Gravatar

#2401 jessup 11 år siden

Var til krebsegilde i torsdags: danske signalkrebs, majo, brød og svensk ost. Simpelt og lækkert - ca. 50 krebs blev det til men ikke sveskerstiv da jeg skulle tidligt op næste dag.

Var til DM i smørrebrød idag - en spise jeg aldrig bliver træt af. Sad ved bordet hvor Søllerød kro serverede ( de blev nr. 2). En ret var ikke videre god(fiskefilet) en var mere end ok(kartoffelmad)en var god(oksespidsbryst), en var fremragende (æggemad)og en så flot ud(osteservering). De fem ingredienser var ens for alle.

Rasmus Kjær vandt.

Et billede af Søllerød kros indslag. Jeg fik de tre øverste stykker. Billedet er ikke så godt så det der er drysset ud over det lidt mørke stykke mad er sort trøffel.

http://img801.imageshack.us/img801/1817/bkmm.jpg

Kunne ikke smage de andres indslag men Kahlers spisesalons indslag så rIgtigt godt ud.
This is just until June
Gravatar

#2402 davenport 11 år siden

Er ved at smede Wienerschnitzel sammen. Brasede kartofler, ærter og smørsovs fra afkog på panden. Det bliver super godt. Er heldigvis løbet tør for ansjoser...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2403 jessup 11 år siden

Skal lave rejebisque idag med en kollega af 4,5 kilo ukogte pil selv rejer (som har ligget lidt for længe i fryseren til at kunne pilles)- det skal nok blive godt.
This is just until June
Gravatar

#2404 HelmerJ 11 år siden

Har i dag lavet en MF af en lasagne til de folk der skal hjælpe min kammerat med at flytte i morgen.
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#2405 davenport 11 år siden

Hvis jeg får go, kan jeg lave pandekager til dessert. Jeg skal alligevel slå en dej op, og den er satme go!!!(400 gr. smør!!)
For jer uinvidede, så har en pal forpagtet en kro, og tjek den ud og like på FB. Sdr.Bjert:kro.

I morgen skal jeg koge fond op og ryge laks ude i rygeovnen. Spændende!!
Gravatar

#2406 jessup 11 år siden

Var på Resturant nr. 1 i århusgade. Vinene var i centrum - tysk og italiensk. Vil ku nævne højdepunkterne i vinene:

Blomkål og østers
Lå på den ferske side men i bedste ny nordisk stil.

Stegt Multe og Ratatoulie
Fint og udmærket

Risotto med buttersquash og Karl Johan svampe

Crapinette pied Porca la Brunau(griseskank,trøfler, foir gras og demi glace)
Velsmag i et højere gear. Rødvinene passede bedst til maden men med et fraværd af demi glace ville hvidvinen være en vinder. Riesling TrockEN GG Brauneberger kammer 2011 fra Paulinshof. Supervin.
http://www.loegismose.dk/shop/product/7233/

Vildand med rødbeder og syrlige skovbær.
Barberesco serrboella 2006, azienda agricola cigliuti - super vin.

Til sidst og der var desserten inferiør i forhold til vinene. Den fejlede ikke noget men vinen var super.

Balck forrest gateau
Riesling Eiswein Kestner paulins hofberger 2007. Wow en vin sødme, syre og råddenskav gå op i en højere enhed.
http://www.loegismose.dk/shop/product/7234/

This is just until June
Gravatar

#2407 davenport 11 år siden

råddenskav?? Hvad betyder det? (Råddenskab?)
Gravatar

#2408 jessup 11 år siden

davenport (2407) skrev:
råddenskav?? Hvad betyder det? (Råddenskab?)

Ja, jeg prøvede med lidt accent.
This is just until June
Gravatar

#2409 knipsknips 11 år siden

Der var tilbud på cheedar i Kvickly, så købte to poser og så bliver der lavet hjemmelavet chilli cheese tops!

Nogle der har gode erfaringer med spidskål? Så Jamie Oliver lave noget tilbehør til en steg, det så ganske godt ud.
Gravatar

#2410 Kochie 11 år siden

Spidskål er ikke så kraftigt i struktur og smag som hvidkål. Det er et fantastisk supplement til billig kost (omend hvidkål er endnu billigere end det), og selv bruger jeg det i salater, både almindelige såvel som de mere grove med dampede grøntsager og blancheret kål. Blancherede kålblade er gode som wraps og fintrevet kål er blevet en fast bestanddel i de gryderetter, jeg laver, fordi det tilføjer en masse mætning og er godt til at suge smag til sig.

Skriv ny kommentar: