Gravatar

#651 davenport 14 år siden

Til aften et stykke rødvinsmarineret kamfilet. Dertil aspargeskartofler og noget whiskeysovs. Kødet er fra Rema og enormt mørt og saftigt. Kan kun anbefale dette. (Det er næsten som at drikke kød, og det kan vi jo godt lide!)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#652 jessup 14 år siden

Efter en travl arbejdsuge trængte jeg til en god frokost.

rugbrød med røget makrel(fra en dejlig fed satan) og rå løg.

Lunt brød fra emmerys med speget skinke.

Dertil en af mine danske favoritte en Pale ale fra ølfabikken.

I aften lammeculotte med diverse grøntsager.
This is just until June
Gravatar

#653 Skeloboy 14 år siden

Gik lige amok i verdens dyreste Lokal Brugsen...25 kr for 500 g vildmose kartofler, 55 kr for 300 g kalvekotelet...:)

Menuen i aften bliver: kalvekotelletter med smørstegte kartofler og rødvinssauce...
Gravatar

#654 jessup 14 år siden

#653 det lyder fanme godt - rødvinsauce må snart være din signatur:). Jeg bruger også lidt ekstra på asparges kartofler om vinteren.
This is just until June
Gravatar

#655 Skeloboy 14 år siden

#654 - hehe, jeg træner og træner...:)

I aften bliver det chili con carne...med oksebov, ikke hakket kød...har sat bønner i blød, og skal lige have handlet...så sætter jeg den over kl. 17, så den er klar ved en 20-tiden(hvor jeg får en gæst)...det bliver fandeme godt
Gravatar

#656 Kochie 14 år siden

I går forsøgte jeg at lave alternative frikadeller, opskriften findes sikkert et eller andet sted ude i verden, men jeg fandt nu selv på det:
250 gram hakket oksekød
2 pressede hvidløgsfed
1 revet snackpeber
Et æg
Lidt mælk
Lidt hvedemel
Salt + peber + timian

Jeg gik efter samme konsistens som frikadeller, men det blev en anelse tyndere. Det blev rørt godt sammen, og stod i køleskab i en halv time. De blev steget på panden i frikadellestørrelse, og det smagte ret godt, selvom de godt kunne have smagt mere af snackpeber, jeg tror, jeg vil prøve med en kombination af gul/rød/grøn-peber næste gang. Jeg spiste det med "tzatziki" ala mig. Dvs. Creme Fraiche på 9%, hvidløg, agurk og salt+peber. Grøn salat og kartoffelstykker i ovn krydret med barbercuekrydderi. Alt i alt var det god mad!
Gravatar

#657 jessup 14 år siden

#656 kunne sagtens selv have lavet dem efter nogenlunde samme opskrift bortset fra at jeg ville have haft en ordentlig portion løg i.
This is just until June
Gravatar

#658 Skeloboy 14 år siden

I dag står den på chili con carne med kærlighed...fandt lige noget oksebov på tilbud, nemlig

Men nu har den simret i 40 min med chili, løg, hvidløg, spidskommen, en anelse kanal, tomatsnask og rødvin...og lige om 20 minutters tid, så kommer jeg lidt kaffe og mørk chokolade i, og om 1½ times tid kommer jeg så peberfrugt og kidneybønner i(som har lagt i blød hele dagen, og lige skal koges en 1 times tid først)...

...det er fandeme kærlighed :)

Dertil hjemmebagt grovbrød og ris(ville egentlig have tortillas til), samt syltede jalapenos og creme fraiche...:)
Gravatar

#659 davenport 14 år siden

Jeg har revelsben i ovnen. Marinerede dem i tomatpure, olie, salt, peber, sukker og et squiz ketchup.
Har ikke fået det siden jeg var lille, så er lidt spændt på det...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#660 chronaden 14 år siden

mere detaljeret opskrift, hvor meget af hvad og hva kaffe og chokolade? :D
http://www.lebowski.dk/film.html

Skriv ny kommentar: