Gravatar

#371 Collateral 13 år siden

Har opdateret designet på min blog en smule. Jeg har ikke så meget forstand på at gøre det unikt, men synes det er blevet en smule mere læsbart nu. Hvis der er nogen der har ideer til en bedre opsætning (der er overskuelig at skabe for en amatør på feltet aka mig) må de gerne sige til :)

Top 60 er i øvrigt ikke død. Tværtimod skulle der snart blive mere tid til at fokusere på den.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#372 Collateral 13 år siden

"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#373 Collateral 13 år siden

Gravatar

#374 BN 13 år siden

Collateral (373) skrev:
Anmeldelse af "Narnia: Morgenvandrerens Rejse"

Jeg er ret uenig med dig i din bedømmelse.

Jeg synes, skuespillet er væsentligt bedre i 'Morgenvandrerens Rejse' end i de to foregående film (især Ben Barnes, der hviler mere i rollen her end han gjorde i 2'eren), og at den har en mere dvælende stil, hvor man rent faktisk kan nå at absorbere stemningen og føle, at man er tilstede der. Billedsiden virker mere organisk, og det kan jeg godt lide. I de to første film virker det hele mere kulisseagtigt og uægte, som om der ikke virkelig boede nogen i Narnia, men at det bare var én eneste stor skov-legeplads. Måske er det også derfor jeg nød at blive taget med ud på havet i stedet den her gang.

Jeg synes også stadigvæk, at ALLE tre film lider stærkt under deres alt for indforståede fortællestil og tone, hvor følelserne mellem visse af karaktererne er og forbliver postulater (især i 1'eren), og hvor mangel på tid og fordybelse i karaktererne og deres baggrund og indbyrdes forhold gør, at de scener, der skulle være rørende eller bevægende ikke er det - her er det ikke nok, at skuespillerne sætter et tudefjæs på, og at strygerne i underlægningsmusikken er på overarbejde.

Noget af det værste eller mest mislykkede ved de to første film er forsøget på at puste slaget eller sammenstødet mellem de gode og de onde op til noget storladent. Her er det som om instruktør og manuskriptforfatter har troet, at det var nok at samle en masse bevæbnede mennesker, dyr og eventyrfigurer, spille dramatisk musik og bruge slow-motion-billeder og panoreringer hen over hærene, som om dette i sig selv skabte følelsen af noget "stort" og episk. ... Men sagen er, at uden nogen ordentlig baggrundshistorie, uden følelsen af at der virkelig står en masse på spil, udebliver den ønskede virkning. ... Det hele har i øvrigt rent visuelt en tendens til at ligne én stor, kulørt leg på en nydelig, grøn græsplæne - et indtryk der forstærkes af kampenes fuldstændig ublodige karakter.

Jeg tror ikke på løvens Aslans farlighed eller evne til at skræmme sine fjender. Han er ligesom alle de andre dyr for nuttet og blød. Og det går alt for hurtigt, når børnene skal lære at fægte og skyde med bue og pil, hvilket også gør, at jeg har svært ved at tro på dem som brugbare krigere. Filmen GØR dem til det, men ikke på en naturlig eller videre overbevisende måde.

... Men okay, målgruppen er fortrinsvis børn. Og set i dette lys, kan jeg sagtens bære over med alle svaghederne. Selv får jeg bare ikke nogen stor oplevelse ud af filmene, men kan nyde dem som gennemsnitlige underholdningsfilm.

Narnia-filmene ville måske - bare måske - have været et egentligt hit hos undertegnede, hvis alle tre film havde besiddet følgende: den magi, der trods alt var til stede ved børnenes opdagelse og udforskning af Narnia, i 1'eren - den lidt mørkere tone der prægede det natlige angreb på slottet i 2'eren - og den mere organiske billedside og lidt mere dvælende fortællestil, som ses i 3'eren. Og derudover skulle personerne og landet Narnia have været udforsket noget mere.

hele film-serien: 4/6 el. 6-7/10
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#375 Collateral 13 år siden

#374: Vi er tydeligt uenige MEN jeg er ikke nødvendigvis uenig i dine kritikker af de to første film, som jeg personligt heller ikke fandt synderligt imponerende. Jeg står imidlertid ved at 3. omgang i mine øjne er den ringeste omgang i en overordnet middelmådig fantasy-serie, der hovedsageligt er blevet skabt som del af en bølge, der nu så småt er overstået.
Gravatar

#376 Collateral 13 år siden

Gravatar

#377 Collateral 13 år siden

Gravatar

#378 Collateral 13 år siden

Gravatar

#379 Collateral 13 år siden

Gravatar

#380 Collateral 13 år siden

Skriv ny kommentar: