Gravatar

#31 Collateral 14 år siden

#30: Mener at både 1'eren, 2'eren og delvist 3'eren er effektive gysere, derefter tager humoren magten, og dog syntes jeg Bride er rigtig god, og jeg kan i denne forbindelse afslører at man ikke har set det sidste til Chucky-serien på min liste.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#32 Lord Beef Jerky 14 år siden

#31 Du mener ikke der er humor i 2'eren og 3'eren?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#33 Collateral 14 år siden

#32 Jo det tror jeg ikke jeg sagde der ikke var. Dog syntes jeg humoren er mere underspillet især i 1'eren og 2'eren. Grunden til at jeg syntes godt om Bride er at den har en balance, som jeg syntes er ret perfekt, og voldsomt underholdende.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#34 Lord Beef Jerky 14 år siden

#33 Ah... jamen det er sandt. Som jeg sagde, der er vel egentlig ikke meget humor i den første? Jeg anser den i hvert fald som reel gyser... 2'eren og 3'eren som blanding af gys og humor, Bride og Seed som rendyrkede komedier. Jeg synes så både Bride og Seed er alt for fjollede, og mangler den mere jordbundne historie der gør, at man kan relatere en smule til historien... det bliver alt alt for fjollet for mit vedkommende, og bortset fra enkelte scener, er alt kreativiteten fra de første 3 væk. Men hey, Bride havde da et højt budget, så den ser enormt flot ud.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#35 IK 14 år siden

Collateral, sikke dog en herlig random filmsmag du har. Fra larmende action til stemningsfyldt gys og til ægte filmmagi. Glæder mig til at se mere fra din liste ;-).
Gravatar

#36 Collateral 14 år siden

#34: Jeg blev også skuffet over Seed, den er for pjattet og mangler helt klart stemning. Med hensyn til etteren, så nævner jeg et enkelt øjeblik som har humor, og det er da Chucky først "vågner".

#35: Ved ikke om den er random, har tænkt ganske meget over listen, men blandet/varieret kan jeg godt gå med til :) Mener dog at der er visse temaer der går igen for en del af filmene, især når vi kommer nærmere toppen.
Gravatar

#37 Lord Beef Jerky 14 år siden

#36 Jo, men etteren er jo ikke gennemgående komisk. 2'eren og 3'eren har jo en god blanding af gys og humor. Seed for mig fungerer i sidste ende ligeså godt som Bride... hovedsageligt fordi den nærmest ender med, at være så dårlig at den er god. Endnu mere fjollet end Bride er den dog helt bestemt.
Gravatar

#38 Collateral 14 år siden

#37: Kan godt se Seed for de sjove øjeblikke, og Chucky selv har nogle gode øjeblikke, men baseret på ren underholdningsværdi rammer Bride bare renest for mig (blandingen af gys og humor altså.) 2'eren er langt mere gys end humor, og 3'eren har flere humoristiske momenter. Faktisk tror jeg det handler om at jo mere Chucky bliver vist frem, jo mere humor er der, og eftersom hans scener bliver flere og flere, bliver humoren mere og mere dominerende.
Gravatar

#39 Lord Beef Jerky 14 år siden

#38 Tja, det kan der være noget om. Men jeg vil altid være tilhænger af de første 3, og får nu en umådelig lydt til et gensyn =)
Gravatar

#40 Collateral 14 år siden

#39: Er umådelig tilhænger af hele serien :) Jeg syntes Brad Dourif er fantastisk som Chucky, og det er ham der bliver ved at hive mig tilbage til de film.

Skriv ny kommentar: