Koteletter brunes, løg brunes i det samme fedt, overhældes med fløde og madkulør...ærter hældes i et fad, koteletter ovenpå,og hæld fløde/løgblandingen over...meget landligt:)
Aftensmad i aften var temmelig sundt: Fuldkornsbrød med honning Rouille ovenpå(grillet peberfrugt blendet med brødkrummer, chili, hvidløg og olie)
Grøntsagssuppe: Jomfru-oliven olie 1 løg 1 hvidløg ½ frisk, rød chili 1 porre 3 gulerødder 1 stang bladselleri 5 tomater ½ l bouillion 1 tsk Sukker Salt
Løg, hvidløg, chili svitses i en stor gryde Når løgene er klar, kommes de hakkede grøntsager i, og de skal lige have en hurtig gang svitsning også. Bouillion tilsættes, og alle grøntsager koges helt møre Blend hele svineriet Tilbage i gryden, 1 tsk sukker, smag til med salt og peber...
Tricks - her mener jeg hvordan man redder noget der er gået galt/er ved det, noget der spare tid mm. - f.eks.:
Hvis maden er for stærk kan man putte lidt sukker i.
Jeg kan godt lide bagekartofler og de skal være melede det vil sige 2 timer + i de fleste tilfælde. Jeg vil ikke svine med energien og ej heller starte lige efter frokost. Hvis jeg er alene giver jeg den 3-4 min på hver side i mikroen og færdiggøre den i ovnen(45 min- 1 time og opefter) som regel sammen med noget andet. De får ikke helt den tykke skorpe jeg godt kan lide, men smager bagte og ikke kogte som de normalt gør i mikroen.
Det er godt nok noget jeg har set(oprindeligt) i tv. Men hvis det utænkelige sker (kun et overskud af bacon er mere utænkeligt) at man har mere fløde end man kan bruge efter åbning så kan man fryse overskuddet ned i isterningsposer og give sovsen en terning eller to når der er bug for det.
Jeg håber i har nogle gode triks som gør mirakler fopr min madlavning.
Har aldrig selv prøvet det, men hvis der kommer for meget salt i, kan man putte en æble eller en kartoffel ned i maden lidt...det skulle suge salten til sig.
Og jeg kunne aldrig finde på at lave bagekartoffel i en mikroovn:)...
Og så troede jeg sukker var med til at fremhæve smag, ligesom salt...
#121 Skeloboy 15 år siden
Koteletter brunes, løg brunes i det samme fedt, overhældes med fløde og madkulør...ærter hældes i et fad, koteletter ovenpå,og hæld fløde/løgblandingen over...meget landligt:)
#122 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#123 elwood 15 år siden
Tag bilen, kør hen til Far spis alt du kan, få dessert, og kør hjem igen 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#124 Highland Park 15 år siden
#125 elwood 15 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#126 Highland Park 15 år siden
#127 davenport 15 år siden
#128 Skeloboy 15 år siden
Fuldkornsbrød med honning
Rouille ovenpå(grillet peberfrugt blendet med brødkrummer, chili, hvidløg og olie)
Grøntsagssuppe:
Jomfru-oliven olie
1 løg
1 hvidløg
½ frisk, rød chili
1 porre
3 gulerødder
1 stang bladselleri
5 tomater
½ l bouillion
1 tsk Sukker
Salt
Løg, hvidløg, chili svitses i en stor gryde
Når løgene er klar, kommes de hakkede grøntsager i, og de skal lige have en hurtig gang svitsning også.
Bouillion tilsættes, og alle grøntsager koges helt møre
Blend hele svineriet
Tilbage i gryden, 1 tsk sukker, smag til med salt og peber...
#129 jessup 15 år siden
Hvis maden er for stærk kan man putte lidt sukker i.
Jeg kan godt lide bagekartofler og de skal være melede det vil sige 2 timer + i de fleste tilfælde. Jeg vil ikke svine med energien og ej heller starte lige efter frokost. Hvis jeg er alene giver jeg den 3-4 min på hver side i mikroen og færdiggøre den i ovnen(45 min- 1 time og opefter) som regel sammen med noget andet. De får ikke helt den tykke skorpe jeg godt kan lide, men smager bagte og ikke kogte som de normalt gør i mikroen.
Det er godt nok noget jeg har set(oprindeligt) i tv. Men hvis det utænkelige sker (kun et overskud af bacon er mere utænkeligt) at man har mere fløde end man kan bruge efter åbning så kan man fryse overskuddet ned i isterningsposer og give sovsen en terning eller to når der er bug for det.
Jeg håber i har nogle gode triks som gør mirakler fopr min madlavning.
#130 Skeloboy 15 år siden
Og jeg kunne aldrig finde på at lave bagekartoffel i en mikroovn:)...
Og så troede jeg sukker var med til at fremhæve smag, ligesom salt...