Gravatar

#2071 HelmerJ 13 år siden

Så står den igen på brunkål. Denne gang er jeg løbet tør for sukker så..

1 hvidkål i tern
1 stk bacon skåret i tykke skiver på langs
lys sirup
Pearl River Bridge light soya
smør

brun smør, tilsæt ca ½dl sirup, svits hvidkål i tern i stegegryde, steg bacon på en pande, bacon fra pande over i stegegryde, gi en god sjat soya, vent..
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#2072 davenport 13 år siden

Har lavet mad hele dagen:
Først havde vi 3 dagplejere med et uoverskueligt antal børn på besøg, så jeg lavede en ordentlig stak pandekager.
Så smurte jeg smørrebrød til hele banden, ryddede af osv.
Derefter en lille pause..
Så aftensmad, der bestod af fisk med persillekartofler og en hvidløg/urte creme fraice.
Så lavede jeg en omgang frikadeller og bagte et fad pølsehorn.
Derefter smøre madpakke...

Nu gider jeg ikke lave mere mad i dag...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2073 jessup 13 år siden

Så fik vi den danske hummer for et par uger siden. Et bæst på 1,6 kg og i smagen er der ingen sammenligning med de forkogte frosne hummere. Den er jo levende men det kom bag på os at der var så meget liv i den. Jeg havde godt set at fiskehanleren måtte ligge papir om den for at veje den fordi den baskede meget kraftig med halen - det samme galdt da den skulle koges. Jeg tror at det er fordi den kommer direkte fra en vandtank, men vær forberedt på at man bliver meget bevist om at det er i live når den skal en tur i baljen. Tilbehøret var udemærket men var ikke labet for kraftigt så hummeren var i centrum pasta, smør sovs lavet på kammusling rogn, glaseret agurker! Dild mm.der er meget kød i sådan en og kan indgå som hovedet til 4 pax og 6-10 foretter alt efter hvordan man servere den.
This is just until June
Gravatar

#2074 jessup 13 år siden

Efter et par år uden problemer har jeg nu madmøl igen. Det er fantastisk - madvare som jeg har købt for måneder siden hvor jeg har sat klemmer ( de der pose lukkere)på posen er der røget møl i. Røde ris er de gået i og en form for brun italiensk sukker også solsikke kerner er de gået i men sidstnævnte er også "kun" en sip lås der sidder på den pose. Jeg er dog ret sikker på at flere af disse steder kan de kun komme ud fra hvis jeg åbner posen beholderen. Det lader også til at beholderen hvor de omdannes til møl skal være helt lukket ( eller næsten 100%).

Det er sgu lidt ulækkert.
This is just until June
Gravatar

#2075 davenport 13 år siden

Det er vel også mad???
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2076 DarkLight 13 år siden

De kan jo så også være kommet i madvaren.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#2077 jessup 13 år siden

DarkLight (2076) skrev:
De kan jo så også være kommet i madvaren.

Det går jeg også udfra men de ha nok spredt sig.
This is just until June
Gravatar

#2078 DarkLight 13 år siden

Har netop handlet portvin herfra: http://skovgaardvine.dk/product.asp?product=8389
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#2079 jessup 13 år siden

12 flasker? Du må endelig melde om det er gode sager.
This is just until June
Gravatar

#2080 jessup 13 år siden

Jeg var på Radio (meyer)igår og det var et dejligt måltid. Et niveau der er tæt på en michelinstjerne i hvertald i min bog. Jeg fik:

Blæksprutte(grillet),Blommer,bøgehatte,rug

Spidkål,brunet smør,dild og kapers ( virklig dejleg ret som skal førsøges selv)

Frilandsgris,selleri,Umoden pære, Yoghurt ( svinet havde ligget i vandbad i 12 timer, en udemærket ret men trumfer ikke den ret jeg fik med svin på Kadeau)

Sidste ret var en form for cremeskum hvor under der var blomme, ristet brownie(elle det tror eg det var) og gæret blomme sobet.

Vinene var primært fra loirdalen og bourgonge, gode og passede fint til maden med det efterhånden klassike indslag af biodynamisk, uden sylfitte osv. glas vin der her smagte henaf en rigtig god cider.

http://restaurantradio.dk/
This is just until June

Skriv ny kommentar: