Ja, altså vi havde begge været i Berlin og der var et par nye ting vi ville se og gense og have noget godt at spise. Vi spiste den "finere" madlavning til frokost fordi det er meget billgere og så sidder man heller ikke så længe og kan komme ud og se byen.
Jeg kan på det varmeste anbefale Museum der Dinges:
Står lige og steger bløde løg, der skal efterfølges af en marineret kalvemørbrad med stegte bøftomater og forårsløg, med nye kartofler, og så et glas vin, mens jeg læser American Psycho og halvejs ser den originale Abernes Planet. Jo, i sandhed en ferieaften :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Jeg kommer til at give forskellige sorte peber i gave om nogen dage og har bestilt lidt til mig selv. Jeg prøver helt simpelt at gnider en kylling med salt og så i dette tilfælde indisk wynad peber. Det dufter ihvertfald anderledes men det kan også skyldes at den sandsynligvis er mere frisk (højere)en den man får i supermarkedet.
Jeg havde en ret stor og uventet smagsoplevelse med noget så simpelt som salt og Szechuan peber til noget gris så kigger jeg lidt på fremover. Har bestilt 3 slags kampot peber som også bliver chekket ud ved lejlighed.
Efter vildt meget grillmad og is i weekenden, blev det til en lille let salat med iceberg, mango, avocado og rejer samt to slags dressing (hytteost med persille og en honning/eddike-ting) samt lidt let tunmousse fra svigermor...
#2356 - spændende! fortæl endelig om dit pebereventyr.
Havde købt nogle Hereford ribs på tilbud og lavede en marinade af olivien olie, long peber fra indonesien og salt. Wow aromaen er henaf jasmin røgelse men har stadigvæk et stærkt punch. Peberen er aflang og kunne godt minde lidt om birkeblomsten i en hårdere udgave. Den er lidt svær at håndtere fordi den er lidt sej i det - svær at knuse helt og en del ville sidde fast i en kværn. Skal nok blendes. Ville helt sikkert gøre sig godt i sammenkogte retter - med måde. Lavede en fatal fejl i at tage et glas Zinfandel til som ellers passer godt til megen grill mad - hvade en jasmin tone som blev fremhævet af peberen som ente med at blive ret overdøvende. Drak vinen færdig efter maden.
Når jeg får min kampot peber skal der lige læses lidt på den bedste brug af peberen.
Det var den bedste løsning når jeg skulle have mange forskellige (gave - forsendelsen er 7 pund på krydderier) Men hvis du vil prøve dig med en eller to får du nok bedre tilbud på ebay.Jeg vil mene at portioner på 20-40 gram er nok hvis man lige vil prøve en ny peber på mere end et par måder.
Mill and Mortar har mange af disse pebere som kan fås i danske specialbutikker men det er nemt 2-3 gange dyrere.
Ps. Hvis du begynder og lede efter peber og du finder noget billigt sort røget peber (har ikke fundet noget hvir leveringen ikke var dyr)så giv lige en heads up.
#2351 jessup 11 år siden
Ja, altså vi havde begge været i Berlin og der var et par nye ting vi ville se og gense og have noget godt at spise. Vi spiste den "finere" madlavning til frokost fordi det er meget billgere og så sidder man heller ikke så længe og kan komme ud og se byen.
Jeg kan på det varmeste anbefale Museum der Dinges:
http://www.berlin-guide.dk/index.php?option=com_co...
Der var i øvrigt et dansk tv-hold fra drk mens vi var der.
#2352 jessup 11 år siden
#2353 davenport 11 år siden
Jo, i sandhed en ferieaften :)
#2354 HelmerJ 11 år siden
Hjemme marineret
kylling hoisin
char siu stegeflæsk
BBQ kanin spareribs
Færdigkøbt
Alm spareribs
Grill køller ??? det var svin
Pølser
Tilbehør
Hjemmelavet kartoffelsalat
Blandet salat med kiwi og fersken
#2355 knipsknips 11 år siden
500 g hk. kyllingekød
1 bundt frisk persille, hakket groft
2 æg
1 hvidløg hakket groft
salt & peber
2 revet gulerod
stor håndfuld havregryn
#2356 jessup 11 år siden
Jeg havde en ret stor og uventet smagsoplevelse med noget så simpelt som salt og Szechuan peber til noget gris så kigger jeg lidt på fremover. Har bestilt 3 slags kampot peber som også bliver chekket ud ved lejlighed.
#2357 Skeloboy 11 år siden
#2356 - spændende! fortæl endelig om dit pebereventyr.
#2358 jessup 11 år siden
Når jeg får min kampot peber skal der lige læses lidt på den bedste brug af peberen.
#2359 Skeloboy 11 år siden
#2360 jessup 11 år siden
http://www.seasonedpioneers.co.uk/
Deres produkter har et godt ry.
Det var den bedste løsning når jeg skulle have mange forskellige (gave - forsendelsen er 7 pund på krydderier) Men hvis du vil prøve dig med en eller to får du nok bedre tilbud på ebay.Jeg vil mene at portioner på 20-40 gram er nok hvis man lige vil prøve en ny peber på mere end et par måder.
Mill and Mortar har mange af disse pebere som kan fås i danske specialbutikker men det er nemt 2-3 gange dyrere.
Ps. Hvis du begynder og lede efter peber og du finder noget billigt sort røget peber (har ikke fundet noget hvir leveringen ikke var dyr)så giv lige en heads up.