Tomatsovs (til 2 dage): 1 dåse (kunne snildt have brugt 2 dåser) 1 løg 3 fed hvidløg hakket Chirizo røget salt lidt porre cherry eddike chillisovs 2 gulerødder Frikadeller delt i mindre stykker
Ganske udemærket - sherry og chrizo giver et velsmagende punch.
Lavede selv en sammenkogt ret med mørbrad og pølser. Jeg svitser løg og tomater i olie med krydderurter og forskellige krydderier og kommer så mørbraden i i små stykker. Jeg tilsatte gul peber tilsidst og jævnede det hele til en tyk, brun sovs. Mos til. Succes!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Entrecote med spidskål,rosenkål, grønne bønner, varm tomatsalat, kartofler og sovs lavet på kylling (en merkant smag af røget paprika)
Den varme tomatsalat er cherry/san etellerandet stegt til gennemvarme i en olievenolie (med en merkant smag) derefter hakket hvidløg og tørret oregano (har ikke friske krydderurter for tiden men ville have lækkert med enten frisk oreganeo eller timian) og til sidst balsamisk tomateddike.
Ikke dårligt men bøffen var forskåret og en enelse for tynd - jeg plejer at købe en steg selv som jeg skære, men der var et godt tilbud.
#1391 HelmerJ 14 år siden
#1392 jessup 14 år siden
1 dåse (kunne snildt have brugt 2 dåser)
1 løg
3 fed hvidløg
hakket Chirizo
røget salt
lidt porre
cherry eddike
chillisovs
2 gulerødder
Frikadeller delt i mindre stykker
Ganske udemærket - sherry og chrizo giver et velsmagende punch.
Grov pasta
#1393 davenport 14 år siden
Smager det ikke frygtelig af metal??? ;)
Lavede selv en sammenkogt ret med mørbrad og pølser.
Jeg svitser løg og tomater i olie med krydderurter og forskellige krydderier og kommer så mørbraden i i små stykker.
Jeg tilsatte gul peber tilsidst og jævnede det hele til en tyk, brun sovs.
Mos til. Succes!
#1394 davenport 14 år siden
#1395 jessup 14 år siden
Den varme tomatsalat er cherry/san etellerandet stegt til gennemvarme i en olievenolie (med en merkant smag) derefter hakket hvidløg og tørret oregano (har ikke friske krydderurter for tiden men ville have lækkert med enten frisk oreganeo eller timian) og til sidst balsamisk tomateddike.
Ikke dårligt men bøffen var forskåret og en enelse for tynd - jeg plejer at købe en steg selv som jeg skære, men der var et godt tilbud.
I søndags var jeg på Asador:
http://www.asador.dk/
Spiser ikke bøffer så tit på restuarant men for satan det var en god entrecote. En anelse pricy dog
#1396 davenport 14 år siden
#1397 jessup 14 år siden
#1398 davenport 14 år siden
#1399 Skeloboy 14 år siden
Men er der nogen, der har forslag til noget i den retning? And (eller due, hvis vi kan få det) er næsten selvsagt. Forret, hovedret og dessert.
#1400 Skeloboy 14 år siden
Røget lakseroulade med krebsehaler og persilledressing
Stegt duebryst med røsti, valnøddesalat og appelsin/hasselnøddesauce
Honningbagte pigeonæbler med marcipan og kanelis(isen bliver ikke hjemmelavet, eftersom ingen har en ismaskine)