Gravatar

#381 Collateral 13 år siden

"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#382 Lord Beef Jerky 13 år siden

#381 Masser af ord om Tarantino, ikke et ord om Miike... sært. Tarantino er med i filmen, da de to er gode venner BTW.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#383 Collateral 13 år siden

#382: Har ikke det store kendskab til Miike. Så det er derfor jeg ikke taler om ham. Men skriver da en del om hans film, så det er vel også indirekte om ham.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#384 Lord Beef Jerky 13 år siden

#383 Jajo, men du nævner Tarantino en del, og henviser da også til hans film igennem dem, selvom der er utallige Miike-trademarks i filmen. Men ja, hvis du ikke kender ham, kan du jo ikke vide det. Personligt synes jeg, at det er hans værste film til dato (af de 30 stykker jeg har set, han har jo lavet enormt mange). Humoren fungerer kun til tider, tempoet er sløjt, o det japansk-engelske ødelægger en del for mig. Jeg er nok på 2/6 selv.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#385 Collateral 13 år siden

#384: Stemningerne gør meget for mig, og synes nu ikke tempoet var et problem, men nævner både humoren, som jeg er enig med dig i, og sproget synes jeg også er problematisk. Med hensyn til Tarantino er det så, i dine øjne, problematisk at jeg henviser til ham flere gange? Synes ikke det er så mange gange, og har da kun nævnt ham hvor det er relevant.
Gravatar

#386 Lord Beef Jerky 13 år siden

#385 Kun problematisk fordi det ikke er hans film... men igen, du kan jo ikke udtale dig meget om Miike, hvis du ikke kender ham... som sagt er det bare lidt sært at nævne Tarantino flere gange, når det er en meget typisk Miike-film.
Gravatar

#387 Collateral 13 år siden

#386: Jeg nævner ham i alt tre gange. To af gangene (i øvrigt i samme afsnit) for at sammenligne med hans film, og en gang omtalende hans rolle. Så jeg synes ikke det at nævne Tarantino er lig med at gøre det til hans film. Han er jo unægteligt med i en cameo, og der er visse af hans inspirationer, som han tilsyneladende deler med Miike.
Gravatar

#388 Lord Beef Jerky 13 år siden

#387 Well, synes stadig det er sært... svarer vel til at nævne Miike i en anmeldelse af Hostel 3 gange. Der er naturligvis ligheder mellem Tarantino og Miike, men Tarantino har ingen indflydelse haft på filmen, og grunden til hans cameo, er netop fordi han fik Miike med i Hostel. Han skyldte en ven en vennetjeneste. Det er fint nok at nævne ham, han har jo som du selv siger en lille rolle i filmen, men at nævne ham tre gange i løbet af en anmeldelse uden at nævne instruktøren, forekommer mig ligegyldigt hvad en anelse sært.
Gravatar

#389 Collateral 13 år siden

#388: Jeg nævner ikke instruktøren ved navn, men taler jo om hans film hele vejen igennem? At jeg nævner Tarantino som reference er for at give folk der ikke har set filmen noget at referere til - og for at omtale hans skuespil. Så holder stadig fast i at jeg ikke gør det til Tarantinos film, men blot viser dens svagheder ved at holde den op imod en stærkere film, som den har nogle ligheder med. Så jeg nævner faktisk kun Tarantino som egentlig del af filmen i forbindelse med hans skuespil, det andet er mere en sammenligning.

Kunne være jeg skulle have læst lidt mere op på Miikes baggrund, så langt kan jeg godt være enig i din kritik, men pointen er vel stadig at få forklaret min egen holdning til filmen, hvilket har været mit hovedfokus.
Gravatar

#390 Lord Beef Jerky 13 år siden

#389 Hehe, jeg kan kun sige min opfattelse af anmeldelsen, og der synes jeg du nævner Tarantino mere end berettiget er... sådan er det bare. Tarantino er nævnt ved navn 3 gange, har en cameo. Miike er nævnt ved navn 0 gange, er alt drivkraften bag filmen. Sær balance i mine øjne.

Skriv ny kommentar: