Havde en god stump tyndstegsfilet liggende, som blev skåret i små tern og derefter lynstegt/varmet på varm pande og krydret med et sesam/wasabi-blandingskrydderi, jeg havde i skabet.
Derefter blev kødet taget af, og på panden med en pose wokgrøntsager.
Da grøntsagerne var færdige, vendte jeg kødet i, hældte blandingen på et par tallerkener og serverede med en god klat goma-dressing (japansk dressing baseret på sesamfrø).
Fantastisk!
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Fik en klassisk risotto i går. Simpelt men altid godt. Og så forsøgte jeg mig med fyldte tomater. Man skærer toppen af 4 tomater. udhuler dem, og lade dem dryppe af på at stykke papir. Imens det sker, tager man en håndfuld brødkrummer, 2 æg, persille, 2 hakkede hvdløg og lidt olivenolie. Hæld fyldet i tomaterne og ind i oven ved 200 grader. Giv dem 20 minutter.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
bøf af filet (bleu stegt) rødbeder i ovn i sølvpapir (de skal være møre ikke udtørret), persillerøder i ovn, bagt kartoffel stegte røde pebber med masser af hvidløg
Havde gæster til middag, som også skulle bydes på min hjemmebiksede thairet (kylling, hvidløgsmarinerede black tiger rejer, kokosmælk, red curry paste, sweet chili sauce, kaffir lime-blade).
Stor succes - opskrift videregivet :o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#191 davenport 15 år siden
#192 filmz-yoshimura 15 år siden
Havde en god stump tyndstegsfilet liggende, som blev skåret i små tern og derefter lynstegt/varmet på varm pande og krydret med et sesam/wasabi-blandingskrydderi, jeg havde i skabet.
Derefter blev kødet taget af, og på panden med en pose wokgrøntsager.
Da grøntsagerne var færdige, vendte jeg kødet i, hældte blandingen på et par tallerkener og serverede med en god klat goma-dressing (japansk dressing baseret på sesamfrø).
Fantastisk!
#193 DarkLight 15 år siden
Imens det sker, tager man en håndfuld brødkrummer, 2 æg, persille, 2 hakkede hvdløg og lidt olivenolie. Hæld fyldet i tomaterne og ind i oven ved 200 grader.
Giv dem 20 minutter.
#194 tiany 15 år siden
De plejer at blive rimelig gode, måtte dog nøjes med krydderier i stedet for frisk hvidløg og chili, så jeg er lidt spændt på hvordan resultat bliver.
#195 Skeloboy 15 år siden
Fyldte tomater med ris:
Ris, hasselnødder, parmasan, hvidløg, persille, rødløg, fløde, æg
Kog risene, rist hasselnøddekerne, klask det hele sammen og fyld tomater med det, og drys lidt parmesan på toppen
#196 DarkLight 15 år siden
#197 jessup 15 år siden
bøf af filet (bleu stegt)
rødbeder i ovn i sølvpapir (de skal være møre ikke udtørret), persillerøder i ovn, bagt kartoffel
stegte røde pebber med masser af hvidløg
#198 dyg 15 år siden
#199 filmz-yoshimura 15 år siden
Stor succes - opskrift videregivet :o)
#200 Skeloboy 15 år siden
På tirsdag skal jeg lave bearnaisesauce for første gang, det bliver spændende