Gravatar

#31 DarkLight 15 år siden

Vi får flæskesteg, and og medister med brune/hvide kartofler og det hele. Til middag får vi altid risengrød med varm øl.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#32 elwood 15 år siden

Min faster står i køkkenet og disker op med And, Flæskesteg, brune og hvide kartoffler og hvad som ellers høre til.

Og så Risalamand senere bvadrr 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#33 davenport 15 år siden

Du er også fra Thy DL.... ;)

Vi får and. Men siden vi skal holde juleaften for begge familier i år, suppleres det også med flæskesteg og medister ad libitum.
Skal sku da iøvrigt ha købt juletræ... O.o
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#34 DarkLight 15 år siden

@33, hvad er specielt Thy agtig? Den varme øl? :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#35 davenport 15 år siden

/nikker ;)
Lige præcis, det lyder bare vildt nisse- og ude-på-landetagtigt. Man forestiller sig helt en flok mennesker i grå veste og røde huer, der skutter sig for varmen, og får en portion grød og en varm øl til ;D
Gravatar

#36 DarkLight 15 år siden

Hva satan? Aldrig er jeg blevet fornærmet så groft! Du kan være heldig med at jeg lige har skiftet halm i mine træsko, så havde jeg sgu slået dig i banke søm!
Gravatar

#37 Skeloboy 15 år siden

Jeg skal ud på landet i et lille bindingsværkshus og lavt til loftet:)

Og det er flæskesteg, and og medister, med alt hvad der hører sig til. Selvfølgelig en sovs, der kun er brygget på andefedt og fløde...ris a la mande til dessert...så det er jo ganske traditionelt.

Det skifter fra år til år, om jeg skal være sammen med moderen eller faderen...i år er det så hos moar, men havde det været hos min far(som så bliver hos min farmor), havde vi fået risengrød til frokost, og ingen dessert
Gravatar

#38 davenport 15 år siden

Ha ha ;D

Til aften har jeg lagt gurmethansken i skabet, og vil lave den fantastiske ret:
Kartoffelmos med røde pølser!!
(Nogle gange må det gerne blive hurtig mad - har lige gået i snart 2 timer i skoven..)
Gravatar

#39 DarkLight 15 år siden

Jeg søger inspiration til nytårsmenu'en!

Kunne godt tænke mig noget, hvor forret og dessert kan laves noget tid i forvejen, så det kun er hovedret man skal have klar op til. Gider ikke stresse.

Derudover er der jo kransekage senere, så en kage til dessert er også en lidt dum idé :)
Gravatar

#40 filmz-yoshimura 15 år siden

Skal fejre jul i Stockholm for förste gang i år, og her får man altså ikke fläskesteg og and med fed sovs - det er helt ukendte begreber heroppe.

Nä, den står på julebord med små deller, juleskinke (glaseret, vil jeg tro), sild, laks, påläg og en masse andet vartm og koldt. Minder vel i og for sig mest af alt om en julefrokost... bare uden druk.

Bliver lidt underligt at skulle undväre den traditionelle julemad, men på den anden side anstrenger jeg mig for at smide nogle kilo, og så gör det jo ikke noget, at man undgår en halv liter andefedt, flere hundrede gram fläskesvär og bjerge af saftigt köd ...
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war

Skriv ny kommentar: