Gravatar

#251 davenport 15 år siden

Igår levede jeg da op til DLs fredagsønske. Kalkuncoulotte med hasselbach kartofler og whiskeysovs. Min kæreste sagde at det smagte som når man var ude at spise, så vild succes.

I aften tror jeg at jeg laver frikadeller. Ikke lige lørdagsmad, men det går vel nok.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#252 dyg 15 år siden

I aften står den på cuvettesteg med bagte løg og hasselback kartofler. Hele lejligheden dufter fantastisk lige nu :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#253 filmz-yoshimura 15 år siden

Søndagsmenuen står på:

Langtidsstegt kronhjortesteg med hasselbachkartofler og timian-svampesauce samt diverse grønt.

Nammenam :o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#254 Bony 15 år siden

#253 - Det lyder sgu lækkert!
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#255 davenport 15 år siden

Not bad!!

Igår lavede jeg koteletter i fad. Lidt kedeligt umiddelbart, men hør: jeg lavede en fantastisk sovs.
Først stegte jeg Bacon og et kæmpe løg sammen, og lagde i bunden af et fad. Så kom jeg en del championer hen over, sammen med rød peber.
Ved siden af havde jeg blendet mælk, tomatpure og fløde, og det kom så henover, efter koteletterne blev lagt til rette.
Det kom i ovnen, sammen med bagte kartofler og så bagte jeg et cornbread til.
Det var fantastisk, fordi sovsen kogte ind og ligesom lagde sig omkring kødet som en tyk masse. Det smagte uovertruffent.

Cornbread:
2 håndfulde majsmel
2 håndfulde mel
2 æg
bagepulver
lidt sukker
salt

pisk til klæbrig masse og giv det en halv time ved 200 grader, og bingo. Fantastisk tilbehør.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#256 Skeloboy 15 år siden

#253 - blev det godt?...Kronhjort er satme nice...

#255 - lyder da helt fint, men sigede du sovsen?...du kan vel ikke bruge Bacon og grøntsagerne bagefter?

I dag:
Risnudler med rejer og grønt:

Svits ingefær, chili og hvidløg kort...tilsæt optøede rejer i 2-3 min, tag dem op uden at tage for meget af det andet med...tilsæt grønt(gulerod, peberfrugt, brocoli...eller hvad der nu er)...tilsæt en god sjat soja, en lille riseddike, simre til grøntsagerne er lidt bløde....rejer vendes i kort og nudlerne vendes i til sidst...
Gravatar

#257 filmz-yoshimura 15 år siden

#256 Ja, det blev rigtig godt.

'Dyret' fik lige tilpas og var lækkert rosa og saftigt - langtidsstegning er en leg, når man har et digitalt stegetermometer :o)

Kartoflerne havde fået en gang salt, olivenolie og sesamfrø, inden de røg i ovnen, og de var dejligt møre. Sovsen smagte supergodt, men var en anelse for tyk - dog ikke noget, der spolerede måltidet :o)

Jeg havde forsøgt mig med tørrede svampe (sådan nogen, man lægger i blød en halv time, før de skal bruges), og det fungerede rigtig godt. Jeg stegte dem ved høj varme, sjaskede et par deciliter portvin ud over dem, vendte en god håndfuld frisk timian i, da spritten var dampet af og så til sidst en kvart liter créme fine og en sjat Touch of Taste kantarelfond. Nemt og lækkert.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#258 Highland Park 15 år siden

#256 & #257: Er det ikke snart på tide, at I to åbner en restaurant? ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#259 filmz-yoshimura 15 år siden

#258 Tjoh, med min nuværende arbejdssituation in mente kunne det da godt være, man skulle overveje at skifte branche :o)
Gravatar

#260 dyg 15 år siden

Skulle lige afprøve en af Sushi+ restauranterne i Århus her til aften, hvilket gik ganske godt. Dog er det bestemt ikke nogen billig spise. 6 nigiri og 6 maki for 139kr :/
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind

Skriv ny kommentar: