Gravatar

#11 ks 21 år siden

Har altid godt kunnet tænke mig at se John Grisham's "Partneren" blive filmatiseret.
Gravatar

#12 filmz-yoshimura 21 år siden

Hvis man skal tænke i krimier, så har jeg nu også altid godt kunnet tænke mig at se Michael Slades bøger som film - de er så dejligt groteske ,-D Helst "Ghoul", selv om den, grundet plottet, nok må siges at være temmelig svær at overføre til film (no spoilers forthcoming).
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#13 filmz-silverscreen 21 år siden

Stephen Kings endnu ikke afsluttede saga "The Dark Tower" - det kunne blive noget af en superfilm (men, som med de fleste SK bøger ville det nok ende med en l.... film)

#14 filmz-female cenobite 21 år siden

The Dice Man, men ville måske komme til at blive lidt for meget ala American Psycho filmatiseringen.

En del af Koontz bøger kunne jeg godt tænke mig at se på film (dem der selvfølgelig ikke allerede er det, hehe). Kuldegys ville være fed nok, eller Lynet Slår ned og Døren til December

Stephen Hawking's A Brief History of Time.. lol, nej just kidding.. eller?

Grønne Øjne? :P
Den var da sød nok
----------------------------------------
No tears, please. It's a waste of good suffering
Gravatar

#15 gi-jones 21 år siden

The Hitchhikers Guide to The Galaxy. Det er jo ved at blive gjort, men det var fandme også på tide.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#16 Hasselguff 21 år siden

Hyperion :)
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#17 dyg 21 år siden

Jeg havde tre bøger som jeg gerne så filmatiseret:

Glamorama - Den er Roger Avary igang med at lave, så....

Guiden - Er jo som bekendt også igang.

God Omen - Skulle Gilliam lave, men den er on hold, så hvem ved. Jeg har ikke selv fået den læst, men en flok mates anbefaler mig den på det groveste.

Selvfølgeligt kunne jeg også godt tænke mig at se Hobbitten filmatiseret. Og hvad med Robert Jordan's Wheel of Time?
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#18 filmz-vassago 21 år siden

#10: Han klarer det ok i Secret Window.

Jeg kunne godt tænke mig at se Koontz, King og Barkers bøger filmatiseret, i hvert fald sådan som de fortjener at blive det. Der er mange gode King film - men der er godt nok også meget l*rt. Der er masser af fede bøger der fortjener budgetter på millioner af dollars og gode instruktører.

Dybere film-versioner af Tom Harris' bøger, de nuværende filmatiseringer er fine - de mangler bare en væsentlig ting: Hvem er Lecter? Hvorfor er han som han er? Hvad ser han reelt i Starling? - Man ærgrer sig gul og blå når man har læst bøgerne. Ikke fordi filmene ikke er gode, men fordi de kunne have været så enormt meget bedre.

Bedre filmatiseringer af Bradburys bøger.

Nogle af Chris Ryans bøger - hvis de blev i samme stil som Jack Ryan bøgerne.

Dan Browns "The Da Vinci Code" og "Angels and Demons".

og sikkert mange mange flere :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#19 Kalle Ferm 21 år siden

Jan Guillous korshærstrilogi der samtidig fortæller historien om hvordan de nordiske lande (især Sverige) gik fra at være løst organiserede samfund til centraliserede statsmagter. Meget spændende sager.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#20 filmz-yoshimura 21 år siden

#16: Hyperion, ja, absolut. Glimrende forslag. Og så efterfølgerne naturligvis.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war

Skriv ny kommentar: