Koger lidt bouillon og tomatpure sammen med 4 stærke(små) chilier, et par gulerødder, 1 porre, 2 fed hvidløg og tilsætter fløde og lidt hvidvin...dertil pasta og parmesan...
850 gram hakket svin (ville normalt tage hakket Kalv/flæsk men fedt procenten var for høj på det de havde da jeg vil tilsætte røget spæk) 2 små løg (ville normalt bruge mere) 5 fed hvidløg 3 æg 1 mellemstor rødbede 2 store håndfulde persille 1 kvist hakket rosmarin 50-60 gram røget spæk røget spæk(laver et par røget flæskesvær af sværen) 2 håndfulde havregryn salt,pebber Ville normalt have tilsat en form for syre men plejer ikke at bruge rødbede så det sprang jeg over. lader det stå 1-1½ time på køl
Følger ingen opskrift, men helt galt kan sådan noget ikke gå.
Forlidt salt, undervurderede mængden - rødbeden var sødere end ventet kunne godt bruge lidt syre men det spillede med den lettere røget smag. Udemærket batch.
Forlidt salt, undervurderede mængden - rødbeden var sødere end ventet kunne godt bruge lidt syre men det spillede med den lettere røget smag. Udemærket batch.
Steger du ikke prøvedeller?
Jeg lever af frysemad pt. Altså mad, jeg har lavet overdrevne mængder af og frosset ned. Det er let, men i morgen står den på tomatsuppe. Det er alt for længe siden, jeg har fået tomatsuppe.
Bestemt det gjorde min mor også før i tiden og det burde være ok så længe at man bare smager den lige efter at grøntsagerne er kommet i - men jeg er nok lidt for usikker på at kødet er blevet behandlet korrekt. På den anden siden har jeg da spist tartar et par gange..
Dellerne var ikke katastofale de skulle bare korrigeres lidt.
#1901 Skeloboy 13 år siden
Koger lidt bouillon og tomatpure sammen med 4 stærke(små) chilier, et par gulerødder, 1 porre, 2 fed hvidløg og tilsætter fløde og lidt hvidvin...dertil pasta og parmesan...
#1902 jessup 13 år siden
850 gram hakket svin (ville normalt tage hakket Kalv/flæsk men fedt procenten var for høj på det de havde da jeg vil tilsætte røget spæk)
2 små løg (ville normalt bruge mere)
5 fed hvidløg
3 æg
1 mellemstor rødbede
2 store håndfulde persille
1 kvist hakket rosmarin
50-60 gram røget spæk røget spæk(laver et par røget flæskesvær af sværen)
2 håndfulde havregryn
salt,pebber
Ville normalt have tilsat en form for syre men plejer ikke at bruge rødbede så det sprang jeg over.
lader det stå 1-1½ time på køl
Følger ingen opskrift, men helt galt kan sådan noget ikke gå.
#1903 Skeloboy 13 år siden
Skal lave kartoffel-porre suppe med Bacondrys og rugbrødstern. Og så prøver jeg lige med en creme brulee også :)
#1904 jessup 13 år siden
#1905 Kochie 13 år siden
Steger du ikke prøvedeller?
Jeg lever af frysemad pt. Altså mad, jeg har lavet overdrevne mængder af og frosset ned. Det er let, men i morgen står den på tomatsuppe. Det er alt for længe siden, jeg har fået tomatsuppe.
#1906 jessup 13 år siden
Næh - og med mindre jeg skal til DM i frikadeller tror jeg heller ikke jeg ville gøre det.
#1907 Kochie 13 år siden
Det er ellers en nem måde at sikre sig, at krydringen er korrekt ^^
#1908 HelmerJ 13 år siden
#1909 jessup 13 år siden
Bestemt det gjorde min mor også før i tiden og det burde være ok så længe at man bare smager den lige efter at grøntsagerne er kommet i - men jeg er nok lidt for usikker på at kødet er blevet behandlet korrekt. På den anden siden har jeg da spist tartar et par gange..
Dellerne var ikke katastofale de skulle bare korrigeres lidt.
#1910 Skeloboy 13 år siden
Appetizer/forret: nektariner med skinke
Hovedret: Oksetournedos med pommes anna, sauce bordelaise og honningglaserede grøntsager
Dessert: Mette Blomsterbergs citronpandekager, som smager pissegodt!: http://www.dr.dk/DR1/det-soede-liv/Opskrifter/2010...