Gravatar

#1611 jessup 14 år siden

Et rigtigt pænt redskab - du havde en støbejernspande i forvejen?

Jeg har en Skeppshult 28 cm:

http://www.skeppshult.com/sv/product/prodcat/stek_...
This is just until June
Gravatar

#1612 Skeloboy 14 år siden

jessup (1611) skrev:
Et rigtigt pænt redskab - du havde en støbejernspande i forvejen?

Ja, jeg har en i forvejen. Men man kan jo sagtens bruge to :)

Nu mangler jeg bare nogle ordentlige knive
Gravatar

#1613 jessup 14 år siden

Skeloboy (1612) skrev:
Nu mangler jeg bare nogle ordentlige knive

Don't get me started - det er blevet en bekostelig hobby for mig. Når du kommer så langt giver jeg gerne et par fif.
This is just until June
Gravatar

#1614 Skeloboy 14 år siden

jessup (1613) skrev:
Don't get me started - det er blevet en bekostelig hobby for mig. Når du kommer så langt giver jeg gerne et par fif.

Jeg har også en fin nok kniv, så det er ikke supernødvendigt.

Men glæder mig til at blive mere selvforsynende...altså, lave mere fra bunden :)...leverpostej, rugbrød, pålæg osv...

Ved dog ikke helt, hvor meget jeg vil få brug for brødskæren, men alternativet er, at den skal smides ud...

Gravatar

#1615 jessup 14 år siden

Jeg var til en julefrokost hvor værten selv havde lavet rilette, sylte, medister og meget andet ved hjælp af en nok lidt nyere model af havd du får - det er mad hvor man kan mærke kærligheden.
This is just until June
Gravatar

#1616 Skeloboy 14 år siden

Jeg aner ikke, hvad jeg får, men tror det er en ret gammel model...skal hjem den 10. juni, hvor jeg skal se på alle de køkkenting, der alligevel skal smides ud.
Gravatar

#1617 DarkLight 14 år siden

De gamle rørermaskiner kan sagtens holde mange år. Har en kammerat der har en Ballerup, som stadig kører. Så det burde ikke være et problem. Selv er de bedste penge jeg har givet ud en Kenwood entry model i Elgiganten til 1800 kroner.

Dog er jeg også af den mening, at man skal holde sit køkkenudstyr på et minimum, og ikke have for mange "single-service" ting som *host* asparges-damper, chokolade-smelter osv. Det er slet ikke nødvendigt. Hold dit køkken simpelt.

Med knive har jeg 6 i alt. I bund og grund er der kun brug for 3 og en brødkniv, men jeg har 3 til hverdag, og 3 som jeg bruger til det lidt finere snittearbejde. Jeg har heller ikke noget behov for at komme op i damascus stål, da de bliver mere porøse. Kød istedet en ordentlig sliber, knive af middelkvalitet og behandl dem ordentligt.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#1618 jessup 14 år siden

Jeg har det på samme måde især med maskiner - har f.eks. ikke en kaffemaskine. Asparges koger er kun overvejet fordi jeg spiser ufattelig mange af dem og helst vil undgå at knække dem på midten - derfor bruger jeg i øjeblikket en sautepande og det virker fint nok meeen vil godt have en af dem der:)

Angående damascus knive er det kun til pynt på de knive i almindelig handel - det er lamineret på ofte vg10 stål som er mid-end stainless stål. Det er kernestålet der pga. hårdhed kan være porøst. Lamineret stål egner sig dog ikke til "slibemaskiner" da mange af dem ikke har samme skær på begge sider f.eks. 80/20 eller 70/30. Type mæssigt har jeg egentligt kun brug for tre typer men har lidt mere:)- brødkniv, pyntekniv og kokkekniv.

This is just until June
Gravatar

#1619 elwood 14 år siden

Kan også siges på en anden måde, lad være og gøre som James Price! 8-)

Den mand har et "problem"
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#1620 DarkLight 14 år siden

Jessup,
Hvilke knive har du?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

Skriv ny kommentar: