Gravatar

#771 DarkLight 14 år siden

Jeg har handlet Meyers Bageri her i weekend. Så nu skal der leges med brød og surdej. Nogen der har konkrete erfaringer med surdej? Hvad er det bedst at opbevare i?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#772 davenport 14 år siden

En skål, vil jeg tro...

Ellers har jeg ædt rigtigt meget gennem weekenden. Fredag stod den på serano/lakseruller med hvidvinseddike, bagte kartofler og osteflute til.
Lørdag 300 gr. oksefilet med rodfrugter og favoritsovs.
I aften en hel kylling i stegesoen og igen rodfrugter og bearnaise til.
Nu er jeg fat & happy!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#773 DarkLight 14 år siden

Så det skal ikke være patentglas eller sådan noget?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#774 Skeloboy 14 år siden

Surdej skal opbevares i en tætlukket bøtte.

Man kan faktisk genbruge surdej nærmest uendeligt...du tager en lille væk hver gang du bager. Så bruger du den klump som en base for en ny omgang surdej...og næste gang du bager, så tager du en ny klump af og så fremdeles...kender en, der har "arvet" en klump surdej, der har været i gang i 30 år
Gravatar

#775 DarkLight 14 år siden

Okay. Troede den skulle have ilt at leve af. Eller...vidste det ikke :)
Gravatar

#776 Skeloboy 14 år siden

#775 - eller...nu blander jeg vist ting sammen...hvis du bygger videre på den samme surdej, så skal den være i en lukket boks...hvis du skal lave en surdej fra bunden, så skal den være i en skål...

http://www.dr.dk/DR2/CamillaPlum/boller+af+staal/o... <<< hun ved hvad hun snakker om..:)
Gravatar

#777 Skeloboy 14 år siden

Har sat og tænkt på old-school millionbøf den sidste halve times tid...så i aften skal der dæleme laves millionbøf...men laver den ikke helt klassisk. River lige nogle gulerødder og propper i, bruger også rødvin...men masser af peber og kulør, det skal der til.
Gravatar

#778 DarkLight 14 år siden

Har jeg også længe haft lyst til! Er det med mos til?
Gravatar

#779 dyg 14 år siden

Jeg tror aldrig, at jeg kommer til at spise millionbøf igen. Jeg fik det alt for ofte som knægt, og til sidst begyndte jeg at hade det som pesten. Så hellere en lækker omgang pasta bolognese.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#780 Skeloboy 14 år siden

#778 - det er jeg stadig i tvivl om...pasta er lettest, mos er bedst..:)

Skriv ny kommentar: