Gravatar

#81 Bony 15 år siden

#79 - Fois gras og trøffel kan også sagtens undværes. Det er noget opreklameret fis efter min mening. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#82 jessup 15 år siden

Efter lidt stresset udsalg var der desværre ikke meget udvalg i den lokale Fakta det bliver til:

Kylling i ovn glaseret med olie,røgetparika,chilli

Kartofler,bønner og gulerødder.

"fond" til sovs : knuske(med min nye morter) tørrede lime, hvidløg og andegranulat (glemte boullion til kylling i farten)

Jeg fik idag min nye kokkekniv (Gyuto)fra Hiromoto fra serien af navnet: Tenmi Jyuraku Aogami Super Series som efter signende har noget af det bedste stål til knive (Aogam Super)- har allerede en kniv med samme stål type.

Sidder nu og får en Kalasjulöl mens maden lidt passer sig selv.
This is just until June
Gravatar

#83 jessup 15 år siden

Under tilberedning

Lammeculotte med en "rub" af hvidløg, frisk rosmarin, salt, pebber

Azuki blanding(spirende grønne ærter,kik-ærter og Azuki bønner) kogt i 5 - 10 min, stavbelndet groft tilsat trøffelolie,olivenolie, salvie,salt og pebber- i ovn 20 min.

Stegt østershatte

kogt porre

sovs af kraft

½ flaske Domaine Sanagra Vacqueyras
This is just until June
Gravatar

#84 Skeloboy 15 år siden

#83 - det er sgu god mad du får lavet dig:)

I dag blev det til en simpel, men ganske lækker ret...god til piger:)...det var så også med to af slagsen...

Frisk pasta med kylling, broccoli og asparges...

Kylling skæres i strimler, krydres med salt, peber, chili i flager

Når det er næsten færdigt kommer løg i små både, broccoli og grøn asparges på, samt Herbes de Provence...og selvfølgelig fløde...

Ganske lækkert og simpelt og let
Gravatar

#85 jessup 15 år siden

#84 - bønnemos i oven gik ikke helt som planlagt da den skulle have mere olie end jeg var villig til at give den - den blev en anelse for rustik. Blandingen kan fås i Superbest - frisk og til næsten ingen penge. Jeg købte 2X200 gram for 5 kr. - de smager fint efter lidt hård stegning.
This is just until June
Gravatar

#86 filmz-yoshimura 15 år siden

Spiser et æble ...
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#87 DarkLight 15 år siden

Apropos mos, er der så en opskrift på Humus, hvor man ikke skal bruge det der mærkelige sesampasta eller hvad nu det er, som man ikke kan få i Thisted? :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#88 davenport 15 år siden

Jeg lavede kick ass mad til vores barnedåb i søndags. Vi startede med en rejecocktail på tallerken med flutes. Ganske traditionelt og serveret pr. kuvert.
Til forret lavede jeg flødekartofler med morneysovs og rød peber. Jeg skrællede 6-7 kg., og var vildt nervøs for at der ikke var nok... Der er stadig 3 foliebakker, så vi lever af det efterhånden.
Som kød lavede jeg 3 roastbeef, perfekt rød i midten, og 4 hamborgryg, rigtig saftige. Dertil en mængde salat, som jeg aldrig troede skulle være i mit hjem.
Dessert var bare islagkager med skildpaddesmag.

Men det er en udsøgt fornøjelse, at folk går rundt om siger uhmmmmm om maden.

Vores køleskab er stadig fyldt til bristepunktet, og vi spiser og spiser, og har endda folk til at komme og spise rester.

Og så kostede hele barnedåben kun 3000,-
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#89 Highland Park 15 år siden

#88: Det lyder lækkert. :)
Hvad har I så navngivet "Das kleine Sturmbahnführer"?
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#90 DarkLight 15 år siden

Ja meget. Nu skal jeg sgu snart prøve de flødekartofler med mornaysovs som åbenbart er ret populære herinde.
Opskrift? :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

Skriv ny kommentar: