Gravatar

#1021 filmz-jonasgr 15 år siden

Jeg er en elendig kok (på trods af at jeg blev optaget på hotel- og restaurantskolen :)) men jeg laver nærmest altid mad selv. Det hjælper også at jeg får leveret grøntsager, således jeg ikke selv skal stå nede i supermarkedet og tænke på hvad der skal købes.
Jeg kan ikke lide at lave mad, men gør det. Ellers bliver der jo ingenting. Jo hvis der skal laves mad til nogen, kan det godt være sjovt. Så er der lidt forventningspres på.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#1022 Skeloboy 15 år siden

Skeloboy (1001) skrev:
Madklubbens menu på onsdag:

Blinis med kaviar og laks

Osso buco med risotto milanese

Creme brulee

Det blev til en nøddekurv med is og bærkompot i stedet for.

Men for satan da, det var en god menu. Risottoen var lige ved at gå galt, men fik den reddet. Og den nøddekurv smagte megagodt, og så er den så simpel at lave...hakkede mandler, smør, sukker, lidt mel, lidt vand og meget lidt fløde skal blandes sammen på en pande indtil det er godt klistret....på bagepapir, ovn 220 grader til det er lysebrunt, ud, afkøl i et par minutter, form over en rund genstand og voila...det skal jeg helt klart lave, hvis jeg får en pige til middag...:)
Gravatar

#1023 DarkLight 15 år siden

Hmm. Jeg synes nu ellers ikke nøddekruv er så let. Timingen kan være svær.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#1024 DarkLight 15 år siden

Stegt flæsk med rababersovs og ramsløg. Nye kartofler. Det hele drysser med chiliflager fra 1 meters højde
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#1025 jessup 15 år siden

Fik tre retter med kogte taskekrabbeklør i dag.

Købte 2 kilo kogte klør - tager 2 personer en god time at afpille.

Salat med guccamole, fint snittet lime(skåret ud uden det hvide bitre), lidt chilli, fennikel, dild, lidt tomat og lidt mayo. Serveret på aflange brødcrutonner.

En pastaret. Små tomater fennikel hurtigt varmet tilsat fløde, riesling eddike, persille, trøffelpasta med hytteost op persille og selvfølgeligt krabbekød.

Krabberagout: Basis suppe kogt på lidt blæksprutte og diverse grøntager. Krabbeskaller godt stegt og flamberet med div. grøntsager - 1 dl. cognac, 1 dl. nolly prat og 0,5l hvidvin. Dette lader man koge i ca 45 min. man koger de ca. 2l filtreret hummersuppe ned til 2-300 ml tilsætter det samme i fløde og koger ind igen. Dette blander man med lidt stegte grøntsager og tilsætter krabbekød - dertil et par helt nye kartofler - nam.
This is just until June
Gravatar

#1026 Skeloboy 15 år siden

HJemmelavet pizza med skinke, ananas, grillet peberfrugt og frisk basilikum

Nøddekurv med sorbet(ikke hjemmelavet) og hindbærcoulis. Billede
Gravatar

#1027 DarkLight 15 år siden

Hmm. Jeg må vist lærer og lave nøddekurv. Det er jo top frækt.
Gravatar

#1028 Skeloboy 15 år siden

Opskriften kommer her...:)

Til 4 kurve:

50 g finthakkede mandler (gerne i en blender)
50 g sukker
50 g smør
1 spsk vand
1 spsk mel
1 spsk fløde

Hak mandlerne fint og bland dem med alt undtagen smør

Smør på panden(den skal stå på 4/6), lade det lige smelte lidt, hæld det andet over. Vent til det bliver en klistret og ensartet masse.

To spsk til en klat er nok. Der skal være rigtig god plads, for de flyder meget ud.

Ovn på 220 grader.

Hold øje med dem, for det kan gå stærkt. De skal være meget lysebrune(når de begynder at blive mørkebrune i kanterne er det nok)

Tag dem ud, og her skal man være påpasselig: man bøjer kurvene over et glas, men man skal vente til det rette tidspunkt. Venter man for kort tid falder de sammen, venter man for lang tid kan de ikke bøjes. Det kan anbefales at løfte dem hele tiden med en palet. Det går stærkt, omkring 1 minuts tid kun.

Voila...frække nøddekurve :)
Gravatar

#1029 elwood 15 år siden

btw. jeg ved godt det var genudsendelse af Spise med Price, men hva var det lige han lavede i starten til sin bror, der hvor han stod og hældte karamel? udover sin supe ske, for at få nogle forme af en art.

Så meget fancy ud 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#1030 Skeloboy 15 år siden

Har lavet [url=ttp://www.skeloboy.dk/mad2605.jpg]pizza[/url] i dag. Faktisk fik jeg også pizza i går og i mandags...

Skriv ny kommentar: