Mandag: Et par gode pølser med pastasalat Tirsdag: Spinatrisotto med laks Onsdag: Nr. 14 og 54 fra Pizza Pizza Torsdag: Hjemmelavet nuddelsuppe Fredag: Nye kartofler med en eller anden form for kød, hvidvinsauce og grønt Lørdag d. 29. juni til søndag d. 7. juli: Hvad Roskilde Festival tilbyder, men nok en masse rock 'n' risotto, økologiske franske hotdog og thaisuppe med masser af grøntsager...
Mandag: Et par gode pølser med pastasalat Tirsdag: Spinatrisotto med laks Onsdag: Nr. 14 og 54 fra Pizza Pizza Torsdag: Hjemmelavet nuddelsuppe Fredag: Nye kartofler med en eller anden form for kød, hvidvinsauce og grønt Lørdag d. 29. juni til søndag d. 7. juli: Hvad Roskilde Festival tilbyder, men nok en masse rock 'n' risotto, økologiske franske hotdog og thaisuppe med masser af grøntsager...
Fredag tænker jeg at Hvidkålsrouletter ville være et godt bud? Men en god menu især mandag lige til at sparke ugen igang ;)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Ville have luget lidt ud i fryseren. Jofruhummere og ukogte rejer på en glohed grillpande vendt i smør med hvidlød og frisk timian, kartofler kogt og steft i oven, tomat salat og lidt mayo rørt op med gulash paste og citrontimian eddike. Og lidt brød. Rejerne er lidt for gamle - ikke at de fejler noget i smag men at de er blevet lidt for porøse. Skallerne bliver frosset ned (det var den plan der røg) og bliver brugt med flere af rejerne til en bisque snart. Ærgeligt med rejerne som er føsteklasses grøndlandske jeg har fået af fiskere. Sådan går det når man ikke holder styr på fryseren.
Det er sidst på måneden og efter en hel del år på udeboende SU, har jeg lært, at det er en god ting at fylde fryseren op løbende, så den aldrig er helt tom. For tiden er den fyldt med lasagne, lavet af hest ... Efter at kødskandalen rullede, fik jeg lyst til at smage det så omtalte kød og rekvirerede en pose fra min moders slagter. Det resterende indhold er SU-fokuseret, og derfor meget grøntsagsrigt (og der er hvidkål i, fremragende mætningsgrøntsag, der ikke smager igennem), men ellers gjorde jeg ikke noget for at skjule smagen af hest. Og det smager sgu meget godt. Jeg smagte også på den rene vare i brunet form, og det var som forventet; lidt gammelt, lidt sødt. Men efter at det blev blandet sammen med 3 kilo grøntsager og dåsetomat, blev smagen bedre :)
Deep fried Onsen egg with black asparagus fricassee wild garlic pesto.
Skate wing with lemon melted caper-butter and caramelized parsley root.
Pudding of passion fruit and star anise, warm foam of macadamia nuts and iced cardamom cacao.
Var ikke helt tilfreds med foretten (uden at der var noget decideret galt med den men jeg synes ikke ægget var så godt med en meget "græsset smag"og min ven fik en langt bedre hovedret end mig (hvad selvfølgeligt er ok)- på papiret så den dog ikke videre interessant ud:
Iceland sea trout girolles and green pea emulsion.
#2341 Skeloboy 11 år siden
Mandag: Et par gode pølser med pastasalat
Tirsdag: Spinatrisotto med laks
Onsdag: Nr. 14 og 54 fra Pizza Pizza
Torsdag: Hjemmelavet nuddelsuppe
Fredag: Nye kartofler med en eller anden form for kød, hvidvinsauce og grønt
Lørdag d. 29. juni til søndag d. 7. juli: Hvad Roskilde Festival tilbyder, men nok en masse rock 'n' risotto, økologiske franske hotdog og thaisuppe med masser af grøntsager...
#2342 MOVIE1000 11 år siden
Fredag tænker jeg at Hvidkålsrouletter ville være et godt bud?
Men en god menu især mandag lige til at sparke ugen igang ;)
#2343 jessup 11 år siden
#2344 Kochie 11 år siden
Efter at kødskandalen rullede, fik jeg lyst til at smage det så omtalte kød og rekvirerede en pose fra min moders slagter. Det resterende indhold er SU-fokuseret, og derfor meget grøntsagsrigt (og der er hvidkål i, fremragende mætningsgrøntsag, der ikke smager igennem), men ellers gjorde jeg ikke noget for at skjule smagen af hest.
Og det smager sgu meget godt.
Jeg smagte også på den rene vare i brunet form, og det var som forventet; lidt gammelt, lidt sødt. Men efter at det blev blandet sammen med 3 kilo grøntsager og dåsetomat, blev smagen bedre :)
#2345 jessup 11 år siden
dim sum “peking duck, leek & ginger”
dim sum “scallop, ox marrow & shiso”
lobster, tamarind & tomato
suckling pig, sichuan pepper & tangerine
Det var satme godt.
Idag bliver det fisk til frokost.
#2346 jessup 11 år siden
Deep fried Onsen egg with black asparagus fricassee
wild garlic pesto.
Skate wing with lemon
melted caper-butter and caramelized parsley root.
Pudding of passion fruit and star anise, warm foam of macadamia nuts and iced cardamom cacao.
Var ikke helt tilfreds med foretten (uden at der var noget decideret galt med den men jeg synes ikke ægget var så godt med en meget "græsset smag"og min ven fik en langt bedre hovedret end mig (hvad selvfølgeligt er ok)- på papiret så den dog ikke videre interessant ud:
Iceland sea trout girolles and green pea emulsion.
Til aften:
Haxen
#2347 davenport 11 år siden
#2348 HelmerJ 11 år siden
Grillmedister med tørrede æble og timian, stuvet blomkål/spidskåls og nye kartofler.
Nydes med kold øl og Deadwood
#2349 jessup 11 år siden
Næh
#2350 davenport 11 år siden