Gravatar

#1451 Collateral 11 år siden

Ispep (1450) skrev:
Alan Moores forlæg regnes jo for et mesterværk, og filmen følger den jo næsten slavisk med få ændringer. Jeg kan forstå den ikke falder i alles smag, men hul? Den køber jeg ikke hehe!

Det er i princippet jo også lige meget, hovedsagen er at det er en fed film, men skal nok forsøge at undgå den slags i fremtidige anmeldelser, da det jo egentlig er ligegyldigt at dække modstandernes synspunkt, i hvert fald i tilfælde som dette.

Jeg har ikke de to udgavers forskelle i klar nok hukommelse til at give en egentlig anbefaling, men husker egentlig DC som "mere af det gode".
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1452 Ispep 11 år siden

Det var ingen kritik og hvad du putter i indlæggene må du helt selv om :0
Gravatar

#1453 Hr. Nielsen 11 år siden

En pissefed film. Jeg er dog enig i, at DC udgaven ikke giver nok til at den er den længere spilletid værd.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#1454 Collateral 11 år siden

Ispep (1452) skrev:

Det var ingen kritik og hvad du putter i indlæggene må du helt selv om :0

Tog det nu heller ikke negativt som sådan, da du påpegede det kom jeg bare til at tænke over at det egentlig var lidt overflødigt. Så mere dramatisk var det såmænd ikke :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1455 Collateral 11 år siden

Thomas E. Nielsen (1453) skrev:
En pissefed film. Jeg er dog enig i, at DC udgaven ikke giver nok til at den er den længere spilletid værd.

Altså nu bliver jeg jo helt nysgerrig for at gense filmen, men det der med at se to forskellige udgaver back to back er det bare sjældent jeg får gjort.
Gravatar

#1456 Kruse 11 år siden

Selvom at jeg godt kunne lide biografudgaven, så steg min oplevelse af filmen med Director's Cut, som jeg mener har en bedre pacing og et par fede scener tilføjet(jeg ville nødigt undvære
Hollis T. Mason's(gamle Nite Owl) død
, som er fremragende lavet, men som dog indledes af noget dårligt skuespil, der dog ikke ødelægger scenen).
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#1457 NightHawk 11 år siden

Collateral (1446) skrev:
Mange tak for den grundige kommentar omkring vores film. Jeg er rigtig glad for at læse dine overvejelser og jeg vil dele den med de andre folk der havde med filmen at gøre. Jeg er særligt glad for at du synes om skuespillernes præstationer, da mange af de andre tilbagemeldinger jeg har fået har været lidt hårde ved netop disse. Jeg har selvfølgelig også selv punkter jeg er mere og mindre glad for i filmen, men jeg er rigtig glad for dit lidt mere analytiske kig på filmen, da flere til premieren havde lidt svært ved at greje hvad det var filmen handlede om. Særligt slutningen, som jeg ellers er blevet ganske godt tilfreds med. Endnu engang tak!

Det var så lidt. :)

Synes i øvrigt også, at du skal have stor ros for at have så meget dialog med i filmen. Det er et valg som kræver en god portion mod at foretage, da det aldrig er nogen nem opgave at skrive replikker, eller nogen nem opgave at fremføre så det lyder troværdigt. Andre ville derfor højst sandsynligt (især på et amatør-projekt) have valgt at skære mere ind til benet på dette område, men du/i gør (hvilket jeg synes er rigtig fedt) det modsatte og sætter et højt ambitionsniveau og fokus på dialogsiden, hvilket jeg kun kan tage hatten af for at i tør kaste jer ud i. Hist og pist er der måske en replik eller to der ikke sidder lige i skabet, men overordnet set bliver manuskriptet og dialogen eksekveret med stor overbevisning bag og i sidste ende er det en af de største grunde til, at "Forfald" er en rigtig god zombiefilm, som i med rette kan være meget stolte af.

Collateral (1446) skrev:
Mine planer for fremtiden er et fuldlængdeprojekt, som skal være noget mere intimt og karakterfokuseret. Jeg håber at få skrevet mig et godt stykke i løbet af 2013, men jeg har aldrig sat så omfattende et projekt igang, så det er jeg spændt på. Det har med andre ord nok lidt lange udsigter, særligt siden det skal kombineres med uddannelse og at jeg skal have anskaffet mig noget udstyr.

Det lyder sgu spændende med så stort et projekt, som jeg sagtens kan forstå, at du glæder dig til at få omsat til en film. Men da det er et stort arbejde du kaster dig ud i, er det på den anden side måske meget rart at have noget ekstra tid og ro til manuskriptet, så derfor er den lidt irriterende ventetid måske i sidste ende kun en fordel. Jeg er ihvertfald sikker på, at det du skriver nok skal blive rigtig godt, så du må have al mulig held og lykke med skriveriet i den kommende tid. :)

Collateral (1447) skrev:
75. Watchmen af Zack Snyder:

Nogen vil sikkert ikke føle at Zack Snyders film om ‘Watchmen’ har andet at byde på end ren overflade. Det mener jeg i mellemtiden ikke - tværtimod. Universet er flot etableret visuelt, men uden de særdeles relevante og tungtvejende temaer der er centrale for historien, var filmen faldet igennem, nøjagtig ligesom ‘Sucker Punch’ og til dels den animerede ‘Legend of the Guardians: The Owls of Ga’hoole’ gjorde det.

Som altid kan det ovenstående og tidligere indlæg også læses på min blog, hvor det ligeledes er muligt at danne sig et overblik over den foreløbige liste.

Ja, "Watchmen" er en fremragende superheltefilm, hvor der både er plads til storslået ramasjang og masser af eftertænksomhed i en herlig grum og upoleret historie, der taler til både hjertet og hjernen fra start til slut. Har faktisk ikke så meget mere at tilføje her, da jeg synes du meget detaljeret har givet udtryk for "Watchmen"'s kvaliteter og din kærlighed til filmen, som jeg deler fuld ud. Super anmeldelse du har skrevet. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#1458 Collateral 11 år siden

NightHawk (1457) skrev:
Synes i øvrigt også, at du skal have stor ros for at have så meget dialog med i filmen. Det er et valg som kræver en god portion mod at foretage, da det aldrig er nogen nem opgave at skrive replikker, eller nogen nem opgave at fremføre så det lyder troværdigt. Andre ville derfor højst sandsynligt (især på et amatør-projekt) have valgt at skære mere ind til benet på dette område, men du/i gør (hvilket jeg synes er rigtig fedt) det modsatte og sætter et højt ambitionsniveau og fokus på dialogsiden, hvilket jeg kun kan tage hatten af for at i tør kaste jer ud i. Hist og pist er der måske en replik eller to der ikke sidder lige i skabet, men overordnet set bliver manuskriptet og dialogen eksekveret med stor overbevisning bag og i sidste ende er det en af de største grunde til, at "Forfald" er en rigtig god zombiefilm, som i med rette kan være meget stolte af.

Jeg fik faktisk anbefalet efter premieren, at lave en film der ikke fokuserede så meget på skuespil (og dermed dialog) men mere på action, da personen mente at det tit er på skuespil og dialog amatørfilm falder igennem. Sagen er bare at det ikke er hvad der har min interesse - en actionfilm altså. Det er ikke den type film jeg har lyst til at lave. Jeg har en forkærlighed for nogle helt andre typer film, som er meget dialogprægede, og selvom jeg gerne vil prøve at give mere plads til en form for stilhed, vil jeg nok altid lave ting der indeholder megen dialog. Det er simpelthen hvad der falder mig mest naturligt og interesserer mig mest. Så jeg er rigtig glad for støtten.

NightHawk (1457) skrev:
så du må have al mulig held og lykke med skriveriet i den kommende tid. :)

Jeg håber på snart at komme igang igen. Uddannelsen har fyldt meget den seneste tid, men jeg tror bare lige det handler om at få hul på bylden, så skal der nok komme sving i processen.
Gravatar

#1459 Collateral 11 år siden

Gravatar

#1460 MOVIE1000 11 år siden

Collateral (1459) skrev:
Børnehjemmet

thumps up, jeg synes faktisk den er bedre end Pans labyrint, men den trænger jeg også til at gense.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: