Gravatar

#641 Skeloboy 15 år siden

Er ved at afprøve en idé:

Cherrytomat, forårsløg og mango i hvidvin og citronpeber.

Jeg reducerede hvidvinen, tilsatte fiskebouillon, citronpeber og fløde, reducerede lidt mere, og derefter hældte jeg det over cherrytomat, forårsløg og mango...

Laver så laks og frisk pasta til...
Gravatar

#642 MOVIE1000 15 år siden

jeg fik brændende kærlighed (færdigret) til aftensmad
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#643 Skeloboy 15 år siden

Nå...dommen er:

Der skal ikke citronpeber i, det bliver for surt. Og hvidvinssaucen skulle have været tykkere. Ellers var det rigtig godt. Måske man kunne finde noget sødt at balancere det med
Gravatar

#644 HonoDelLoce 15 år siden

Skeloboy (643) skrev:
Måske man kunne finde noget sødt at balancere det med

Bacon?
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#645 Skeloboy 15 år siden

I torsdags havde vi vores madklub. Det blev til:

Forret: saalat(romaine) med grillede grøntsager, citronolie og serranoskinke

Hovedret: kængurusteaks med kartoffeltoppe, bagte gulerodder og persillepesto

Dessert: æble i rosmarinkaramel med vanilieis.

og apropos Bacon, så er her en lille anden måde, man kan lave det på(f.eks. til en tomat- eller græskarsuppe): karamelliseret Bacon i balsamico

1: steg det i ovn, til det er godt sprødt(ikke alt for sprødt)

2: skær det ud i små stykker

3: karamellisér det(smelt sukker på en pande, tilsæt smør når sukkeret er blevet flydende)

4: hæld lidt rød balsamico over, og lad det være på panden indtil det balsamicoen er væk(men pas på det ikke brænder på)
Gravatar

#646 HelmerJ 14 år siden

Den slags bacon skal jeg har til aften... For altid!
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#647 jessup 14 år siden

#645 - består kartoffeltoppe af kartoffelmos?
This is just until June
Gravatar

#648 Skeloboy 14 år siden

#647 - Altså, toppene skal moses, men der skal ikke mælk og smør i. I stedet skal der æggeblommer og parmesan i.
Gravatar

#649 Skeloboy 14 år siden

Fik lige stortset ene mand, bikset en gang julefrokostmad til 20 mennesker i fredags...i går stod den på pizza, og i dag, hvor jeg stadig er ramt, så er det pomfritter og pølser...:S
Gravatar

#650 Skeloboy 14 år siden

En salat med grillet grønt, serrano og mozarella...derefter kotelletter i fad:)...dog med pasta til, for troede jeg havde ris...det havde jeg ikke

Skriv ny kommentar: