Gravatar

#1681 jessup 14 år siden

Til aften:

Stegt perlehønebryst med nye gulerødder og kartofler, kantareller med fløde og lidt stikkelsbær vendt i lidt sukker og (måske) kirsbæreddike. Perlehøne smager lidt af vildt(burde gøre det) og der må gerne være lidt sødt til uden det bliver alt for dessert agtigt
This is just until June
Gravatar

#1682 jessup 14 år siden

Tandori kyllyng (færdig blandet krydderi)

Kan ikke helt huske hvordan jeg plejer at gøre så lidt på slump.

yoghurt - 3-4 spiseske per ben+ryg
ca. 3 spiseske tandori krydderi
1 fed revet hvidløg
1 spiseske olie
cirtonsaft

Plejer ikke at snitte kyllingen, men denne gang bliver den skåret de tykke steder så marinaden kan trække bedre ind da blandingen kun har stået 4 timer.

Dertil lidt kartofler og salat

Den er ikke færdig, men jeg regner med den skal have 40 min i ovnen hvor den får grill samtidig - må godt være peltvis brændt.

Og lidt toppings fra skindet som bliver stegt til svær.

Lige et lille fif: kyllingen skal være hævet fra bunden af fadet da det afgiver en del væske som ikke gør noget godt for den færdige ret.
This is just until June
Gravatar

#1683 jessup 14 år siden

Skal på Borholm de næste par dage og grundet det starmme program er aftensmaden udpeget.

I aften Kadeau:

http://www.kadeau.dk/

I morgen Svanekes Bryghus:

http://www.svanekebryghus.dk/restaurant/

Torsdags fiskebuffet på Radisson - specialiteter fra hele øen.

http://www.radissonblu.dk/hotel-bornholm/restauran...

Det bliver en superhurtig tur, men jeg glæder mig til at se Døndalen som jeg ikke har set før.
This is just until June
Gravatar

#1684 Skeloboy 14 år siden

Hehe, du får sgu da fyret nogen penge af på restauranter :)
Gravatar

#1685 jessup 14 år siden

Jep:)havde planer om at skære ned på udgiften til resturanter og bruge mere på kvalitet i min egen madlavning - det må blive efter denne tur:)
This is just until June
Gravatar

#1686 davenport 14 år siden

Har også tit tænkt på, at du må ha et madbudget, der kunne brødføde 14 - 15 Km2 af Zimbabwe... :O
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#1687 Skeloboy 14 år siden

Kødboller af svinekød med lidt grønne krydderier, paprika og bouillon...i en slags tomatsauce og dertil pasta og parmesan...

Det bliver aftensmaden
Gravatar

#1688 Skeloboy 14 år siden

Tomatsaucen: et par gulerødder og hvidløg, der lige blev dampet i rødvinseddike og sukker. Og så tomater i chili og en dåse tomatpure.

Kødboller: svinekød med oregano, basilikum, paprika, peber m. koriander og grøntsagsbouillon.

Dertil friskrevet parmesan, lidt persille (dog fra frost) og pasta...det er sgu blevet ganske ok...og det hele lavet meget på slump og efter hvad jeg lige havde...undtagen parmesanen...flottede mig lige med en parmeggiano reggiano :)
Gravatar

#1690 Kochie 14 år siden

Lasagne med fuldkornsplader (for at kompensenere for de mængder ost, jeg hælder i.)

Det var første gang, jeg fik taget mig sammen til at bruge knoldselleri i maden, men det bliver absolut ikke sidste gang. Sovsen havde perfekt konsistens, og bestod i øvrigt af rigelige mængder løg, hvidløg, gulerod, peberfrugt - kogt op på rødvin, kogt videre på terning, smagt til med salt, peber, oregano og basilikum.

Ostesovsen var helt klassisk, mens toppingen bestod af lige dele mozzarella og rød cheddar.

Toppet med rasp, 40 minutter i ovnen og så stod den i køleskab i godt tre timer, mens jeg spillede fodbold, og fik derfor den fasthed, der er så fantastisk ved god lasagne. En af de bedste omgange aftensmad, jeg nogensinde har lavet, jeg blev helt saglig : D

Skriv ny kommentar: