Tror jeg vil lave en tærte til aften. Det bliver nok en slags "tøm køleskabet" i dej og æg, men det kan smage fantastisk. (Obersten kan ikke lide tærte, men hun er jo gravid, og kan ikke lide andet end slik for tiden, så det gør nok ikke det vilde....)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Jeg laver en "tøm køleskabet"-curry, hvor køleskabet lige blev opgraderet med lidt tigerrejer først:
Tigerrejer Kylling Kokosmælk Karry, Karry pasta Rød peber Gulerødder Kaffir limeblade Hvidløg Ingefær Habanero Chili (note to self: don't touch eyes/armpits/crotch the next three days) Frisk basilikum og et skvis fiske sauce.
Serveres med ris og brød. Lige nu lugter køkkenet i hvert fald himmelsk, så jeg håber at det smager godt.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Jeg fik igår rødvinsmarineret dyrekølle(tranebær, rødvin laurbær blade), stuvede svampe(smør, fløde,5-6 forskellige svampe) løg og tranebær kompot(rødløg, tørrede tranebær,stjerne anis) kogte stegte kartoffler og skysovs. Og en fandens god rødvin.
#1251 DarkLight 14 år siden
Brugte i øvrigt tørsaltet bacon til hovedretten. Det er dyrere men hold op!, det smager godt!
#1252 chronaden 14 år siden
På forhånd tak! :P
#1253 Skeloboy 14 år siden
Men lad os sige 1 pølse/100 g kartoffel, og hvis du så laver ud af ½ kg kartofler:
½ kg forkogte kartofler
5 pølser
1 stort løg
1 stor dåse tomatpure
Mælk
Paprika
Cayennepeber
Salt og peber
Smør
Snit løg, skær pølser og kartofler ud
Svits løg i smør. Kom pølser i og steg dem lidt med. Til sidst kom masser af paprika og en lille smule cayennepeber.
Hæld tomatpure og mælk i(mælken skal ikke dække helt)
Kog godt igennem ved svag varme og smag til med salt og peber...det bliver hvertfald sådan, jeg laver det i morgen :)
#1254 chronaden 14 år siden
#1255 davenport 14 år siden
#1256 dyg 14 år siden
Tigerrejer
Kylling
Kokosmælk
Karry, Karry pasta
Rød peber
Gulerødder
Kaffir limeblade
Hvidløg
Ingefær
Habanero Chili (note to self: don't touch eyes/armpits/crotch the next three days)
Frisk basilikum
og et skvis fiske sauce.
Serveres med ris og brød. Lige nu lugter køkkenet i hvert fald himmelsk, så jeg håber at det smager godt.
#1257 misuma 14 år siden
Kødgryde med krydret kartofler i skiver.
Fyldte peberfrugter med ostegratinerede hele kartofler.
Svensk pølseret. (ja ja, jeg skulle jo ha' brugt de resterende kartofler, hehe)
Næste stop...en ordentlig æggekage af de større.
#1258 Skeloboy 14 år siden
#1259 jessup 14 år siden
Kage med hasselnødde marengs bunde creme og bær.
Altsammen hjemmelavet - men ikke af mig.
#1260 Skeloboy 14 år siden