Gravatar

#201 Skeloboy 15 år siden

I aften:

God gammeldags biksemad med resterne af kødet fra i går...måske lidt fråds at bruge cuvette, men fuck det:)...havde dog ingen snyltede rødbeder til
Gravatar

#202 elwood 15 år siden

Har kastet mig over lidt couscous, som jeg skal ha til nogle kyllinge fillet der er krydder lidt med en marinade kalder man det vidst.

Jeg er ikke den store kokkekunster, nu sku der bare prøves noget andet end det sædvanlige ris og pasta.

Har også stadig planer om og vil kaste mig ud i og bruge min lille wok, men jeg kigger stadigvæk med frygt på den 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#203 DarkLight 15 år siden

This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#204 Bony 15 år siden

Wok, er super lækkert! Spring endelig ud i det, du vil bestemt ikke fortryde..
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#205 Bony 15 år siden

#203 - Pu ha, det er nu alligevel ikke mange af dem der overhovedet ser lækre eller indbydende ud. Faktisk ingen af dem. :)

Men ideerne er gode. Friture stegt marsbar? Så beder man sgu' selv om fedmen! :)
Gravatar

#206 Highland Park 15 år siden

bony (205) skrev:
Men ideerne er gode. Friture stegt marsbar? Så beder man sgu' selv om fedmen! :)

Det er en klassiker i Skotland, men de frituresteger også alt. ;)
Jeg har aldrig selv spist en (man har vel grænser for, hvad man vil udsætte sin krop for), men et par venner prøvede det på et tidspunkt med det resultat, at de fik sukkerchok og blev hyperaktive i en lille times tid, før en kolossal hovedpine indfandt sig.
I forbindelse med tilberedningen skal friturebadet have den rette temperatur, ellers kan marsbaren eksplodere, mens den befinder sig i fedtefadet - og det skulle være et helvede at rengøre.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#207 Bony 15 år siden

#206 - Eksplodere? Det lyder sgu som en farlig cocktail.
Gravatar

#208 jessup 15 år siden

Jeg og mine to venners gourmet middag er ved at falde på plads - jeg står for forret(appetitser) og dessert:

Appetitser består af 9 østers, 3 hver:

Gratineret østers:

Kødet løsnes en klat smør lidt mozeralla og raps

Øster alla Kong Hans:

røget olie, karmaliseret citron, syltet tyttebær, croutons af rugbrød

Naturel med citron

Jeg er ikke den store østersspiser men det smager udmærket. Mine to venner er skeptiske så vi skal prøve østers på de 3 mest traditionelle måder.

Vin:
Chateau du Clay (Muscadet) Surlie

Hovedret(kender ikke detaljerne) :

red king crab, entrecote af amerikansk oksekød, pommes af en art

Dessert
Denne chokolade kage:

200 g. mandler uden hinde
200 g. sukker
200 g. granuleret 67% mørk chokolade
200 g. smør
5 æg

Til kagen granatæble vendt i flødeskum, japansk kirsebær og passionsfrugt

Kaffe (Haitan Blue)

Banyuls - Domaine de Mas Blanc (et alternativ til portvin jeg er blevet bundet på ærmet - ikke så stærk som portvin 17%)
This is just until June
Gravatar

#209 Skeloboy 15 år siden

#208 - skulle til at sige det lød lækkert, men det ved jeg faktisk ikke. Har nemlig aldrig smagt østers...men fint ser det ud da:), hvor meget løber det op i?
Gravatar

#210 jessup 15 år siden

I min ende løber det op i 400 kr. + men der er også visse ting der bliver købt i større kvantieter end jeg skal bruge den aften. Det fordyre også kraftigt at der skal købes vin til begge retter. Jeg kan ikke forestille mig det kan holdes under 1000 kr. samlet.

Hvis det er vellykket synes jeg dog er det værd. Det har indtil videre være underholdende for mig at planlægge og intet af det der skal laves har jeg prøvet før.

En alternativ i byen med mad og drikke og en lille én bagefter ville løber pænt over 1000 kr. samlet for os tre.

Det der er råvarene der er i hovedsædet så må vi håbe vi kan yde dem retfærdighed. Til dem der synes det er en anelse vulgært med krabben til bøffen (surf and turf)kan jeg sige at der er tale om en lille portion og jeg håber den smager fordi jeg har planer for den på et senere tidpunkt.
This is just until June

Skriv ny kommentar: