I dag har jeg slet ikke holdt planen, men er lige på et kursus, hvor der er gratis mad...:)
I dag bliver det et grøntsagsfad, bestående af gulerod, porre, kartofler og masser af selleri, som ligger og svømmer i en blanding af grøntsagsbouillon, hvidvinseddike, citronpeber...dertil en tykstegsbøf.
Jeg har tæsket gulerødder, porrer og peberfrugter til den store guldmedalje. Det meste er røget i fryseren, men en portion gulerødder, porrer og løg blev svitset med noget gris i strimler. Det har simret i en halv times tid med en liter vand. Jeg har lige jævnet det en sidste gang og er ved at koge ris til. Det er en meget enkel form for sammenkogt ret, men det dufter fantastisk.
Inspirere at #782 smoothie extravaganza har jeg selv været ude at købe gearet til starten af en sådan produktion - frosne bær, bananer og yoghurt.
Fremgangsmåde: 1 dl bær, ca. 1 dl. yoghurt, l banan og muligvis en anden frugt. Blandingen bliver en anelse for tykt, men så kan man vel tynde med mælk? På et senere tidspunkt bliver der nok tilsat krydderier af forskellige slags, sukker, honning osv. i forskellige opskrifter.
#801 Skeloboy 14 år siden
I dag bliver det et grøntsagsfad, bestående af gulerod, porre, kartofler og masser af selleri, som ligger og svømmer i en blanding af grøntsagsbouillon, hvidvinseddike, citronpeber...dertil en tykstegsbøf.
#802 Kochie 14 år siden
#803 jessup 14 år siden
Fremgangsmåde: 1 dl bær, ca. 1 dl. yoghurt, l banan og muligvis en anden frugt. Blandingen bliver en anelse for tykt, men så kan man vel tynde med mælk? På et senere tidspunkt bliver der nok tilsat krydderier af forskellige slags, sukker, honning osv. i forskellige opskrifter.
Nogen der har en favorit opskrift til smoothie?
#804 davenport 14 år siden
Eller Tjølps:
Øl og chips på samme fremgangsmåde..
#805 HelmerJ 14 år siden
#806 davenport 14 år siden
#807 Skeloboy 14 år siden
Græsk farsbrød med rødbede-tzatziki og ris med peberfrugt
#808 Skeloboy 14 år siden
#809 davenport 14 år siden
#810 filmz-Martychris 14 år siden