Var til Madværkets Event, Måltidet på hovedet, Spinderihallerne i Vejle Menuen stod på
Dessert: fromage, knurhane, urter, blæk, bronzefennikel sorbet, fåremælksyoghurt chiffon. Agurk og blomsterkarse i glasset! Vi blev bænket på bordene og skulle spise fra bænken uden bestik, man skulle bruge plastikhandsker
Hovedret: stenaldermand 2.0 Kyllingehjerte, kalkunlever, jerkey af Jersey stud, stegte og syltede svampe, kålstok, bøg. I glasset midtivoj fra Jelling Bryghus Maden var anrettet formstøb genbrugspap som stod på små hylder på birketræerne ved pladsen bag Spinderihallerne
Forret: Plukfisk Ballon, chokolade, pannacotta Handske sovs, ganache, kvan marengos, vavuumsylt, I glasset: urtete Kom ind i en hal med tordene høj musik, maden var hængt på snore fra loftet
Snacks: orange følelser Tema havtorn I glasset skum
Lederen af Madværket bød velkommen med intro af maden, kokkene og at han håbede vi ville nyde arrangementet.
Desserten var jeg ikke så meget til, men det var på konsistens siden af en fiskefromage med lakrids hvor der var støbt et stykke knurhane ind i. Det var første gang jeg fik agurke juice, smagen var god men ikke en jeg forbandt med noget som skulle drikkes, den opskummede fåremælk passede rigtig godt til blomsterne der var drysset på
Hovedretten, fantastisk, er ellers ikke den store lever spiser, men det var virkeligt lækkert, især svampene og jerkey'en (var både som tør og rå), men hvordan nogen kan tænke "hey vi koger da noget korn og servere til" også tror det er en god idé.. Korn skal brygges til øl, og det havde Jelling bryghus også gjort, øllet passede godt til maden
Forretten, udover den alternative måde det var anrettet på, var det ikke videre specielt, men smagte godt.
Alt i alt, et godt arrangement, men lidt for Hipster agtigt, en flok selv iscenesatte caffe latte drikkende verdenmænd, havde sikkert kunne filosofere i dagevis over hvor meget de var blevet udfordret på deres opfattelse af noget så almindeligt som et måltid mad. Prisen på 275.- acceptabel, kokke-elevernes håndværk var i topklasse.
Det var forøvrigt en af mine venner som var en af kokkeeleverne, så det var lidt sjovt at at komme til et arrangement man ikke ved noget som helst om, også finde ud af man selv har været med til noget af idé udviklingen.
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Nu gider jeg ikke lave mere mad i dag. Har lavet æbleflæsk, Bacon, kogt æg, lavet forloren hare med trimmings og er ved at stege en hel pakke pølser, der skulle laves i dag pga. optøning. Så ikke mere nu, og jeg er ret mæt...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#2391 Skeloboy 11 år siden
#2392 davenport 11 år siden
#2393 MOVIE1000 11 år siden
Stegt flæsk.
#2394 Skeloboy 11 år siden
Men af de to ting vil jeg foretrække fede fisk.
#2395 davenport 11 år siden
#2396 Snaden 11 år siden
#2397 HelmerJ 11 år siden
Menuen stod på
Dessert: fromage, knurhane, urter, blæk, bronzefennikel sorbet, fåremælksyoghurt chiffon.
Agurk og blomsterkarse i glasset!
Vi blev bænket på bordene og skulle spise fra bænken uden bestik, man skulle bruge plastikhandsker
Hovedret: stenaldermand 2.0
Kyllingehjerte, kalkunlever, jerkey af Jersey stud, stegte og syltede svampe, kålstok, bøg.
I glasset midtivoj fra Jelling Bryghus
Maden var anrettet formstøb genbrugspap som stod på små hylder på birketræerne ved pladsen bag Spinderihallerne
Forret: Plukfisk
Ballon, chokolade, pannacotta
Handske sovs, ganache, kvan marengos, vavuumsylt,
I glasset: urtete
Kom ind i en hal med tordene høj musik, maden var hængt på snore fra loftet
Snacks: orange følelser
Tema havtorn
I glasset skum
Lederen af Madværket bød velkommen med intro af maden, kokkene og at han håbede vi ville nyde arrangementet.
Se mere på Madværkets facebook
#2398 jessup 11 år siden
#2399 HelmerJ 11 år siden
Hovedretten, fantastisk, er ellers ikke den store lever spiser, men det var virkeligt lækkert, især svampene og jerkey'en (var både som tør og rå), men hvordan nogen kan tænke "hey vi koger da noget korn og servere til" også tror det er en god idé.. Korn skal brygges til øl, og det havde Jelling bryghus også gjort, øllet passede godt til maden
Forretten, udover den alternative måde det var anrettet på, var det ikke videre specielt, men smagte godt.
Alt i alt, et godt arrangement, men lidt for Hipster agtigt, en flok selv iscenesatte caffe latte drikkende verdenmænd, havde sikkert kunne filosofere i dagevis over hvor meget de var blevet udfordret på deres opfattelse af noget så almindeligt som et måltid mad. Prisen på 275.- acceptabel, kokke-elevernes håndværk var i topklasse.
Det var forøvrigt en af mine venner som var en af kokkeeleverne, så det var lidt sjovt at at komme til et arrangement man ikke ved noget som helst om, også finde ud af man selv har været med til noget af idé udviklingen.
#2400 davenport 11 år siden