Grydestegt kylling fyldtbmed persille,nye kartofler, grønne asparges og brun sovs. Kyllingen stegt perfekt med et saftigt og lækkert bryst. Asparges var næsten uden smag og jeg ofre lidt mere på dem her til weekenden. Det bliver dog ikke danske som pt koster 250 kr kg.
Lammekølle med persille og enebær, stegt på bund af selleri gulerod og løg vendt i en senneps vinaigrette + hasselbach kartofler, sovs af stegesky og purerede grøntsager
Onsdag
Kylling sauteret med hvidløg forårsløg, rødløg, peberfrugt og kidney bønner
I aften
Running sushi i Vejle
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Er der nogen der ved noget om/har vaccumpakkere? Jeg er ikke helt på bar bund og set lidt på mulighederne et stykke tid, men kunne godt bruge lidt input. Den skal først og fremmest bruges til at forlænge mine fødevares levetid i køleskab og fryser, men måske bruges til Sous Vide på længere sigt. Beslutningen er blevet fremskyndet af jeg snart får noget 1824 Premium beef fra Australien hvor noget skal fryses ned.
Svinekoteletter marineret i æblemost, hvidvinseddike, olie, hvidløg, salt, peber og timian i køleskabet i nogle timer. Efterfølgende brunet af på panden. Kød og overskydende marinade overført til et fad med; pærer, kartofler og løg i lige store stykker sammen med hvidløg og krydderier, fadet fik en times tid i ovnen først, da pærerne langt fra var fuldmodne. Det var inspireret af Spise med Price og en ret med gris og æblemost, og det smagte aldeles fremragende.
Lavede hjemmelavet flæskesvær forleden dag for første gang i ovnen. Ca. Et slag på 400 gram, en håndfuld salt eller to, skåret i 1,5 -2cm strimler i ovnen på grill og varmluft ved ca. 225 grader i 30-40 min. På lidt bagepapir så de ikke bræder fast.Det er blandt den bedste kvalitet jeg har fået. Kigger lidt til dem og roder lidt rundt i dem for ensartet stegning. Held fedt fra hen modslutningen.Absolut ingen grund til at koge dem først som nogen gør og det er der helt sikkert heller ingen slagtere der gør. Hvis man vil give dem en smag af noget er andet er det en anden sag.
#2301 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden
http://m.b.dk/?article=25509313-105-aarig-Bacon-er...
#2302 davenport 11 år siden
#2303 jessup 11 år siden
#2304 davenport 11 år siden
#2305 HelmerJ 11 år siden
Lammekølle med persille og enebær, stegt på bund af selleri gulerod og løg vendt i en senneps vinaigrette + hasselbach kartofler, sovs af stegesky og purerede grøntsager
Onsdag
Kylling sauteret med hvidløg forårsløg, rødløg, peberfrugt og kidney bønner
I aften
Running sushi i Vejle
#2306 Skeloboy 11 år siden
I dag står den på biksemad med kalveculotte til frokost!
#2307 jessup 11 år siden
#2308 Kochie 11 år siden
#2309 jessup 11 år siden
#2310 davenport 11 år siden