Gravatar

#31 The Insider 20 år siden

#30, du giver mig kun ret i min udtalelse i #28: det er subjektivt :-)

#29, vores pulje er måske den mest underdog-fyldte af dem alle. Selvom jeg mener Ukraine er et værre hold, end et par af de andre i vores grupper, så skiller de sig ikke nok ud på den ene eller anden led til at kvalificere sig som værende "underdogs", i hvert fald ikke i min bog.

Som sagt vil en potentiel sejr til Tyrkiet og/eller Danmark putte landene utroligt tæt på Ukraines pointtal. Altså, hvis Ukraine ikke havde formået at score i 96. minut mod verdens 150. bedste nation, ville deres stabilitet have været stærkt svækket, må jeg antage :-)

Sov godt. Jeg smutter sgu også i seng nu :-) På trods af vores uenigheder vil jeg da stadigvæk takke for en fin og bred debat :-)

- J
War. War never changes.
Gravatar

#32 rasser 20 år siden

#15+21
Bah?

Ukraine et ringe landshold?

Uden at fordybe mig i verdensranglistepoint (som ikke giver et pt overblik over styrkeforhold), eller træneren, vil jeg vove at påstå at dette er et rimelig radikalt synspunkt. Spillere som Shevchenko, Rotan, Voronin, Gusev, Vaschuk etc. er fantastisk dygtige, og Ukraine som hold spiller aldeles glimrende fodbold. Dertil kommer målmand Shovkovski, som efter min mening er en af europas bedste. Bare fordi spillerne (ud over måske Sheva og Voronin) ikke spiller i topklubber som man kan følge i bl.a. CL er det jo ikke nødvendigvis udtryk for at de er dårlige.

Du nævner bl.a. 1-1 kampen mod Danmark, hvor vi måske havde 3 målchancer (10-0 ville måske være i overkanten?), og hvor Shevcheko ramte overliggeren ved stillingen 1-1.

Nederlaget til Tyrkiet og dagens 2-2 mod Albanien skal nok ses i lys af at de allerede er kvalificeret.

Topscoren i Bundesligaen? Nu mener du vel minutter på banen i forhold til antal mål? For Jon Dahl har jo lavet flere Bunesligamål i indeværende sæson end Søren Larsen.
Gravatar

#33 DarkLight 20 år siden

Ja, regnede I med andet?
Min top 5 over denne tråd:
5) Moderatorer trækker "inden I sviner mig endnu mere til"-tud kortet hurtigere op end Louise Frevert.

4) Uandset hvor hypet Søren Larsen er, så er folk ikke for gode til at rose ham til pinligheder. Bedre er han ikke. Det er en heldig hest, og folk vil gerne sige de var med til at byde på ham fra starten. Bliv lidt voksen.

3) Det eneste tidspunkt man ser admins taler ned til folk, er når temaet er sport. Men så gør de det også godt...og med stil.

2) Anonyme eksperter på et filmz.dk forum er bedre landstrænere end landstræneren.

1) Ikke engang admins kan linke rigtigt.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#34 MuManden 20 år siden

#31 Når nu Danmark ligger så flot på en 14 plads så burde vi jo egentlig også være topsidet i gruppen, pga af der er 4 hold væk fra europa over os, men så vidt jeg husker kom vi fra 3. sidningslag(ret mig gerne hvis det er forkert), så jeg giver ikke en skid for den rangliste, for det er ikke andet end en "se hvor gode vi er praleliste" IMO.
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#35 NightHawk 20 år siden

# 33 -

Ah, syntes nok dit punkt 4, halter en hel del. Larsen har da scoret masser af mål for Djurgården og det tog ham da ikke særlig lang tid, at rykke et niveau op, med tilgangen til Schalke 04, hvor han hurtig faldt ind i tempoet og fik gang i scoringerne. Så "En heldig hest", kan man umuligt kalde en mand, der laver så mange mål.

Syntes egentligt også Søren Larsen, var en go angriber, da han spillede i Frem BK. Så det med at springe med på vognen, nu hvor han har succes, gælder ikke for mit vedkommende.

Punkt 2 - Er jeg så til gengæld fuldstændig enig i. Vi er nemlig bedre landstrænere end landstræneren. Især pga. at næsten alle her mener, at manden er for stivnakket og langsom til at omstille sit spil-system. Det går ud på at vinde og ikke overstædigt, partout altid holde sig til sine noter. Hvis Jon Dahl, ikke kan score alene, så må det da være klart for enhver, at man sætter en ekstra angriber ind og rykker rundt på systemet. Men den fidus har Olsen åbenbart valgt at overse, eller også har Søren Larsen snydt ham i poker og derfor sidder han altid på bænken:)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#36 The Insider 20 år siden

#32, de 10-0 refererede ikke til Danmarks målchancer, men til Ukraines. Danmark spillede efter min mening ikke en værre kamp i kvalifikationsrunden, og burde derfor være blevet tævet godt og grundigt. Og med stort set samtlige deres normale spillere på holdet, burde de så ikke stadigvæk have klaret sig bedre mod Kazakhstan, Tyrkiet og Albanien? Nu hvor de har alle de stjernespillere du nævner. Jeg mener, som sagt, ligesom andre, at det er et ringe landshold. Du vil ikke kunne ændre mit synspunkt, og jeg vil ikke kunne ændre dit eller jer andres.

#33, sikke end dejlig konstruktiv og velargumenteret tilsvining af filmz.dk's admins :-) I modsætning til frøken Frebert vil jeg da sige, at jeg både hoster op med argumentation og ikke pludseligt melder ud, at det søreme var en anden, som havde utalt hele baduljen. Og som du garanteret ikke har lagt mærke til, kom kommentaren før videre argumentation, for derved at henlede opmærksomheden mere på en debat om fakta og meninger, i stedet for lutter subjektive tilkendegivelser. Og nu er jeg jo heller ikke hverken moderator eller admin, så jeg kan kun forestille mig at din kommentar om admins der taler ned til folk refererer til Tommy (Vassago), hvilket er noget uomtvisteligt vrøvl.

Og Søren Larsen sparker vitterligt røv :-)

#34, både Tyrkiet og Grækenland havde klaret sig betydeligt bedre end Danmark op til lodtrækningen til grupperne (hhv. bronze til VM og guld til EM), så det forklarer nok, hvorfor vi ikke var første-seedet. Af nogenlunde samme grund var Chelsea ikke engang første-seedet til Champions League, hvilket forklarer hvorfor de havnede i gruppe med Liverpool, på trods af at have vundet den engelske liga ganske solidt, Liga Cuppen og have nået det til semifinalen sidste år. Derudover tror jeg ikke FIFA går efter at lave selvhøjtidelige hitlister, især når der er adskillige hundrede på det er et relativt uafhængigt agentur.
War. War never changes.
Gravatar

#37 rasser 20 år siden

Fair nok mht. til de 10-0. Det er my bad.

Men jeg mener ikke at Ukraine har et superhold, fyldt med stjernespillere (blot gode spillere), men jeg mener absolut at de er på niveau med fx Danmark, og det gør dem jo næppe til et "ringe" landshold.
Gravatar

#38 filmz-vassago 20 år siden

LOL. Tænkte nok en "en lille liste lavet af FIFA og Coca Cola" ville skabe meget røre :-D Hvis I tog jer tid til at kigge på FIFA listen, ville I også ligge mærke til, hvor ofte og grundigt, den egentlig bliver opdateret. Fordi den går flere år tilbage i tiden, betyder det bestemt ikke, at den hverken er saglig eller brugbar.

Nu finder jeg ikke ligefrem dit indlæg provokerende. Listen er skam anvendelig og brugbar. Men den er ikke speciel brugbar til at vise landsholdets nuværende styrke.

...og måske er der en eller to bookmakere der ikke benytter sig af den...

Mange bruger den sikkert til et forhånds-odds ala hvem vinder VM 2006 osv. Men når man taler gruppe og kommende kampe, vil der blive kigget meget mere på de 10 forrige kampe, end FIFA-listen (hvor bl.a Schmeichel og Co's kampe i parken i '97 stadig har indflydelse) og det gør de fordi at man ikke kan stole på den liste når man skal udregne nuværende styrke.

Der skal jo ikke meget til at sende lister som den ud af kurs. Én enkelt spiller kan jo gøre en enorm forskel, både når man snakker klubfodbold og landshold. Så det er ikke holdbart at bruge det som en statistik, hvilket fodboldkommentatorer heller ikke gør. De kigger jo ikke på den og si'r, "Dem kan vi sagtens slå, vi er nummer 14 og de er nummer 103" - de ved jo også godt, at hvis der er kommet et nyt håb på holdet (som vi f.eks har med Søren Larsen), så kan Schmeichel og Søren Colding have spillet nok så godt i '97 - men det vil overhovedet ikke kunne bruges som indikation på kampens udfald.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#39 The Insider 20 år siden

Okay, rasser... jeg bøjer mig og tilskriver mig, at Ukraine har et nogenlunde landshold :-)
War. War never changes.
Gravatar

#40 The Insider 20 år siden

#38, bevares, bevares, men listen kan bestemt også benyttes i forbindelse med nyere accomplishments hos de forskellige landshold, da man kan studere resultaterne indenfor en given tidsperiode, og ikke udelukkende den totale sum.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: