Gravatar

#2251 dyg 11 år siden

Der var brød og vin ad libitum, så mon ikke... :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#2252 davenport 11 år siden

Hvis der var vin, så havde jeg drukket mig mæt ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2253 Skeloboy 11 år siden

I går fik jeg gullasch-suppe med gremolata...i dag skal vi have det samme :) - dog med fløde i suppen!
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#2254 Kochie 11 år siden

Af en eller anden grund mener paleofolket ikke, at rigtig bernaisesovs er vejen frem for en stenaldermand, selvom indholdet af en sådan vist ikke kolliderer med stenaldertanken som sådan. Nuvel, blomkål skal der altså i.
1 del smør (100 gram for mig)
2 dele blomkål (200 gram)
Tørret estragon
Hvidvinseddike (her kolliderer jeg med stenalderfolket, der siger citron)
Fintsnittet løg.
Salt og peber.
Blomkålet koges.
En fjerdel af smørret smeltes, løget steges, hvidvinseddiken tilsættes med lidt tørret estragon og blandingen koges lidt ind. Resten af smørret smeltes i.
De to ting blendes sammen med en stavblender og smages til med salt, peber og meget, rigtig meget tørret estragon for syn og smag.
Det ser sådan ud (med stegt gris og stegte grøntsager - og selvom det selvfølgelig mangler finessen fra rigtig bernaise, smager det absolut rigtig, rigtig godt.
Gravatar

#2255 Skeloboy 11 år siden

Hehe, det der er sgu da ikke slankemad :) - troede paleo var en slankekur...
Gravatar

#2256 Kochie 11 år siden

Åh, nu skal jeg ikke gå ud og være den store prædikant eller lignende, men jeg vil dog påpege en enkelt ting, der i al fald skurrer mig lidt i ørerne: Det er ikke en kur, (en kur er for mig kortsigtet og ofte aggressivt), det er en kost- og livsomlægning. For nogen varer den selvfølgelig ikke længere tid end enhver anden form for slankekur, men princippet bag paleo er vist, at du spiser de ting, du har behov for, protein, fedststof og den slags og holder dig fra ting, du ikke har brug for, eksempelvis brød.

Og nu prædikede jeg alligevel, undskyld :) Om igen:

Nej, paleo er ikke en slankekur som sådan. Stenalderfolk er ikke bange for fedtstof, og selvom ovenstående gav til to dage, skal man nok ikke spise 50 gram smør om dagen resten af livet, selv som stenaldermand, men sundt fedt skal man have. Jeg får det oftest i form af fisk, avocado, nødder, mandler og forskellige olier.
Gravatar

#2257 DarkLight 11 år siden

Vidste nyeste resultaterne ikke at de nyfundne kost-stenaldermænd nærmest er røget til lægen total fejlernæret?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#2258 Kochie 11 år siden

Ikke hvad jeg ved af. Der er modstridende følelser om emnet dog. Jeg står hverken på den ene eller anden side af hegnet og kan kun konstatere, at det har givet mig mere energi i almindelighed og i særdeleshed, når jeg træner, jeg sover langt bedre om natten, er ikke småsulten og er aldrig småtræt hen over eftermiddagen, som jeg før har haft tendens til at være. Jeg lever dog ikke helt og aldeles efter det. Det vildste for mig er, at jeg ikke spiser brød, pasta og lignende, ej drikker mælk og generelt holder mig fra sukker. Og så spiser jeg mere kød :)
Gravatar

#2259 davenport 11 år siden

For at citere Erik Clausen: "Jeg æder hvad der passer mig!"
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2260 Skeloboy 11 år siden

#2258 - hvis det virker, så er det jo fedt :)

Men det siger lidt sig selv...alle personer, der skærer ned på brød, pasta og sukker vil tabe sig. Så det er ikke så meget pga. paleo-diæten per se, men pga. almen fornuft. Undtagen det med mælk...det er sgu lidt dumt at være imod mælk. Ja, mennesker har kun drukket mælk i begrænset tid, men det betyder ikke, at det er usundt. Faktisk er det pissehamrende sundt og en af grundene til, at mennesket som race har udviklet sig...

Og ja, kartofler er også sunde!!

Skriv ny kommentar: