Gravatar

#911 Skeloboy 15 år siden

I dag:

Jordskokkesuppe med bacondrys, æblechips og madbrød.

Biksede bare et hurtigt brød sammen, det blev ok.

Æblechipsene blev mislykket, men kunne snildt smage, at hvis jeg laver dem på en anden måde, ville det blive godt.

Jordskokkesuppen blev tilgengæld vildt god. Jordskok, æble, frisk timian, løg og hvidløg kogt med hønsebouillon, blendet, smagt til med fløde, salt og peber.
Gravatar

#912 davenport 15 år siden

Madbrød? Hvad er det modsatte???? ;)

Nå, i mangel af penge og et ret tomt køleskab efterhånden (ikke langt til den 1.) blev det til en i øvrigt udmærket æggekage med Bacon og tomat. Dertil rugbrød med smør.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#913 davenport 15 år siden

Årets første grillaften.
En ribbensteg i weberen med pommes lyon og brun sovs.
Terrassen dufter stadig lidt af svin, og jeg lugter af bål. Men det er bare det bedste. Elsker hyggen omkring en grill. Jeg er som sådan ligeglad med maden, det er mere øl-hyggen mens man står om dyret og duften breder sig. Nu skal der grilles resten af året. (Eller indtil efteråret trækker sine tunge dyner over vores sløvsind, og vi må ind til kålsupper og flæsk)
Gravatar

#914 davenport 15 år siden

Da pengene endelig gik ind, skulle det lige fejres igår. Jeg lavede jomfruhummere med en smør af friske krydderurter og hvidløg. Serveret på en bund af iceberg.
Derefter en roastbeef rullet i chilliflager, overskårne kartofler fra ovn med mere kryddersmør på, og en flødesovs med champion.
Ja, det var et hit!
Gravatar

#915 Skeloboy 15 år siden

#914 - for satan da, det lyder godt
Gravatar

#916 jessup 15 år siden

"lavede jomfuhummere" - kogt, grillede, tøet op? Det lyder fanme godt jeg skal have drumticks med salat til aften og det halter noget efter.
This is just until June
Gravatar

#917 davenport 15 år siden

Grillet i ovn!
Gravatar

#918 davenport 15 år siden

Nå, er nødt til at spise familien af med roastbeef igen i aften... Der var lige et ekstra stykke, der bør laves i dag. Det går nok!
Jeg laver bare kartoffelmos til, hvor jeg har gulerødder i, så det får lidt farve.
Muligvis noget smørsovs med hvidløg og basilikum (frisk) i.
Så er søndagsmadsforpligtelsen vidst opfyldt for alles behov!
Gravatar

#919 jessup 15 år siden

Skeloboy - du spurgte til krydderurter for nogle måned siden og det eneste der har overlevet min vinter i vindueskarmen er min salvie og det skyldes sandsynligvis at jeg ikke har høstet den så hårdt. Hvis jeg får hus og have en dag går jeg amok i krydderuter!
This is just until June
Gravatar

#920 DarkLight 15 år siden

Jeg nyder påsken og den ekstra tid:
- Meyers Flütes
- Meyers rundstykker
- Grove pølsehorn med revet gulerod
- Solæg (God undskyld for snaps)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

Skriv ny kommentar: