Gravatar

#2201 jessup 11 år siden

Vi fik også lidt hummersalat lige inden 24 af frisk kogt hummer, skallerne brugt til hummer saucen.
This is just until June
Gravatar

#2202 Skeloboy 11 år siden

Det skal I da klage over, Dyg?

jessup - det lyder godt nok lækkert!

Jeg snød også lidt, og købte kalvefond fra slagteren, men det smagte af ingenting. Det havde jeg ikke regnet med, så havde ikke rigtig købt ben, fond eller andet til at lave sovs af. Men den blev god alligevel med hjælp af gastrik og balsamico.

Ellers gik det hele, som det skulle :)

Vores menu var lidt mere simpel:
Appetizer: grissini med to slags pesto

Forret: jordskokkkesuppe med kammuslinger

Hovedret: saltimbocca med pommes rissolees, rødvinssauce og grøntsagskompot

Dessert: citronpandekager, chokoladekonfektkage og is

Og nachos og tarteletter til morgenmad!!!

Var lidt nervøs for samarbejdet med hende, jeg har planlagt menu med. Men det gik fint...fordi jeg lavede det meste ;) - er ikke så god til at lave mad med andre, er bedre til at lave mad med hjælp fra andre(hvis det giver mening).
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#2203 dyg 11 år siden

Det gør vi også, jeg havde intet med det at gøre, men ham der stod for bestilling og afhenting af maden skal nok klage. Han kender kokken personligt, og er normalt ikke bleg for at tage sådanne konfrontationer.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#2204 davenport 11 år siden

Må man genfryse en optøet oksemørbrad? Jeg har et stykke tilbage, der ligger i køleskabet..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2205 Skeloboy 11 år siden

davenport (2204) skrev:
Må man genfryse en optøet oksemørbrad? Jeg har et stykke tilbage, der ligger i køleskabet..

Helst ikke. Men altså, hvis du gør, og det så viser sig ikke at være en god ide, så er det ikke som sådan farligt, du får bare lidt dårlig mave :) - men det kommer vist også an på, hvordan du har tøet det op. Hvis det kun er tøet op i køleskabet, så vil jeg mene, at du godt kan fryse det igen. Hvis det har været ude i rumtemperatur, så ville jeg ikke gøre det.

Men der er helt sikkert et kvalitetstab også.

Hvis du tilbereder den, så kan du godt fryse den ned igen(hvis den bliver nedkølet indenfor tre timer). Du kan jo evt. tilberede den som mørbradbøffer og fryse ned i portioner eller tilberede den som tern.
Gravatar

#2206 davenport 11 år siden

Den har kun været i køleren, så jeg tror bare jeg fryser det ned igen. Der var faktisk 2 stykker, men det ene får vi til aften. Det er jo ganske, almindelig mad på en onsdag... ;)
Tak for svar :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2207 Skeloboy 11 år siden

#2206 - min mor har arbejdet som kantinebestyrer i mange, mange år, og har ofte ringet til hende med lignende spørgsmål- Så har efterhånden styr på alle de der regler.

Vidste du f.eks. godt, at du gerne må genopvarme spinat og persille? Det kræver blot, at det har været tilberedt sammen med retten og kommet over en temperatur på 70 grader(eller 75, det kan jeg ikke huske), og at det bliver kølet ned indenfor et par timer og genopvarmet igen til mindst 70-75 grader?

Så ved du det hvert fald nu ;)
Gravatar

#2208 DarkLight 11 år siden

Gætter på det var kokkeriets sweetdea?l :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#2209 jessup 11 år siden

DarkLight (2208) skrev:
Gætter på det var kokkeriets sweetdea?l :)

Det dyg var ude for? Ellers en glimrende restaurant.

#2202 skal lige sige det ikke var mig der lavede maden.Skulle tidligt op d, 01/01 og havde ikke forestillet mig den store middag, men heldigvis havde andre, andre planer. Havde selv foretaget lidt ændringer. Havde f.eks. ikke brugt den afsindig dyre pigvar til til at ligge under den voldsomt kraftige hummer sauce.
This is just until June
Gravatar

#2210 dyg 11 år siden

#2208 - Nope, det var et sted i Vejle, men Kokkeriets historie minder meget om denne :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind

Skriv ny kommentar: