Gravatar

#191 davenport 15 år siden

Vi fik husmandskost igen i aften: Stegt flæsk med persillesovs! (Er stadig mæt)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#192 filmz-yoshimura 15 år siden

Lavede en gang luksusrester:

Havde en god stump tyndstegsfilet liggende, som blev skåret i små tern og derefter lynstegt/varmet på varm pande og krydret med et sesam/wasabi-blandingskrydderi, jeg havde i skabet.

Derefter blev kødet taget af, og på panden med en pose wokgrøntsager.

Da grøntsagerne var færdige, vendte jeg kødet i, hældte blandingen på et par tallerkener og serverede med en god klat goma-dressing (japansk dressing baseret på sesamfrø).

Fantastisk!
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#193 DarkLight 15 år siden

Fik en klassisk risotto i går. Simpelt men altid godt. Og så forsøgte jeg mig med fyldte tomater. Man skærer toppen af 4 tomater. udhuler dem, og lade dem dryppe af på at stykke papir.
Imens det sker, tager man en håndfuld brødkrummer, 2 æg, persille, 2 hakkede hvdløg og lidt olivenolie. Hæld fyldet i tomaterne og ind i oven ved 200 grader.
Giv dem 20 minutter.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#194 tiany 15 år siden

Har lige bagt nogle pirogger med krydert kødfyld efter opskriften i God Mad - Let at lave s. 437.

De plejer at blive rimelig gode, måtte dog nøjes med krydderier i stedet for frisk hvidløg og chili, så jeg er lidt spændt på hvordan resultat bliver.
Valar morghulis
Gravatar

#195 Skeloboy 15 år siden

#193 - se der har jeg en god opskrift;)

Fyldte tomater med ris:

Ris, hasselnødder, parmasan, hvidløg, persille, rødløg, fløde, æg

Kog risene, rist hasselnøddekerne, klask det hele sammen og fyld tomater med det, og drys lidt parmesan på toppen
Gravatar

#196 DarkLight 15 år siden

#195, tak! Den skal prøves næste gang!
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#197 jessup 15 år siden

Her til aften:

bøf af filet (bleu stegt)
rødbeder i ovn i sølvpapir (de skal være møre ikke udtørret), persillerøder i ovn, bagt kartoffel
stegte røde pebber med masser af hvidløg
This is just until June
Gravatar

#198 dyg 15 år siden

Roastbeef med masser af hvidløg, serveret sammen med paprikakrydrede hasselback kartofler.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#199 filmz-yoshimura 15 år siden

Havde gæster til middag, som også skulle bydes på min hjemmebiksede thairet (kylling, hvidløgsmarinerede black tiger rejer, kokosmælk, red curry paste, sweet chili sauce, kaffir lime-blade).

Stor succes - opskrift videregivet :o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#200 Skeloboy 15 år siden

En cuvettesteg med råstegte kartofler og rødvinssauce, samt salat...jeg tror jeg vil til at indføre søndagssteg...

På tirsdag skal jeg lave bearnaisesauce for første gang, det bliver spændende

Skriv ny kommentar: