hr. Nielsen 11 år siden
#1406 Åkepool 11 år siden
Så tunge film er det slet ikke hos mig. Et par eksempler:
Blu Valentine.
Chloe.
Passion play.
Rabbit hole.
Reign over me.
Coraline.
Dirch.
Dog day afternoon.
Fish tank.
The Whistleblower.
Hereafter.
In the Electric mist.
Hollywoodland.
Det er film som jeg tror enten er for kedelige, alvorlige eller for tunge og lange til mit temperament, når jeg skal se film om aftenen (som er eneste tidspunkt jeg kan se film) hvor jeg er træt.
Det er kun nogle få eksempler af dem jeg har stående og der er ganske sikkert meget kvalitet imellem dem.
#1407 Collateral 11 år siden
Blue Valentine er du nødt til at få set! Men den er medgivet også ret grå, men samtidig er der også charmerende segmenter og megen udtryksfuldhed. Enormt god film!
#1408 Åkepool 11 år siden
Det kommer forhåbentlig også en dag, men er bange for at de mange komedier og actionfilm bliver ved med at skubbe sig ind foran.
Jeg talte lige for et par uger siden, at jeg aldrig har set 50 af mine blu-rays og det ser endnu værre ud med dvd'erne + at jeg faktisk ser flere film jeg låner af mine økonomisk mere velpolstrede venner end mine egne, da det tit er nyere film de ligger inde med.
Jeg mangler bare så meget tid :(
#1409 Kruse 11 år siden
#1410 Åkepool 11 år siden
I know, I know, det er jo også bare en rigtig klassiker :)