Gravatar

#1691 Skeloboy 14 år siden

#1690 - hehe, det lyder sgu nice :)

Og knoldselleri er bestemt en god ting!
Gravatar

#1692 Kochie 14 år siden

Skeloboy (1691) skrev:
#1690 - hehe, det lyder sgu nice :)

Og knoldselleri er bestemt en god ting!

Absolut. Jeg har ikke noget imod smagen overhovedet, men jeg handler primært ind i discountbutikker, grundet SU, og hverken Lidl eller Fakta, sidstnævnte besøgte jeg i dag af det specifikke formål, har det i deres sortiment. Nu vil jeg forsøge at putte det i wokretten med kylling i næste uge og se, hom det også er godt der.
Gravatar

#1693 Skeloboy 14 år siden

#1692 - altså, knoldselleri kan bruges til boller i karry, til ovnbagte rodfrugter, i kartoffelmos, er et must til supper, og selleripure smager også ret så godt :)
Gravatar

#1694 HelmerJ 14 år siden

#1693 Spring karry over i boller i karry, boller i selleri. Instant success.
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#1695 jessup 14 år siden

davenport (1686) skrev:
Har også tit tænkt på, at du må ha et madbudget, der kunne brødføde 14 - 15 Km2 af Zimbabwe... :O

Problemet er nok jeg ikke rigtigt har haft en mad budget de sidste par år. Nu skal der dog være længere i mellem de dyere besøg.

Kadeau var skidegodt ikke helt på Michelin niveau, men et par af retterne var super og udsigten er helt fantastisk.

Et lille headsup:
Hvis man synes damascus stål er pænt er der her et rigtigt godt tilbud der gælder en dags tid. Jeg har aldrig haft en i hånden så jeg kender ikke kvaliteten men kernestålet er VG 10 og det er bedre en 90 % af det stål der bruges til masseproducerede knive.

http://savemyday.dk/
This is just until June
Gravatar

#1696 jessup 14 år siden

Fik i weekenden lidt forskellige ting hjemme hos mine forældre som jeg ikke har fået i lang tid: bøfstroganof, øllebrød, benløse fugle - alt sammen udemærket men jeg bliver nok ikke fan af øllebrød.

Til aften:

nakkekotelet
nye kartofler
gulerødder
bønne/tomat salat
rysteribs.

Salaten:

Små tomater af forskellig art delt, blancherede bønner, ristet solsikkekerner, ½ hvidløg, tomateddike, estragoneddike, olivien olie og lidt chillipaste.

Friske ribs og sukker rystet sammen - ikke for meget sukker.
This is just until June
Gravatar

#1697 Kochie 14 år siden

Knoldselleri del to:
Løg, hvidløg i gryde. Mere olivenolie og godt med karry, masser af karry.
Efterfulgt af knoldselleri og porre. Svinekotelet skåret i småstykker, salt og peber.
Vand, smagsterning og simre i en halv times tid. Meningen var, at der var nok stivelse i sellerien til at jeg kunne skippe maizena. Det skete ikke. Men jeg fik siet kød fra resten og blendede grøntsagerne. Over i gryde igen, maizena.
Serveret med brune ris, som jeg endelig har lært at koge ordentligt og godt med ærter og tomater. Det smager fremragende!
Gravatar

#1698 Skeloboy 14 år siden

Dejligt!

Har i de sidste to dage lavet det samme: kartofler, svinekoteletter og champignonsauce...

Kødet er lidt kedeligt, menv skal spare i denne måned :)

Champignonsauce er lavet meget simpelt: masser af champignon på en varm pande, hæld lidt rødvinseddike på(hvidvin er bedre, men det havde jeg ikke lige), kog ind med bouillon...kog godt ind...og tilsæt fløde til sidst. Det er så simpelt, men smager ganske godt :)
Gravatar

#1699 jessup 14 år siden

Det samme som i #1696 dog i lidt mindre mængde så der var plads til ristet kantereller, løg og hvidløg i fløde.
This is just until June
Gravatar

#1700 jessup 14 år siden

Har spist en del svampe den sidste tid (mest kantareller)og ville have nogle i fredags. De havde kun de hvide som jeg ikke ofte bruger pga. manglende smag - ved at redecere dem med hård varme i lang tid kan de dog buges. De skulle bruges som tilbehør og tilsatte lidt bacon (det er blevet hårdt som sten, men kan stadig bruges som smagsgiver - er ikke dårligt som sådan) løg og fløde. Skal nok til at finde på noget lidt mere spænende med alm. champignoner i fremtiden. Måske en sauce alla #1698.
This is just until June

Skriv ny kommentar: