Kogte nye kartofler først, kølede dem lidt, pillede dem, hæld flydende smør, salt og rosmarin over, og så ind i ovnen til de fik lidt brun farve...NUI, det var godt...endnu bedre, hvis jeg havde haft røget havsalt...
Jeg tvivler på jeg kunne bruge en flaske på 1 mdr., men vinen bliver jo ikke ligefrem dårlig . Jeg har et aggregat til at suge luft ud af vinflasker og en anstændig drikkevin kan holde sig god i 2-3 dage så smagen må være helt anderledes efter et par uger. Men jeg har ambition om at lave flere gryderetter og gammeldags oksesteg og den slags og den kan jo sagtens tage lidt vin og nu da jeg tænker mig lidt om har jeg adgang til 25 cl. vin i udmærket kvalitet.
Irmas rødvinssauce på glas var rigtig god - dyb kødsmag og en udmærket ikke parfumeret vinsmag. Det er coop der har lavet den så den selvsamme er måske at finde i Brugsen,Kvickly mm.
Det eneste problem jeg har med vin, er at der aldrig er nok ;) Men har altid en bag in box stående, og det er faktisk udemærket til mine smagsløg. Jeg går ikke op i det på en somaliémåde, så det er helt fint.
Pt. har jeg en lasagne i ovnen, og jeg startede den op på en anderledes måde i dag. Jeg tog et glas hvidløg i chilliolie og stegte løg og kød i det, så jeg er spændt på resultatet. Jeg purerede også tomaterne først med en stavblender, så der er ikke "klumper" i. Og så med goudaost. - Og et glas vin til, mens jeg lavede maden, selvfølgelig :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Der er bestemt ikke noget galt med megen papvin - men det er lidt farligt for mig - så bliver det hurtigt til et glas om dagen og måske mere man(jeg) er ikke så nøjeregnende når man har sådan en stående.
Kartoffelsalat med mango, risbøffer, æble/esdragon-salat og bagte auberginer.
Kartoffelsalat med mango: forkogte, kolde kartofler skæres i tern, mango skæres i tern, soltørrede tomater hældes i. Dertil en marinade af citron, olie, sennep og hvidløg, til sidst havsalt, dild og ristede græskarkerner.
Risbøffer: kog risene, bland med forårsløg, 1 æg(1 æg til 1 dl ris), masser af feta, lidt basilikum, salt og peber, og til sidst rasp, så det kan blive lidt mere sammenhænge. Steg bøfferne i kort tid på panden.
Æble/esdragon-salat: skær æbler i tern, marinér med olie, balsamico og esdragon.
Bagte auberginer: bland mælk og mel så det bliver tykt, krydr med salt og peber. Skær auberginer i skiver, vend i blandingen, steg på panden på hver siden, og i ovnen i 10 min.
#331 Skeloboy 15 år siden
#332 Skeloboy 15 år siden
Kogte nye kartofler først, kølede dem lidt, pillede dem, hæld flydende smør, salt og rosmarin over, og så ind i ovnen til de fik lidt brun farve...NUI, det var godt...endnu bedre, hvis jeg havde haft røget havsalt...
#333 jessup 15 år siden
Irmas rødvinssauce på glas var rigtig god - dyb kødsmag og en udmærket ikke parfumeret vinsmag. Det er coop der har lavet den så den selvsamme er måske at finde i Brugsen,Kvickly mm.
#334 davenport 15 år siden
Men har altid en bag in box stående, og det er faktisk udemærket til mine smagsløg. Jeg går ikke op i det på en somaliémåde, så det er helt fint.
Pt. har jeg en lasagne i ovnen, og jeg startede den op på en anderledes måde i dag. Jeg tog et glas hvidløg i chilliolie og stegte løg og kød i det, så jeg er spændt på resultatet. Jeg purerede også tomaterne først med en stavblender, så der er ikke "klumper" i.
Og så med goudaost.
- Og et glas vin til, mens jeg lavede maden, selvfølgelig :)
#335 Skeloboy 15 år siden
#336 davenport 15 år siden
#337 jessup 15 år siden
#338 davenport 15 år siden
#339 jessup 15 år siden
#340 Skeloboy 15 år siden
Kartoffelsalat med mango, risbøffer, æble/esdragon-salat og bagte auberginer.
Kartoffelsalat med mango: forkogte, kolde kartofler skæres i tern, mango skæres i tern, soltørrede tomater hældes i. Dertil en marinade af citron, olie, sennep og hvidløg, til sidst havsalt, dild og ristede græskarkerner.
Risbøffer: kog risene, bland med forårsløg, 1 æg(1 æg til 1 dl ris), masser af feta, lidt basilikum, salt og peber, og til sidst rasp, så det kan blive lidt mere sammenhænge. Steg bøfferne i kort tid på panden.
Æble/esdragon-salat: skær æbler i tern, marinér med olie, balsamico og esdragon.
Bagte auberginer: bland mælk og mel så det bliver tykt, krydr med salt og peber. Skær auberginer i skiver, vend i blandingen, steg på panden på hver siden, og i ovnen i 10 min.
Det var sgu rigtig dejligt:)