Gravatar

#2261 jessup 11 år siden

Ville aldrig selv kunne skære kartofler og mælk væk - ris og pasta er ikke noget problem. Der er dog megen fornuft i at skære lidt ned på grøntasager og produkter med stvelse for de fleste for at spise flere og mere variierede grøntasager. Enkeltstående madtyper er er ikke tryllepiller så det er i høj grad sammensætnngen og variationen der giver et vægttab og et Sundt/sundere liv.
Men altså det er jo ikke fordi stenaldermanden ikke har fået kulhydrater og stivelse - bare meget mindre. De spiste hvad nok hvad de kunne få fat i. De tilberedte også maden meget mindre end vi gør idag så det slpår jo også et slag for raw/næsten raw food.
Var på en 9-10 dages tur til frankrig i efteråret hvor maden stod i centrum:2,3 retter til frokost og det samme til aften og vin. Jeg tabte mig på turen og følgende madvare spiste jeg mindre af end normalt: mælkeprodukter, kød og vare med stivelse. Ofte spillede traditionelle madvare med stivelse en mindre rolle i menuen og brød belv brugt of os til lige at fylde lidt mere på for at "fylde op".
This is just until June
Gravatar

#2262 davenport 11 år siden

Nu prøver jeg at lave en slags svensk pølseret, men uden kartofler. I stedet bruger jeg pastinak, gulerod og forårsløg.
Jeg steger det op sammen med pølser i en blanding af eddike, sukker, salt og groft peber.
En dåse hakkede tomater og så skal det ellers bare koge mørt.
Er lidt spændt på hvordan det kommer til at smage, men mon ikke det bliver godt?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2263 dyg 11 år siden

Er blevet helt vild med persillerod og pastinak, og også de lilla gulerødder smager helt fantastisk.

Kartofler derimod siger mig virkeligt ikke ret meget mere.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#2264 davenport 11 år siden

Så tror jeg du ville kunne lide det her :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2265 Skeloboy 11 år siden

davenport (2262) skrev:
Nu prøver jeg at lave en slags svensk pølseret, men uden kartofler. I stedet bruger jeg pastinak, gulerod og forårsløg.
Jeg steger det op sammen med pølser i en blanding af eddike, sukker, salt og groft peber.
En dåse hakkede tomater og så skal det ellers bare koge mørt.
Er lidt spændt på hvordan det kommer til at smage, men mon ikke det bliver godt?

Kartofler er ellers ret sunde ;)

Jeg har lavet en svensk pølseret med lidt de samme ingredienser og kartofler. Jeg har kogt rodfrugter møre i lidt bouillon og vin, blendet det med masser af tomat, og så brugt det til pølseretten. Det giver lidt mere næring, og smager helt vildt godt...

Vi var på restaurant til frokost(og morgenmad for mig vedkommende...), så til aftensmad er det bare rugbrød. Det er sgu meget let ;)
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#2266 Kisbye 11 år siden

Jeg ville have lavet ostekarbonader, men Fakta havde hverken kartofler eller æg.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#2267 dyg 11 år siden

Kiwi var dælme også ryddet i dag. Så det blev til en omgang "ryd køleskabet"-karry med kylling, løg, broccoli, bønner, rød peber og gulerødder i kokosmælk med masser af karry, ingefær, chili, lime blade og citron-græs - Heldigt, at vores køleskab ikke var specielt tomt :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#2268 Kochie 11 år siden

Min Fakta havde udelukkende kattemælk tilbage, hvad mælkedrikprodukter angår. Til gengæld var der kø i butikkens længde, og folk var i utroligt dårligt humør.
Gravatar

#2269 jessup 11 år siden

Ikke meget i døgn netto heller men grønthandlerne har åbent og jeg har taget et gåsebryst ud for et par dage siden så det bliver ikke helt dårligt.
This is just until June
Gravatar

#2270 Skeloboy 11 år siden

Havde en masse grøntsager og der var hakket kød i min superdyre LokalBrugsen. Så her står den på kødsauce med hvidkål, pastinak og gulerod stegt i karry og spidskommen.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy

Skriv ny kommentar: