Jeg har købt sådan en fancy dims til at bedre bage flütes med. Men frygter nu lidt min surdej er død for mig. Er der nogle der har nogle dims til hvordan man checker dette? Når man fodre den, skulle den så ikke begynde at boble igen efter et par timer?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
I dag, eller rettere tirdag, forsøgte jeg mig for første gang med en fremgangsmåde fra madbloggen "Foodwishes." Retten hedder Chicken Alfredo og er åbenbart en af de kendte sager, der eksisterer i et utal varianter. Min Alfred Kylling bestod af kyllingebryst, der blev pocheret i kyllingefond. Først 10 minutter under blus efterfulgt af et kvarter i gryden, der stod på eftervarmen.
Jeg reducerede fonden, tilsatte hvidløg, basilikum og persille, salt peber og madlavningsfløde og kogte op - tog af blusset og rørte to æggeblommer i. Jeg frygtede, at blommerne skulle blive til gule klumper æg af en art i den varme sovs, men det var heldigvis ikke tilfældet.
TIlbehøret var en portion pasta, der blev overhældt med sovsen, tilsat parmesan. Det hele fik lov at trække i fem minutters tid og blev spist med velbehag.
Lavede hjemmelavede forårsruller med dej fra en kinabix. Fyld var oksekød stegt med hvidkål, og de blev spist med den bedste soya kinabixen kunne tilbyde.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Lavede i går noget potentielt lækkert... Men nu må vi se
Malede 800kg kaffebønner, puttede det i 12liter vand 96grader varmt, fik lov at trække ca 15min hvorefter det blev filtreret. Kogte 9kg honning i ca 10liter vand, skummede det for urenheder. Blandede de 2 væsker i en 25L gæringsdunk, sat til køling natten over. I dag får det en gær starter
Om ca 1måned skulle jeg gerne være den lykkelige medejer af 25L supreme kaffemjød
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
#2021 DarkLight 13 år siden
Når man fodre den, skulle den så ikke begynde at boble igen efter et par timer?
#2022 Kochie 13 år siden
Jeg reducerede fonden, tilsatte hvidløg, basilikum og persille, salt peber og madlavningsfløde og kogte op - tog af blusset og rørte to æggeblommer i. Jeg frygtede, at blommerne skulle blive til gule klumper æg af en art i den varme sovs, men det var heldigvis ikke tilfældet.
TIlbehøret var en portion pasta, der blev overhældt med sovsen, tilsat parmesan. Det hele fik lov at trække i fem minutters tid og blev spist med velbehag.
#2023 davenport 13 år siden
#2024 HelmerJ 13 år siden
Malede 800kg kaffebønner, puttede det i 12liter vand 96grader varmt, fik lov at trække ca 15min hvorefter det blev filtreret.
Kogte 9kg honning i ca 10liter vand, skummede det for urenheder.
Blandede de 2 væsker i en 25L gæringsdunk, sat til køling natten over.
I dag får det en gær starter
Om ca 1måned skulle jeg gerne være den lykkelige medejer af 25L supreme kaffemjød
#2025 jessup 13 år siden
#2026 davenport 13 år siden
#2027 HelmerJ 13 år siden
#2028 knipsknips 13 år siden
Nogle der kan anbefale et godt spise sted, gerne for par (ikke et krav).
Tænker noget i retningen af 2-3 retter. 200-300 kr. pr. person.
#2029 DarkLight 13 år siden
Gourmandiet
#2030 knipsknips 13 år siden
Tak. Har længe haft lyst til, at prøve Brdr Price, så ender nok med det.
Har du eller andre madfanatikere prøvet Amalfi? Der er et tilbud på, 3 retter for 249 og 4 retter for 299. http://restaurantamalfi.dk/italiensk-mad
Bare om det var noget værd?