Det kan der ikke herske tvivl om.. Helt klart Cannonball Run. Den film så jeg alt alt alt for mange gange da jeg var yngre. Og jeg nyder den da stadigvæk.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Dejligt at nogen nævner de dejlige biffer vi en gang havde i København :-)
Hos mig tager Close Encounters of The Third Kind første massivt pladsen, som den jeg har set flest gange, både hjemme og i udlandet. Fra den første gang i 70mm i 3 Falke Bio (Husker du den dejlige bif Bruce ???) frem til et par år siden på en 70mm festival. Det er også den jeg har i flest udgaver på LD, VHS og DVD.
Der er mange andre film som fx James Bond-filmene og diverse krigsfilm (Ørneborgen, Navarone, Lawrence etc etc) mange andre storfilm som som tit fik repremiere i sommerferien, da jeg voksede op, så der så jeg dem flere gange, for da jeg voksede op havde man ikke en video/dvd som man bare kunne smide en film i eller diverse tv-kanaler som sprøjter film ud hver eneste aften.
#14 Ja Kinopalæet var en stjerne. Fabelagtige stole og sofa'er og 3 Falke havde jo 70mm.
Jeg så bl.a. "Paint your Wagon" med Clint'en dér. En musical hvor han synger :) Men nej, man må ikke forglemme "Ben-Hur" og "De 10 Bud". Jeg tror vi har oplevet det ret ens :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Som knægt spillede jeg meget i band og var derfor vild med "Wayne's World", som jeg dengang så utallige gange. Jeg har godt nok ikke set den de sidste 10 år.
Har ca. set Forrest Gump 25+, og det er pga. en kombination af flere sammenfald.. Havde i forvejen set den en del gange da jeg simpelthen elskede denne film over alt andet (stadigt god, men er dog blevet overhalet).. Sidenhen kom jeg i den situation at jeg skulle skrive dansk opgave om den (film analyse), inden jeg har set den i forbindelse med historieundervisning..
"Sound editing is a lot like sex. Its usually done alone, late at night and with a lot of electronic gadgets." - Steve Carell
"A New Hope".. et løst gæt ville være et sted mellem 200 og 300 gange, da jeg så den en del gange som knægt, lige efter den blev sendt på TV første gang og mine forældre optog den på vores første video. :)
# 15 wuuuuhuuu "...Those were the days my friend we thought they never end" ;)
Kinopalæets nedrivning (stort tab !) og lukning eller maltraktering af de store sale (fx Saga's eller Palads' ombygning) til fordel for kosteskabs biffer (Cinema 1 - 8, Tivoli Bio GYYYYYS !) op gennem 80'erne, var noget jeg havde svært ved at vende mig til.
Håber på at jeg en dag får råd til at bygge min egen biograf som hydest til fx Kinopalæet og de andre biffer, som har måtte ladet livet.
En af de sidste jeg så i Kinopalæet var The Sea Wolves og vil aldrig glemme det specielle lærred de havde. Du nævnte Nørreport ja der har jeg også set mange film et af de sidste var "The Island" med Michael Caine basseret på en novelle af Peter "Jaws" Benchley. - Kan du også huske World Cinema i Cirkusbygningen, jeg husker den fordi jeg altid syntes at den lugtede.
Rundt om København København var der da også flere med charme Lyngby Kino (ikke at forveksle med Bio Lyngby), Rialto 2, Center Bio i Nærum, Vanløse Bio osv. osv.
Vi må finde en dag, hvor vi kan udveksle minder ;)
Her er nogle af de film, jeg har set flest gange. De kommer i random rækkefølge, da jeg for længst har opgivet at tælle antal gange jeg har set dem. Men jeg har set dem alle mere end 30 gange.
Star Wars OT, Indiana Jones 1 og 3, Ørneborgen , Hackers, Shønheden og Udyret (disney), Aladdin (disney), Abekongen, aliens.
Batman: "You are a princess from a society of immortal warriors, and I'm a rich kid with issues. Lots of issues."
#11 dyg 20 år siden
#12 JannikAnd 20 år siden
#13 Popeye 20 år siden
#14 filmz-Crystalstar1200 20 år siden
Dejligt at nogen nævner de dejlige biffer vi en gang havde i København :-)
Hos mig tager Close Encounters of The Third Kind første massivt pladsen, som den jeg har set flest gange, både hjemme og i udlandet. Fra den første gang i 70mm i 3 Falke Bio (Husker du den dejlige bif Bruce ???) frem til et par år siden på en 70mm festival. Det er også den jeg har i flest udgaver på LD, VHS og DVD.
Der er mange andre film som fx James Bond-filmene og diverse krigsfilm (Ørneborgen, Navarone, Lawrence etc etc) mange andre storfilm som som tit fik repremiere i sommerferien, da jeg voksede op, så der så jeg dem flere gange, for da jeg voksede op havde man ikke en video/dvd som man bare kunne smide en film i eller diverse tv-kanaler som sprøjter film ud hver eneste aften.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#15 filmz-Bruce 20 år siden
Jeg så bl.a. "Paint your Wagon" med Clint'en dér. En musical hvor han synger :) Men nej, man må ikke forglemme "Ben-Hur" og "De 10 Bud". Jeg tror vi har oplevet det ret ens :)
#16 mr gaijin 20 år siden
#17 filmz-Munk 20 år siden
- Steve Carell
#18 filmz-Kadann 20 år siden
#19 filmz-Crystalstar1200 20 år siden
Kinopalæets nedrivning (stort tab !) og lukning eller maltraktering af de store sale (fx Saga's eller Palads' ombygning) til fordel for kosteskabs biffer (Cinema 1 - 8, Tivoli Bio GYYYYYS !) op gennem 80'erne, var noget jeg havde svært ved at vende mig til.
Håber på at jeg en dag får råd til at bygge min egen biograf som hydest til fx Kinopalæet og de andre biffer, som har måtte ladet livet.
En af de sidste jeg så i Kinopalæet var The Sea Wolves og vil aldrig glemme det specielle lærred de havde. Du nævnte Nørreport ja der har jeg også set mange film et af de sidste var "The Island" med Michael Caine basseret på en novelle af Peter "Jaws" Benchley. - Kan du også huske World Cinema i Cirkusbygningen, jeg husker den fordi jeg altid syntes at den lugtede.
Rundt om København København var der da også flere med charme Lyngby Kino (ikke at forveksle med Bio Lyngby), Rialto 2, Center Bio i Nærum, Vanløse Bio osv. osv.
Vi må finde en dag, hvor vi kan udveksle minder ;)
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#20 e-male 20 år siden
Star Wars OT, Indiana Jones 1 og 3, Ørneborgen , Hackers, Shønheden og Udyret (disney), Aladdin (disney), Abekongen, aliens.