Kør den gamle klassiker suppe steg og is, det syntes jeg er meget sjældent man løber i efterhånden.
Nu om dage er det altid sådan noget fancy noget, mariehøne tatar i egen juice, let ristede mår testikler vendt i andemad eller silkeskåret sneleopart med nye kartofler
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Mig og en kollega skal prøve at lave hummer idag. Jeg har reserveret en dansk hummer på 1,3 kg. Så vidt jeg husker har jeg aldrig fået dansk hummer. I dag skal der dræbes!
Det er vist det samme som jofruhummer mm. Det klare jeg. En anden gang....
Min hummer havde afgået ved døden og han havde kun en på 2kg og det var for kostbart i denne omgang.
Sandart,pasta, stegte tomater og sovs med skaldyr blev det til i stedet.
Sovs: krabbeklør, skaller fra en frossen hummer, skaller fra rejer vi selv kogte, flameret med grappa kogt med en flaske hvidvin og fløde - for satan det blev godt.
Kødet fra skaldyrene røg hurtig på panden med den indkogte skaldyssovs og til sidst pastaen.
#2051 Skeloboy 13 år siden
17 voksne
6 børn
Det skal være tre retter - og det skal være ret godt, men ikke gourmet...
Nogen ideer til hvordan man kan lave mad til 23 personer?
#2052 davenport 13 år siden
#2053 HelmerJ 13 år siden
Nu om dage er det altid sådan noget fancy noget, mariehøne tatar i egen juice, let ristede mår testikler vendt i andemad eller silkeskåret sneleopart med nye kartofler
#2054 Skeloboy 13 år siden
#2053 - havde også overvejet noget bisque af en art...men det er bare pænt mange rejer, der skal pilles så ;)
#2055 davenport 13 år siden
#2056 jessup 13 år siden
#2057 davenport 13 år siden
#2058 jessup 13 år siden
Min hummer havde afgået ved døden og han havde kun en på 2kg og det var for kostbart i denne omgang.
Sandart,pasta, stegte tomater og sovs med skaldyr blev det til i stedet.
Sovs: krabbeklør, skaller fra en frossen hummer, skaller fra rejer vi selv kogte, flameret med grappa kogt med en flaske hvidvin og fløde - for satan det blev godt.
Kødet fra skaldyrene røg hurtig på panden med den indkogte skaldyssovs og til sidst pastaen.
Sandarten stegt.
Det blev aligevel en god madaften.
På lørdag skal vi have hummeren.
#2059 Skeloboy 13 år siden
Og har først nu set dit Seinfeld-citat...det er klasse :)
Kæresten og jeg har aftalt, at vi skal have mindst to vegetardage om ugen og i dag blev det til vegetarlasagne med spinat.
Lavede en simpel ostesovs og blandede det med stegte champignoner og kogt brocolli, og så en masse spinat også...dertil tomatsalat.
Simpelt og vildt godt!
#2060 davenport 13 år siden