Har for første gang spist på mit arbejde. Fik oksespidsbryst, dog ikke med den annoncerede peberrodssovs, da det ikke lige er mig. Men fik sovs fra forloren hare, og det var lækkert. Jeg er så svine-mæt lige nu. Det hjapl så på det, at der blev afsluttet med næsten en liter øl...
Bøvs!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
For næsten et år siden gav vi svigerfar et gavekort til tre hjemmelavede middag: en flæskesteg, en valgfri og en tre-retters suprise. Nu skal jeg lave surprisen. Det bliver:
Ærtesuppe med rodfrugtechips
Svinekam marineret i rosmarin og hvidløg med kartofler, brun sauce, hjemmelavet rødkål og grøntsager
Har omstartet vores ingefær/vanilje. Vores humle projekt med skovhonning er for alvor sat igang, startede 15L for 14 dage siden, som nu er blevet delt i 3x5L, en med humle fra Sdr. Bjert Kro, en med en vild lokal humle og en natural til samligning. Vi har fået af vide fra en brygger at det er ca. 100% dødsdømt at bruge en vild humle, så vi tjekker lige om han har ret. 25L 5xlakrids mjød. 9kg lokal honning, lakrids tagetes, lakrids pulver (rustnesøm), anis-mynte, lakridsrod, fennikel granulat. Blev startet på en champagnegær.
Da dagens mjød program var overstået lavede jeg ca 5L løg marmelade, 15 zitauer løg, 15 rød løg i en honning estragon-eddikelage med masser af rosenpeber, blev kogt op med lidt melatin.
Aftensmaden, gl. dags grydestegt kylling og SOVS på Sdr. Bjert Kro 6/6
Til skrubhjem gav det lige en gang meuniere stegt foie gras på brioche med æble og den løgmarmelade jeg lavede tidligere.
Super produktiv dag
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Så fik jeg prøvet at spise på Ryan's (irsk pub i Odense). Jeg synes det lykkes ret godt at ramme den gode mad-pub-stemning og det virkede egentlig naturligt nok for mig at spise et sted jeg ellers kun forbinder med drikkevarer. Jeg fik Beef & Guiness Pie og det var virkelig vellykket, med en rigtig god kartoffelmos og god smag i sovsen. Tror de brugte friske ærter, det er for sjældent man ser det. Kæresten fik burger med supergode pomfritter og god bøf - også velkrydret.
Alt i alt overraskende godt til en meget rimelig pris. Håber der er nok, der opdager man kan spise (godt) der, så serveringen overlever.
Jeg kan dog godt se det kræver lidt 'indstillingsændringer': da jeg er på penicillin, ville jeg bare have et glas vand til, men det kunne kæresten simpelthen ikke få sig selv til at bestille på en pub, så¨det blev til en lille cider :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
#2421 davenport 11 år siden
Jeg er så svine-mæt lige nu. Det hjapl så på det, at der blev afsluttet med næsten en liter øl...
Bøvs!
#2422 jessup 11 år siden
#2423 Skeloboy 11 år siden
Ærtesuppe med rodfrugtechips
Svinekam marineret i rosmarin og hvidløg med kartofler, brun sauce, hjemmelavet rødkål og grøntsager
Panna Cotta med hindbærkompot
Ganske simpel menu :)
#2424 HelmerJ 11 år siden
Har omstartet vores ingefær/vanilje.
Vores humle projekt med skovhonning er for alvor sat igang, startede 15L for 14 dage siden, som nu er blevet delt i 3x5L, en med humle fra Sdr. Bjert Kro, en med en vild lokal humle og en natural til samligning. Vi har fået af vide fra en brygger at det er ca. 100% dødsdømt at bruge en vild humle, så vi tjekker lige om han har ret.
25L 5xlakrids mjød. 9kg lokal honning, lakrids tagetes, lakrids pulver (rustnesøm), anis-mynte, lakridsrod, fennikel granulat. Blev startet på en champagnegær.
Da dagens mjød program var overstået lavede jeg ca 5L løg marmelade, 15 zitauer løg, 15 rød løg i en honning estragon-eddikelage med masser af rosenpeber, blev kogt op med lidt melatin.
Aftensmaden, gl. dags grydestegt kylling og SOVS på Sdr. Bjert Kro 6/6
Til skrubhjem gav det lige en gang meuniere stegt foie gras på brioche med æble og den løgmarmelade jeg lavede tidligere.
Super produktiv dag
#2425 davenport 11 år siden
#2426 HelmerJ 11 år siden
#2427 davenport 11 år siden
#2428 lagoni 11 år siden
Alt i alt overraskende godt til en meget rimelig pris. Håber der er nok, der opdager man kan spise (godt) der, så serveringen overlever.
Jeg kan dog godt se det kræver lidt 'indstillingsændringer': da jeg er på penicillin, ville jeg bare have et glas vand til, men det kunne kæresten simpelthen ikke få sig selv til at bestille på en pub, så¨det blev til en lille cider :)
#2429 davenport 11 år siden
#2430 Skeloboy 11 år siden