Kan i ikke lige komme med nogle forslag.. Jeg har 600 gr. hakket okse af god kvalitet, og ved sgu ikke lige hvad jeg skal lave. Det skal ikke være bøf (dybfrosset) og heller ikke kødsovs (fik vi i går). Ellers har jeg hvad man nu har i et normalt køleskab..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
He he problemet er at jeg ikke har så meget som jeg troede i køleren. En halv rød peber, nogle kartofler og cocktailpølser.. Tror jeg henter nogle suppeurter i fryseren og laver en slags stuvning med kartofler. Tak for bud :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#2048 - fik det til et arrangement, men har ikke rigtig selv lavet det.
#2047 - jamen, så gør du bare sådan her: laver en simpel kødsovs, en rigtig tyk en, med masser af tomat og paprika - og cocktailspølserne - smider i bunden af et fad, kartoffelmos over og så lidt ost på toppen...og i ovnen med det ;)
2 østers Dampet forel med salat og en mild vinagrette. Svine bryst (rullesteg uden svisker) ærte pur,ærter, ærteskud og en demi glace sovs med masser af nosser. Foir gras med sky og ristet brød ( helt traditionelt afslutter foir gras en middag)
dertil 5 ,forskellige Alsace vine ca. 2 glas af hver.
Alsace er er en traditionel fransk restuarant og har efter sigende byens bedste foir gras. En god oplevelse der som dog ikke bød på"hvad er det ? Og hvordan fanden har de lavet det?" Skal helt sikkert tilbage og smage deres bouillabaisse på et tidspunkt.
#2041 Skeloboy 13 år siden
#2042 jessup 13 år siden
#2043 Skeloboy 13 år siden
#2044 davenport 13 år siden
Ellers har jeg hvad man nu har i et normalt køleskab..
#2045 jessup 13 år siden
Hvis du også har lidt hakket svin kan forloren hare måske være en mulighed?Mange blander vist svin og okse.
#2046 Skeloboy 13 år siden
#2044 - her er et par forslag:
Italienske kødboller med tomatsauce, pasta og parmesan
Pizza med oksekød
Hjemmelavet burger
Græsk farsbrød
Moussaka
#2047 davenport 13 år siden
Tror jeg henter nogle suppeurter i fryseren og laver en slags stuvning med kartofler.
Tak for bud :)
#2048 jessup 13 år siden
Jeg tror du husker forkert:) der er ihvertfald en i denne tråd der har udvist glæde for denne ret.
Jeg skal på Alsace i aften.
#2049 Skeloboy 13 år siden
#2047 - jamen, så gør du bare sådan her: laver en simpel kødsovs, en rigtig tyk en, med masser af tomat og paprika - og cocktailspølserne - smider i bunden af et fad, kartoffelmos over og så lidt ost på toppen...og i ovnen med det ;)
#2050 jessup 13 år siden
2 østers
Dampet forel med salat og en mild vinagrette.
Svine bryst (rullesteg uden svisker) ærte pur,ærter, ærteskud og en demi glace sovs med masser af nosser.
Foir gras med sky og ristet brød ( helt traditionelt afslutter foir gras en middag)
dertil 5 ,forskellige Alsace vine ca. 2 glas af hver.
Alsace er er en traditionel fransk restuarant og har efter sigende byens bedste foir gras. En god oplevelse der som dog ikke bød på"hvad er det ? Og hvordan fanden har de lavet det?" Skal helt sikkert tilbage og smage deres bouillabaisse på et tidspunkt.