Gravatar

#541 jessup 15 år siden

#540 - står på sid 211 det starter med "its easy to clean" jeg har ikke læst videre men jeg stoler på forfatteren:)
This is just until June
Gravatar

#542 davenport 15 år siden

Har lige smidt halverede kartofler med 3 kyllingefileter i ovnen. Jeg har blendet frisk spinat, løg og cherry tomater i olie med hvidløg og den pasta der kom ud af det, har jeg hældt ud over det hele.
Obersten havde så lyst til ris (hvilket ikke findes i min verden - det hører sig Asien til, og der har jeg ikke været) så jeg har kogt nogle af dem. Føj for satan. Jeg hader ris. (Til nød i en suppe)
Men kender i det, at ens hus lugter af restaurant? Det gør mit lige nu ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#543 jessup 15 år siden

Jeg har været lidt skidmas de sidste par dage og har ikke haft den store appetit. Meen appetitten blev kickstartet af en grydestegt kylling - min første. Det er nemt at gå til - en godt saltet kylling med masser af persille i(fik et kæmpe bundt fra grønthandleren ca. 4 x så meget som det man køber i potter i supermarkedet), med basale vinterlige grøntsager som kartofler,gule rødder og porrer - det blev skidegodt.

Det springende punkt var hvor lang tid sådan en skulle have i gryden(1200 gram). Jeg brunede den 5 min på hver side (den har 4 sider i min terminologi) i smør og rapsolie, derefter tilsatter jeg lidt vand med lidt boullion,timian og stegte hvidløg i og gav den 10 min på 3 af siderne og 5 min på brystet. Det var imidlertid for lidt og gav den 10 min ekstra. Skimmer fedt fra suppen og hjævner med majsstivelse - super lækker sovs.

Der bliver flere af denne slags i løbet af vinter.
This is just until June
Gravatar

#544 davenport 15 år siden

Jeg har lige spist det sidste stykke forstegte Bacon i køleren, så nu er der bare ikke mere... :,(
Det rettes der op i morgen kl. 15.03 i Netto!
Gravatar

#545 chronaden 15 år siden

Gad godt dette var normalt i danske restauranter :(

http://imgur.com/vyv1P.jpg
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#546 davenport 15 år siden

Ja og så til en 20er....
(Men jeg har altid en lille pose med ekstra Bacon med..)
Gravatar

#547 HelmerJ 15 år siden

#545 Det ville bare gøre Danmark et bedere sted.
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#548 jessup 15 år siden

Jeg har lige blandet fars til frikadeller. Opskriften er altid lidt på slump men jeg tilsætter nok flere rå løg end de fleste.

I torsdag var jeg til en reception hvor der var en kok der lavede "caviar", jeg kender ikke til begebet, men er nok et molokular gastronomisk tilgang som kan sprede sig til den mere mainstream restaurationsverden som "sne" og "skum". Han viste dog hvordan man lavede det. I dette tilfælde var det en mos af passionsfrugt som var puttet på sprøjte for derefter at blive sprøjtet ned i mindre portioner i et bad med vand og calsium. Derefter er "kunsten" at tage "caviaen" op inden den bliver for stiv i det - der skal være en hinde/skal og blød midte som med caviar. Jeg synes ikke selve smagen fra passionsfrugtenmosen var stærk nok til at det var helt vellykket. At bide i en skefuld med store lakseæg er næsten en smagseksplosion det var det ikke helt i dette tilfælde. Men anvendelsesmulighederne er uendelige med næsten uendelige former for "mos".

This is just until June
Gravatar

#549 jessup 15 år siden

Vellykkede frikadeller med porror, kartofler og gulerødder med noget flæskestegs sovs fra fryseren - nam - og 12 dunser i overskud.
This is just until June
Gravatar

#550 Skeloboy 15 år siden

Tomatsuppe med pasta...(eller nærmere grøntsagssuppe):
Opskriften er som hovedret, og jeg har til to dage:

1 lille chili
2 fed hvidløg
1 løg
4 gulerødder
Tilsvarende knoldselleri
1 porre
7 tomater
½ l bouillion(hønse, okse eller grøntsags)
1 lille dåse tomatpure
Mælk eller fløde
Salt
Peber
Sukker
Olivenolie

1: Forbered grøntsagerne: chili, hvidløg og løg snittes fint. Gulerod, knoldselleri og porre skæres ud i små tern. Skær også tomater i tern, men gem dem til #

2: Svits først chili, løg og hvidløg, derefter gule, selleri og porre

3: Tilsæt ½ l bouillion, og lad simre i 15 min

4: Tilsæt tomaterne og simre videre i 5-10 min.

5: Blend, si og kom tilbage i gryden og tilsæt tomatpure

6: Smag til med mælk eller fløde, salt, peber og sukker

Voila...det skal jeg dæleme spise meget af til vinter:)

Skriv ny kommentar: