Salaten var med napolitana blanding, serrano-skinke, pære, parmesan, frisk basilikum og olie/eddike, og brødet var stegt i olie, og så havde jeg lige lidt rød pesto til overs.
Vildt lækkert, og det føles sundt, men det er det helt sikkert ikke...
Jeg er blevet glad for Ginger Ale og Ginger Beer som ikke mindst gør så godt i varmen.Kalaset i Vendersgade laver en god hjemmelavet Ginger Ale og Belvoir producere en ganske eminent ( som desværre er udgået der hvor jeg plejer at købe den) og Fentimans laver en ganske god Ginger Beer(bliver fermenteret med en vildgæring eller typisk champagnegær-typisk ingen spiritus kommmer der ud af det eller næsten ingen).
Jeg forsøgte mig at lave ginger ale igår og det blev ikke helt skidt. Jeg valgte følgende fremgangsmåde:
Hakker 140 gram ingefær og sætter over med 1liter vand og lader det koge op, tilsætter kød og juice fra 2 limes og 1/2 spsk chilliflager, og slukker hvorefter det trækker i 45 min.
Jeg sir væsken lade det koge op og tilsætter 125 gram sukker og 10 gram farin(her vil palmesukker gør sig bedre) og røre rundt.
Lad det fordampe lidt ind ved meget svag varme og har 875 ml. ginger sirup (den er ikke meget tyk og kunne have kogt den videre ind)og vel 3,5-4 liter færdig drik.
Først synes jeg at blandingen var for sød (i sin rene form) men så sammenlignede jeg med andre ssaftevand jeg havde og her var den bestemt ikke sød ufortyndet. Det er snarere at hvid sukker skal mixes eller helt erstattes med andet sukker eller sødemiddel og opskriften der skal krydres videre.Men alen har bestemt et ingefær "bid som den skal have.
4 østers Foirgras terine med Gewürztraminer sky Hvide asparges (som var fantastiske) med skaldyrssalat chokolademousse med lidt jordbær is og symfoni af frugt.
Dertil østriske mousserende vine fra Szigeti - flere ganske fornuftige og en lidt kuriøs rød mousserende til desserten var ikke helt et super match men ganske udmærket i sig selv.
#2311 jessup 11 år siden
Lyder godt.
#2312 DarkLight 11 år siden
#2313 Skeloboy 11 år siden
Salaten var med napolitana blanding, serrano-skinke, pære, parmesan, frisk basilikum og olie/eddike, og brødet var stegt i olie, og så havde jeg lige lidt rød pesto til overs.
Vildt lækkert, og det føles sundt, men det er det helt sikkert ikke...
#2314 jessup 11 år siden
Jeg forsøgte mig at lave ginger ale igår og det blev ikke helt skidt. Jeg valgte følgende fremgangsmåde:
Hakker 140 gram ingefær og sætter over med 1liter vand og lader det koge op, tilsætter kød og juice fra 2 limes og 1/2 spsk chilliflager, og slukker hvorefter det trækker i 45 min.
Jeg sir væsken lade det koge op og tilsætter 125 gram sukker og 10 gram farin(her vil palmesukker gør sig bedre) og røre rundt.
Lad det fordampe lidt ind ved meget svag varme og har 875 ml. ginger sirup (den er ikke meget tyk og kunne have kogt den videre ind)og vel 3,5-4 liter færdig drik.
Først synes jeg at blandingen var for sød (i sin rene form) men så sammenlignede jeg med andre ssaftevand jeg havde og her var den bestemt ikke sød ufortyndet. Det er snarere at hvid sukker skal mixes eller helt erstattes med andet sukker eller sødemiddel og opskriften der skal krydres videre.Men alen har bestemt et ingefær "bid som den skal have.
#2315 jessup 11 år siden
4 østers
Foirgras terine med Gewürztraminer sky
Hvide asparges (som var fantastiske) med skaldyrssalat
chokolademousse med lidt jordbær is og symfoni af frugt.
Dertil østriske mousserende vine fra Szigeti - flere ganske fornuftige og en lidt kuriøs rød mousserende til desserten var ikke helt et super match men ganske udmærket i sig selv.
#2316 Skeloboy 11 år siden
#2317 davenport 11 år siden
#2318 Skeloboy 11 år siden
Køber sjældent kød fra slagteren, men det tror jeg dæleme, at jeg vil til...
Vi spiser i forvejen ikke kød hver dag, og hvis man nu spiste kød 1-2 gange om ugen kun, så er der penge til det...
#2319 davenport 11 år siden
Men så var der franske HD...
Nu har vi spist, og grillen er helt perfekt...
#2320 jessup 11 år siden