Gravatar

#241 lagoni 15 år siden

Jeg fik i dag skrubbefileter med brune ris og stegte æbler og porrer. Hvis ikke fileterne sugede så meget fedtstof, ville det være sundt, men de smager nu godt med knasende kant...
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#242 jessup 15 år siden

Det har været to dage madmæssigt:

igår: frisk stenbiderrogn med cremefraise på brød

God bøffer af dansk slagtekvæg med hjemmelavet pommes og hjemmelavet bearnaise - et par Barolo og en eller anden tysk "champagne", Mikkelers julebryg - havde lidt hoved på idag.

idag: fik sushi med masser af sticks på sushi restuaranten på Jarmers plads - husker ikke navnet.
This is just until June
Gravatar

#243 Skeloboy 15 år siden

I gåri madklub:
Rejebisque(som er superduper let at lave...opskrift kommer senere)

Tykstegsbøf med pommes duchesse og en salat med (æble)eddike/olie-dressing
Gravatar

#244 Skeloboy 15 år siden

Opskrift på rejebisque:
Smør
2 Skalotteløg
½ kg rejer
Hvidvin
Fløde
Salt og hvid peber
Vand

Pil rejerne, HUSK at gemme skallerne. Stil de pillede rejer i køleksabet.

Snit skalotteløg fint, og svits dem i gryde indtil de er klare. Tilsæt derefter rejeskallerne i svits dem i et par minutter. En god sjat hvidvin hældes ved, og når spritten er fordampet, dækkes de godt til med vand, og skal nu koge i ½-1 time.

Herefter skal det hele blendes godt og sies gennem et viskestykke, så der intet skal kommer med. Så skal bisquen smages til med fløde, salt og peber og lige til allersidst, faktisk bare lige før servering, skal rejerne i.

Man kan servere rouille til:
1 grillet peberfrugt
1 fed hvidløg
1 chili
en skive afskorpet brød
sjat olivenolie
Knsp safran

Peberfrugter grilles ved at stille dem øverst på en bageplade på grill til skindet er helt sort. Put dem i en pose, i køleskab til de er kolde, og så kan skindet pilles af.

Blend det hele sammen til en masse...

Gravatar

#245 jessup 15 år siden

#244 den rouille ser god ud - har aldrig selv lavet det.

Det bliver rustikt her til aften.
Jeg skal arbejde meget her i weekenden så for ikke at havne i junkfælden laver jeg her til aften en stor kylling. Deler den i to og giver den ene kun 40 min så den om et par dage kan tåle yderligere tilberedning uden at blive tør.

Idag og imorgen bliver det ovnsteg kylling stegt med frisk rosmarin- kartofler,gulerødder og friske bønner til. Fond til sovs bliver ryggen af kyllingen lidt boulion, 4-5 fed hvidløg, ½ liter vand og frisk salvie.

lørdag har jeg taget lidt jordskokkesuppe ud af fryseren som så bliver monteret med lidt stegt kylling.

der bliver muligvis lidt kylling tilbage til søndagen som så vil blive spist med andet pålæg.
This is just until June
Gravatar

#246 elwood 15 år siden

Bernaice Sauce er det noget nogen har en god opskrift på, ku være sjovt og prøve en dag og lave.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#247 jessup 15 år siden

Her er opskriften fra Spise med Price:

http://www.dr.dk/DR2/Spise+med+Price/Programmer/Pr...

Man kan med fordel tilsætte en anelse frisk chilli. Kørvel kan man godt undvære.

Det er personlig smag der afgøre hvor syrlig den skal være - jeg kan godt lide den en anelse på den syrlige side.

Der står godt nok det er til 4-6 personer men hvis man er 6 skal man op i en dobbelt portion.
This is just until June
Gravatar

#248 DarkLight 15 år siden

Det er fredag og jeg har lyst til at slappe af med god mad og evt et glad rødvin. Nogle forslag?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#249 chronaden 15 år siden

Ikke noget bedre end glad rødvin!
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#250 DarkLight 15 år siden

Det bedste. Kunne godt bruge en god bøf med noget tilbehør :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

Skriv ny kommentar: