Har lavet mad til fatter og min farmors søster: tykstegsbøffer med langtidsbagte san marzeno-tomator, sellerisauce og kartofler med gremolata.
Til frokost fik jeg friske fiskedeller og bakskuld, som vel er en vestjysk egsnret(mest omkring Esbjerg, men også længere nordpå. Det er røget og tørret ising, og det smager megagodt :)
Vores mad...næsten alt blev perfekt. Rødvinsgraniteen(som jeg glemte et billede af) var dog ikke ordentlig frosset.
Forretten var en Rene Redzepi-opskrift, og fuck, hvor tog det lang tid at pille valnødder og kastanjer! Men for satan da, kombinationen af løjrom, hvidvin, nødder og rugbrød var genial.
Men der var sgu virkelig kræset i år. Til Creme Ninon'en var der brugt to dage på at lave hønsefonden og til æblegratineen var det æbler fra værtens egen have :)
Tog 2 poser ud af fryseren den ene kunne jeg se var perlehøne det andet viste sig at være benrester fra kylling.
Jeg laver en fond af benene sammen med vintergrøntsager og flamberet i amagnac. Den er smagt til med tomat eddike for at den skal have lidt syre. Den står og koger ind nu.
Stegt perlehøne kun med andefedt og salt og pebber.
Dertil asparges kartofler og stegt rosenkål med bacon.
Afkoget bliver nok smagt til før den får en sjat fløde og bliver jævnet lidt.
Det er immervæk også 1200 kr. kiloet - skulle selv bruge lidt til 3 stk. suppe for tid tilbage og det blev ca. det samme som du brugte. I den ret ville lakserogn havde været bedre. - men nok om det det ser lækkert ud.
#1881 HelmerJ 13 år siden
Hvordan laver man en virtuel trommehvirvel
#1882 davenport 13 år siden
#1883 Skeloboy 13 år siden
#1884 Skeloboy 13 år siden
Til frokost fik jeg friske fiskedeller og bakskuld, som vel er en vestjysk egsnret(mest omkring Esbjerg, men også længere nordpå. Det er røget og tørret ising, og det smager megagodt :)
#1885 Skeloboy 13 år siden
Vores mad...næsten alt blev perfekt. Rødvinsgraniteen(som jeg glemte et billede af) var dog ikke ordentlig frosset.
Forretten var en Rene Redzepi-opskrift, og fuck, hvor tog det lang tid at pille valnødder og kastanjer! Men for satan da, kombinationen af løjrom, hvidvin, nødder og rugbrød var genial.
Men der var sgu virkelig kræset i år. Til Creme Ninon'en var der brugt to dage på at lave hønsefonden og til æblegratineen var det æbler fra værtens egen have :)
#1886 jessup 13 år siden
Det ser fanme godt ud! løjrom er en forholdsvis kostbar afære og i har generøs portion af den kan jeg se.
Jeg har ingen billeder af den middag jeg deltog i men vi fik følgende:
Forret:
Hummer og Madagaskar reje på bund af salat og hasselnødder med vinaigre af ahorn sirup.
Champagne: Brut Millesime - Serge Mathieu, 2005
Mellemret:
Stegt pighvar på bund af stegt grønkål med hollandaise og røde æbler
Bourgogne: Rully, Domaine Chartron 2009
Hovedret:
Braiseret vagtel farseret med hakket mørbrad, asparges og Piment sauté og tomat bearnaise samt pommes duchesse med jordskok.
Bordeaux: Chateau Belgrave, Grand Cru Classé, Haut-Medoc 2004
Ost:
Delice de Bourgogne og prima donna
Dessert:
Variation over citron: Tærte, sorbet og fromage.
Cocktail: St German med Cava.
#1887 jessup 13 år siden
Tog 2 poser ud af fryseren den ene kunne jeg se var perlehøne det andet viste sig at være benrester fra kylling.
Jeg laver en fond af benene sammen med vintergrøntsager og flamberet i amagnac. Den er smagt til med tomat eddike for at den skal have lidt syre. Den står og koger ind nu.
Stegt perlehøne kun med andefedt og salt og pebber.
Dertil asparges kartofler og stegt rosenkål med bacon.
Afkoget bliver nok smagt til før den får en sjat fløde og bliver jævnet lidt.
#1888 Skeloboy 13 år siden
150 kr for 130 g
#1889 jessup 13 år siden
Det er immervæk også 1200 kr. kiloet - skulle selv bruge lidt til 3 stk. suppe for tid tilbage og det blev ca. det samme som du brugte. I den ret ville lakserogn havde været bedre. - men nok om det det ser lækkert ud.
#1890 Skeloboy 13 år siden
Oksekødet kostede for 880 kr for 1.7 kg...men det var fandeme også godt!