Her til aften står den på lidt bagte rodfrugter (Kartofler, rødbeder, gulerødder og løg med hvidløg, chili-olie og balsamisk eddike + lidt krydderier) med et par kalkunschnitzler til. Nemt, lækkert og ikke engang usundt :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
½ kylling stegt i ovn smurt med bornholmsk hvidløgssennep, lidt dijon og olie
Gulerødder og persillerod i ovnen med olie frisk rosmarin, salt /pebber (en vinterspise for mig så rodfrugter i ovnen kommer nok ikke på tale igen før næste vinter)
Kogt aspargeskartoffel, asparges og blomkål.
fond til sovs (fond skal forstås som vand tilsat bouillon og ryggen af dyret) - her tilsat svampesoja, hvildløg og frisk timian.)
Jeg så forresten af den kinesiske købmand på nørreport havde frølår og jeg tænkte at prøve det i morgen eller overmorgen - jeg googler lige hvordan sådan noget kan laves men forslag/anbefalinger modtages gerne.
#275 frølår smager lidt af kylling, så det er i hvert fald intet at være bange for. Men jeg ved faktisk ikke hvordan det laves, det var min mor der stod i køkkenet den dag.
#271 davenport 15 år siden
#272 jessup 15 år siden
#273 dyg 15 år siden
#274 chronaden 15 år siden
Med en gang hvidløgs kartoffelbåde og jensens Bearnaise til samt et ½ hvidløg flute.
#275 jessup 15 år siden
Gulerødder og persillerod i ovnen med olie frisk rosmarin, salt /pebber (en vinterspise for mig så rodfrugter i ovnen kommer nok ikke på tale igen før næste vinter)
Kogt aspargeskartoffel, asparges og blomkål.
fond til sovs (fond skal forstås som vand tilsat bouillon og ryggen af dyret) - her tilsat svampesoja, hvildløg og frisk timian.)
Jeg så forresten af den kinesiske købmand på nørreport havde frølår og jeg tænkte at prøve det i morgen eller overmorgen - jeg googler lige hvordan sådan noget kan laves men forslag/anbefalinger modtages gerne.
#276 tiany 15 år siden
#277 Skeloboy 15 år siden
Skinken blev skåret i strimler
Gulerod, broccoli og porre skåret ud, som de nu skal, vendes på en pande, fløde tilsat, smagt til med salt og peber
#278 davenport 15 år siden
Ellers tager Obersten noget med hjem fra Bilka til aften, så jeg skal ikke koncentrere mig om at lave mad i dag. (Højst åbne en dåseøl til kampen)
#279 jessup 15 år siden
Forret:
10 øster ½delen natural - den anden halvdel alla Kong Hans.
Hovedret:
stegt kulmule, aspargeskartofler, grønne asparges og hjemmelavet hollandaise
Dessert:
pære sorbet
#280 jessup 15 år siden
http://www.hertzmann.com/articles/2002/sauces/