Gravatar

#1891 Kochie 13 år siden

Jeg leger sparemenneske i denne måned, hvilket så ikke helt gav mening, da jeg endte med at købe en hel kylling i Fakta. Men jeg havde også lyst til at prøve mig med hjemmelavet hønsefond, så jeg kogte skrog, vinger og afpillede lår i et par timer med en masse krydderier, gulerødder og knoldselleri. Suppen er nu siet og halveret og simrer sammen med de 450 gram kød, der var til overs - tilsat en hulens masse karry. Føtex tager normalt 33 kroner for 450 gram kyllingefillet (med 10% lage), så det er ikke fordi, det her har været vildt meget dyrere. Og prøvesmagningen er positiv. Det tegner til at blive en rigtig god kylling i karry. Det ender så også med at tage fire timer. Godt man har læseferie.
Gravatar

#1892 DarkLight 13 år siden

En hel kylling er da både bedre og billigere end de ærgelige rester de kalder kyllingebryst. Så jeg vil stadig mene at du sparer :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#1893 Kochie 13 år siden

DarkLight (1892) skrev:
En hel kylling er da både bedre og billigere end de ærgelige rester de kalder kyllingebryst. Så jeg vil stadig mene at du sparer :)

I sidste instans tror jeg det også. Det var ufatteligt velsmagende, og jeg har frosset fire portioner ned. Så fem gange aftensmad for et stort stykke selleri 8 gulerødder, fire løg, 10 fed hvidløg, en sjat rødvin, krydderier og en kylling til 40 kroner. Det er sgu meget godt.
Gravatar

#1894 jessup 13 år siden

Enkelt her til aften. Har været ude at købe et stykke god røget laks - tyndt skåret på et stykke brød. Derefter 1/4 ovstegt kylling med rugbrød og tomatsalat - hvidløg,løg,paprika (ikke krydderiet),citron timian eddike,løvstikkeeddike,tomater og olivienolie.
This is just until June
Gravatar

#1895 jessup 13 år siden

DarkLight (1892) skrev:

Køber også selv mest hele kyllinger - sker at jeg køber lår og rygstykker men aldrig bryst. Da de for 10-15 år siden begyndte at sælge parterede fersk kylling lavede de pakker med bryster med et lille ben under og med skind - det gav faktisk mening - braseret eller i ovn.
This is just until June
Gravatar

#1896 HelmerJ 13 år siden

Tommelfingerregel gældende fra..........Nu. Lad være med at dampe grønsager i Carlsberg Kurvand med citrus.
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#1897 Kochie 13 år siden

HelmerJ (1896) skrev:
Tommelfingerregel gældende fra..........Nu. Lad være med at dampe grønsager i Carlsberg Kurvand med citrus.

Det skal jeg skrive mig bag øret. Har du prøvet med tonic?
Gravatar

#1898 HelmerJ 13 år siden

Har ikke prøvet med tonic men har en gang drukket Gin & Gas
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#1899 Kisbye 13 år siden

I Netto har de noget de kalder for "Hverdagssteaks med Hvidløg". Der er så en klat hvidløgs smør med i pakken.
Hvad er det meningen man skal bruge det hvidløg til? stege i det? komme det på bagefter? eller hvad?
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#1900 DarkLight 13 år siden

Man kommer det typisk på bøffen lige efter den er kommet af panden, så smøret smelter ned over.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

Skriv ny kommentar: