Jeg skal have rødspætter med nye kartofler og persille sovs og lidt hvid asparges kartofler til. Så fik jeg også en bekræftelsesmail fra El Celler de Can Roca at reservation jeg lavede til september var i orden( der var lidt forvirring i opringningen jeg foretog)Det glæder jeg mig fanme til.
Starten gik med lille brunch Æggekage med rødpeber, ingefær, chili, timian, cheddar og mozzarella Ostepølser 1" bacon (tykke skiver) Spinatboller med ost
Et lille afbræk med brændesamling
Sen frokost bestående af Dybstegt edderfugl i ølledej Dybstegt svinestrimler (hjemmeslagtet) Dybstegte løgringe Rågebryster med svampe i flødesovs med chokolade Stegt grahamsbrød
Dessert Dybstegt banan med chokolade Dybstegt ingefær/chili kager
Bortset fra ostepølser og spinatboller var det hele lavet fra bunden, det tog én dag.
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Nu da jeg har persille bliver det stegt flæsk og persillesovs. Der var ingen andre muligheder end detskiveskårne i supermarkedet idag så det må gå med de tynde skiver.
Har lavet madplan for denne uge...og det bliver følgende:
Mandag - Brændende Kærlighed Tirsdag - Pasta og kødsauce Onsdag - Spise ude Torsdag - Grønærtesuppe med mynte og rugbrødstern Fredag - Varme linser med tomat, spinat og tahindressing Lørdag - Pasta med frisk spinat, langtidsbagte tomater og parmesan Søndag - Lasagne med brocolli, champignon, spinat og bechamelsauce
Tror vi kan klare denne uge for indkøb på ca 300 kr :)
Mandag - Brændende Kærlighed Tirsdag - Pasta og kødsauce Onsdag - Spise ude Torsdag - Grønærtesuppe med mynte og rugbrødstern Fredag - Varme linser med tomat, spinat og tahindressing Lørdag - Pasta med frisk spinat, langtidsbagte tomater og parmesan Søndag - Lasagne med brocolli, champignon, spinat og bechamelsauce
Gid jeg var så fornuftig og lave madplan. Ender altid med, at jeg er spontan nede i Fakta!
Det ser sundt ud så mangler i bare noget fisk? Sild er billige og gode.
Hjemmelavede burger til aften med lidt ovnstegte kartofler.
#2328 - ingen tvivl om, at vi spiser for lidt fisk - kunne faktisk være, man skulle lave fisk til pastaen på lørdag.
Og ja, det er nogenlunde sundt og varieret med grøntsager. Selvfølgelig er der sådan som pasta(det er dog fuldkorns) og parmesanen, som vi nok kommer til at bruge det hele af til to måltider lørdag og søndag ;)
Men det er ofte sådan vi spiser, nogen gange endda bare salat og kylling. Og så havregrød med minimælk og en tsk sukker, og frugt og rugbrød i løbet af dagen.
Ingen snacks om aftenen og 2-3 løbeture om ugen...:)
Ikke dårligt. Var selv igang med lidt sundhed + spinning som jeg er glad for men lagde for hårdt ud med kosten og tabte pusten. Har lever sundere tidligere og tog den tråd op igen og det var for stor en omvæltning. Starter snart igen men mere moderart - smed 3 kg første uge.
#2321 jessup 11 år siden
#2322 HelmerJ 11 år siden
Starten gik med lille brunch
Æggekage med rødpeber, ingefær, chili, timian, cheddar og mozzarella
Ostepølser
1" bacon (tykke skiver)
Spinatboller med ost
Et lille afbræk med brændesamling
Sen frokost bestående af
Dybstegt edderfugl i ølledej
Dybstegt svinestrimler (hjemmeslagtet)
Dybstegte løgringe
Rågebryster med svampe i flødesovs med chokolade
Stegt grahamsbrød
Dessert
Dybstegt banan med chokolade
Dybstegt ingefær/chili kager
Bortset fra ostepølser og spinatboller var det hele lavet fra bunden, det tog én dag.
#2323 jessup 11 år siden
#2324 HelmerJ 11 år siden
#2325 jessup 11 år siden
#2324 - du er priviligeret.
#2326 Skeloboy 11 år siden
Mandag - Brændende Kærlighed
Tirsdag - Pasta og kødsauce
Onsdag - Spise ude
Torsdag - Grønærtesuppe med mynte og rugbrødstern
Fredag - Varme linser med tomat, spinat og tahindressing
Lørdag - Pasta med frisk spinat, langtidsbagte tomater og parmesan
Søndag - Lasagne med brocolli, champignon, spinat og bechamelsauce
#2327 knipsknips 11 år siden
Gid jeg var så fornuftig og lave madplan. Ender altid med, at jeg er spontan nede i Fakta!
#2328 jessup 11 år siden
Det ser sundt ud så mangler i bare noget fisk? Sild er billige og gode.
Hjemmelavede burger til aften med lidt ovnstegte kartofler.
#2329 Skeloboy 11 år siden
Og ja, det er nogenlunde sundt og varieret med grøntsager. Selvfølgelig er der sådan som pasta(det er dog fuldkorns) og parmesanen, som vi nok kommer til at bruge det hele af til to måltider lørdag og søndag ;)
Men det er ofte sådan vi spiser, nogen gange endda bare salat og kylling. Og så havregrød med minimælk og en tsk sukker, og frugt og rugbrød i løbet af dagen.
Ingen snacks om aftenen og 2-3 løbeture om ugen...:)
Har da også tabt mig snart 7 kg på en måned...
#2330 jessup 11 år siden