Jeg har en masse hjemmedyrkede kartofler...og vil lave dette:
Små kartofler, vendt i en blanding af most peberfrugt, tomat, cayennepeber og creme fraiche og citronsaft, drysset med soltørret tomater og parmesan...og dertil brød med persillepesto...
Nej, det var hos en kammerat. Man kan finde et 16 liters bandit med vacumpakker og poser til 3500 kroner.
Han havde skåret fedtet fra en culotte-steg, lagt det sammen med stegen, vacum-pakket det, og givet det 48 timer. Således når kernetemperaturen det netop ønskede, og den lange tid nedbryde enzymerne i kødet, som gør det smørmørt.
Efter optagning af vandbadet, brænder man overfladen af så man får en stegeskorpe. Man kan også bruge en pande.
Resultatet er ret fantastisk. Perfekt lyserødt kød HELT ud til kanten. Det er ikke uden grund flere har udnævnt sous vide-teknikken som den største revolution indenfor kokkekunst i nyere tid. Hvis man ønsker at udnytte den selvskrevne julegave "Modernist Couisine", hvor de 18KG kogebogssamling koster 3300 kroner, så skal man have en sous vide.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Svinekotelet med en glace af æblecider, sennep, lidt eddike, hvidløg, citron, salt og peber. Dertil salat af ruccola, æble, gulerod og hakkede mandler, samt lidt olie og citron. Jeg stegte et par kartofler i skiver i ovnen også, omend de var mere konventionelle. Kødet og salaten havde jeg ikke prøvet at lave før, men det kan klart anbefales.
Simpel rodfrugtmos af gulerødder, kartofler og pastinak, med lidt ristet hvidløg, mælk, smør, salt og peber. Dertil et par rigtig gode kvalitets-svinepølser med ramsløg.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
#2101 Skeloboy 13 år siden
#2102 Skeloboy 13 år siden
Små kartofler, vendt i en blanding af most peberfrugt, tomat, cayennepeber og creme fraiche og citronsaft, drysset med soltørret tomater og parmesan...og dertil brød med persillepesto...
#2103 DarkLight 13 år siden
#2104 davenport 13 år siden
#2105 DarkLight 13 år siden
Man kan finde et 16 liters bandit med vacumpakker og poser til 3500 kroner.
Han havde skåret fedtet fra en culotte-steg, lagt det sammen med stegen, vacum-pakket det, og givet det 48 timer. Således når kernetemperaturen det netop ønskede, og den lange tid nedbryde enzymerne i kødet, som gør det smørmørt.
Efter optagning af vandbadet, brænder man overfladen af så man får en stegeskorpe. Man kan også bruge en pande.
Resultatet er ret fantastisk. Perfekt lyserødt kød HELT ud til kanten. Det er ikke uden grund flere har udnævnt sous vide-teknikken som den største revolution indenfor kokkekunst i nyere tid.
Hvis man ønsker at udnytte den selvskrevne julegave "Modernist Couisine", hvor de 18KG kogebogssamling koster 3300 kroner, så skal man have en sous vide.
#2106 davenport 13 år siden
#2107 DarkLight 13 år siden
#2108 HelmerJ 13 år siden
#2109 Kochie 13 år siden
Dertil salat af ruccola, æble, gulerod og hakkede mandler, samt lidt olie og citron.
Jeg stegte et par kartofler i skiver i ovnen også, omend de var mere konventionelle. Kødet og salaten havde jeg ikke prøvet at lave før, men det kan klart anbefales.
#2110 dyg 13 år siden